21. marca 2019 SEO24 Mastermind

SEO základy: Interné prepojenia

Interné prepojenia a SEO: Prečo a ako?

SEO zaklady interne prepojeniaSkôr, než sa váš obsah môže zaradiť, potrebuje odkazy. Spoločnosť Google nájde vaše príspevky a stránky najlepšie, keď sú prepojené odkiaľkoľvek na webe. Interné odkazy tiež spájajú váš obsah a poskytujú spoločnosti Google predstavu o štruktúre vašej webovej stránky. Na vašej stránke môžu vytvoriť hierarchiu, ktorá vám umožní zadať najdôležitejšie stránky a uverejní viac odkazov ako iné, menej hodnotné stránky. Takže pomocou správnej stratégie vnútorných prepojení môžete zlepšiť vaše SEO!

Prečo sú odkazy dôležité pre spoločnosť Google?

Spoločnosť Google používa odkazy, aby zistila, ako obsah na vašej stránke súvisí s hodnotou tohto obsahu.

Vzťahy medzi obsahom

Google prehľadáva webové stránky cez interné a externé odkazy pomocou bota nazývaného Google bot. Tento robot príde na domovskú stránku webovej stránky, začne vykresľovať stránku a nasleduje prvý odkaz. Nasledovaním odkazov spoločnosť Google zistí vzťahy medzi jednotlivými stránkami, príspevkami a iným obsahom. Týmto spôsobom spoločnosť Google zistí, ktoré stránky na vašej stránke sa týkajú podobného predmetu.

Hodnota prepojenia

Okrem pochopenia vzťahu medzi obsahom spoločnosť Google rozdeľuje hodnotu prepojenia medzi všetky odkazy na webovej stránke. Hlavná stránka webovej stránky má často najväčšiu hodnotu prepojenia, pretože má najviac spätných odkazov. Táto hodnota prepojenia bude zdieľaná medzi všetkými odkazmi na tejto domovskej stránke. Hodnota odkazu odovzdaná na nasledujúcu stránku bude rozdelená medzi prepojeniami na tejto stránke atď.

Preto vaše najnovšie príspevky blogu získajú väčšiu hodnotu odkazu, ak na ne odkazujete z domovskej stránky namiesto iba na stránke kategórie. Spoločnosť Google nájde nové príspevky rýchlejšie, ak sú prepojené z domovskej stránky.

Aký je váš najdôležitejší obsah?

Potom by ste mali určiť, aký je váš najdôležitejší obsah. Stručne povedané, je to váš najlepší a najúplnejší obsah; Ide o jadro vášho podnikania. Je to obsah, ktorý chcete, aby ľudia našli, keď hľadajú témy alebo produkty, na ktoré sa špecializujete.

Pretože chcete, aby spoločnosť Google vedela, že ide o váš najzákladnejší obsah, musíte k nemu pridať mnoho odkazov. Existujú rôzne miesta, odkiaľ môžete prepojiť svoj základný obsah. Tu uvádzame najbežnejšie možnosti, od kópie príspevku po navigáciu.

Pridajte navigačné odkazy

Okrem prepojenia z miestneho príspevku a stránok, ktoré súvisia s témou, je stále možné, aby bol obsah autoritatívnejší. Stačí, že k nemu pridáte odkazy z domovskej stránky alebo z hornej navigácie. Mali by ste to urobiť s príspevkami a stránkami, ktoré sú pre vašu firmu najdôležitejšie. Tým sa zvýši hodnota týchto príspevkov alebo stránok a zvýši ich účinnosť v očiach spoločnosti Google.

Pridajte odkazy na svoje taxonómie

Taxonómie, ako napríklad kategórie a značky, vám pomôžu organizovať vaše stránky a pomôcť používateľom a spoločnosti Google pochopiť, o čom je váš obsah. Ak máte blog, môže byť prospešné pridať interné odkazy na taxonómie, ku ktorým tento príspevok patrí. Pridanie odkazov na kategóriu a značky pomáha spoločnosti Google pochopiť štruktúru vášho blogu a pomáha návštevníkom ľahšie prechádzať na súvisiace príspevky.

Pridajte odkazy na obľúbené alebo posledné príspevky

Poslednou možnosťou je vytvorenie interných odkazov na najobľúbenejšie alebo najnovšie príspevky na vašej webovej stránke. Vytvorte tieto sekcie v bočnom paneli alebo päte svojich webových stránok, aby sa zobrazovali na všetkých stránkach a príspevkoch.

Keďže hodnota odkazu prechádza na tieto najobľúbenejšie / posledné príspevky z mnohých rôznych stránok a príspevkov, naozaj sa im to podarí. Okrem toho budú príspevky pre návštevníkov ľahšie prístupné, čo zvýši návštevnosť – a väčšia návštevnosť je pre spoločnosť Google pozitívnym znamením.

Odkazujte na svoj obsah

Bez odkazov sa váš obsah nezaradí! S pevnou internou stratégiou prepojenia môžete ukázať, ktorý obsah súvisí a ktorý z vašich článkov je najviac informatívny a hodnotný. Ak sa budete riadiť pokynmi v tomto príspevku, spoločnosť Google aj vaši používatelia budú lepšie chápať vaše stránky, čo následne zvýši vašu šancu na hodnotenie.