14. mája 2019 SEO24 Mastermind

Aspekty technického SEO časť I.

Aspekty technického SEO, ktoré by mal každý vedieť I.časť

Technické SEONiektoré základné vedomosti o technickej stránke SEO môžu znamenať rozdiel medzi vysoko postavenými stránkami a stránkami, ktoré sa vôbec neumiestnia. Technické SEO nie je jednoduché, ale tu budeme vysvetľovať – ​​v jazyku laikov – ktorým aspektom by ste mali venovať pozornosť pri práci na technickej základni vašej webovej stránky.

Čo je to technické SEO?

Technické SEO odkazuje na zlepšenie technických aspektov webovej stránky s cieľom zvýšiť poradie svojich stránok vo vyhľadávačoch. Rýchlejšia webová stránka, ľahšie prehľadávateľná a zrozumiteľná pre vyhľadávače je len základ technickej optimalizácie. Technické SEO je súčasťou on-page SEO, ktoré sa zameriava na zlepšenie prvkov na Vašej webstránke, aby ste získali vyššie hodnotenie. Je to opak pre off-page SEO, čo je o generovaní expozície pre web prostredníctvom iných kanálov.

Aké sú vlastnosti technicky optimalizovanej webovej stránky?

Technicky zdravé webové stránky sú rýchle pre užívateľov a ľahko prehľadávateľné pre roboty vyhľadávačov. Správne technické nastavenie pomáha vyhľadávačom pochopiť, o čom je stránka a zabraňuje zmätku spôsobenému napríklad duplicitným obsahom. Neodosiela návštevníkov, ani vyhľadávače, do slepých uličiek nefunkčnými odkazmi. Tu sa krátko dostaneme k niektorým dôležitým charakteristikám technicky optimalizovanej webovej stránky.

1. Rýchlosť

Webové stránky sa dnes musia rýchlo načítať. Ľudia sú netrpezliví a nechcú čakať na otvorenie stránky.Google vie, že pomalé webové stránky ponúkajú menej než optimálny zážitok. Preto uprednostňujú webové stránky, ktoré sa načítavajú rýchlejšie. Pomalá webová stránka tiež končí nižšie vo výsledkoch vyhľadávania ako jej rýchlejší ekvivalent, čo vedie k ešte menšej návštevnosti.

Zaujíma vás, či sú vaše webové stránky dostatočne rýchle? Prečítajte si, ako ľahko otestovať rýchlosť stránky. Väčšina testov vám tiež poskytne informácie o tom, čo sa má zlepšiť. Tu vás prevedieme bežnými tipmi na optimalizáciu rýchlosti stránok.

2. Je prehľadávateľný pre vyhľadávacie nástroje

Vyhľadávače používajú roboty na prehľadávanie webových stránok. Roboti sledujú odkazy, aby zistili obsah na vašej stránke. Veľká interná štruktúra prepojenia zabezpečí, že pochopia, čo je najdôležitejším obsahom vašej stránky.

Existuje však viacero spôsobov, ako riadiť roboty. Môžete ich napríklad zablokovať v prehľadávaní určitého obsahu, ak nechcete, aby tam šli. Môžete ich tiež nechať prehľadávať stránku, ale povedať im, aby nezobrazovali túto stránku vo výsledkoch vyhľadávania, alebo aby neriadili odkazy na tejto stránke.

3. Nemá (mnoho) mŕtvych odkazov

Diskutovali sme o tom, že pomalé webové stránky sú frustrujúce. Čo môže byť pre návštevníkov viac nepríjemné ako pomalá stránka je presmerovanie na stránku, ktorá vôbec neexistuje. Ak odkaz vedie na neexistujúcu stránku na vašej stránke, ľudia sa stretnú s chybovou stránkou 404. Tam je váš  starostlivo vytvorený užívateľský zážitok!

Bohužiaľ, väčšina stránok má (aspoň) nejaké mŕtve odkazy, pretože webová stránka je nepretržitá práca: ľudia robia ale aj rozbíjajú veci. Našťastie existujú nástroje, ktoré vám môžu pomôcť získať mŕtve odkazy na vašich stránkach

Ak chcete zabrániť zbytočným odkazom, mali by ste adresu URL stránky vždy presmerovať, keď ju odstránite alebo premiestnite. V ideálnom prípade by ste ju presmerovali na stránku, ktorá nahrádza starú stránku.

4. Nezamieňa vyhľadávacie nástroje s duplicitným obsahom

Ak máte rovnaký obsah na viacerých stránkach vašej stránky – alebo dokonca na iných stránkach – vyhľadávacie nástroje môžu byť zmätené. Pretože ak tieto stránky zobrazujú rovnaký obsah, ktorý by mal byť najvyššie? Výsledkom je, že by sa všetky stránky s rovnakým obsahom mohli zaradiť nižšie.

Nanešťastie, môžete mať problém s duplicitným obsahom bez toho, aby ste to vedeli. Z technických dôvodov môžu rôzne adresy URL zobraziť rovnaký obsah. Pre návštevníka to nie je žiadny rozdiel, ale pre vyhľadávací nástroj áno.

Našťastie existuje technické riešenie tohto problému. S takzvaným prvkom kanonického odkazu môžete označiť, čo je pôvodná stránka – alebo stránka, ktorú chcete zaradiť do vyhľadávačov.