18. apríla 2019 SEO24 Mastermind

Značky pre SEO aj používateľov

Správne označovanie príspevkov pre používateľov a SEO

spravne oznacovanie pre SEO aj pouzivatelovMôže to byť ťažké vybrať správne značky pre príspevok. Sú však dôležité a preto vám vysvetlíme, ako si ich môžete vybrať. Jedna z najťažších vecí, ako sa vaše stránky stávajú väčšími, je vytváranie a udržiavanie logickej štruktúry stránok. Značky a kategórie môžu pomôcť vytvoriť túto štruktúru, čo ľuďom umožní ľahko nájsť príspevky, ktoré ich zaujímajú.

Keď použijete značky nesprávnym spôsobom, môžete dokonca sťažiť ľuďom navigáciu na vašej stránke. Nesprávne používanie značiek môže byť ale škodlivé aj pre SEO.

Čo sa stane, keď pridáte značku?

Keď pridáte značku do príspevku, tento príspevok sa pridá do archívu tejto značky. To je samozrejme veľmi užitočné: keď ľudia kliknú na značku, nájdu úplný prehľad všetkých príspevkov na túto tému. Aj spoločnosť Google pochopí všetky príspevky v tomto archíve.

Keď pridáte značku, ktorá nebola použitá pred odoslaním príspevku, program WordPress automaticky vytvorí archív značiek. Ak označujete veľmi liberálne a pridáte 10-20 značiek ku každému príspevku, každý z nich je jedinečný pre každý príspevok a vytvárate desiatky archívnych stránok.

Ak má každá z týchto archívnych stránok iba 1 alebo 2 príspevky, nie sú veľmi užitočné. V prvom rade nepomôžu používateľom nájsť iné súvisiace príspevky. A po druhé, nepomôžu spoločnosti Google pochopiť, o čom sú vaše stránky. V minulosti sme dokonca videli veľa stránok, ktoré mali preťaženie stránok značiek, ktoré zasiahla aktualizácia Panda spoločnosti Google.

Z toho môžeme vyvodiť:

  1. Do príspevku by ste nemali pridávať príliš veľa značiek.
  2. Nemali by ste používať značky, ktoré nesúvisia s aktuálnym príspevkom na žiadnom inom mieste na vašej stránke.

Ale čo by ste mali robiť?

Ako vybrať značky

Keď plánujete svoje príspevky v blogu, pravdepodobne budete mať nejaké prekrývajúce témy. Tieto témy sú pravdepodobne vaše najlepšie značky.

Pri výbere značiek by ste sa mali spýtať sami seba:

  • Na ktoré ďalšie príspevky sa tento príspevok vzťahuje?
  • Ktorá značka sa najlepšie týka tejto skupiny príspevkov? Aký je spoločný menovateľ?
  • Je to najlepšia voľba kľúčového slova pre túto tému?

Nemali by ste tvoriť značky; mali by byť existujúcimi slovami alebo frázami. Slová alebo frázy, ktoré ľudia hľadajú. Preto odporúčame najprv vykonať výskum kľúčových slov.

Nájsť súvisiaci obsah pomocou značiek

Existuje ďalšia výhoda označovania príspevkov. Keď ste napísali príspevok a zaujímate sa, na ktoré ďalšie príspevky sa môžete pripojiť, môžete rýchlo prechádzať značkou, do ktorej nový príspevok patrí. To vám pomôže nájsť príspevky, na ktoré môžete odkazovať v rámci svojho aktuálneho príspevku, aby sa návštevníkom uľahčilo nájsť súvisiaci obsah.

Prejdite ich pravidelne

Keď ste vybrali správne značky a pekne označili svoje príspevky, tak ste na chvíľu v pohode, ale nie navždy! Vaša štruktúra stránok, rovnako ako všetko ostatné na vašej stránke, vyžaduje pravidelnú údržbu. Môžete si predstaviť nové témy, o ktorých by ste mohli písať, alebo sa zameranie vášho podnikania môže zmeniť. Uistite sa teda, že si pravidelne prechádzate svoje značky, odstraňujete nadbytočné a kontrolujete, či ste pridali nové témy, o ktorých píšete.