21. februára 2019 SEO24 Mastermind

Kategórie a značky

Používanie stránok kategórií a značiek pre SEO

SEO stranky kategorii a znaciekČasto sa stretávame na webových stránkach s kategóriami a štruktúrami značiek, ktoré sú nespravované. Dokonca aj veľké spravodajské weby môžu trpieť nadmerným používaním značiek a kategórií. Štítky a kategórie sú príkladmi systému taxonómie. Keď sa používa správne, dobrý systém taxonómie môže zvýšiť vaše SEO výsledky. Opačný prípad je tiež pravda: keď sa používa nesprávne, rozbije to pár vecí. Tento článok sa ponorí hlbšie, prečo sú tieto stránky tak dôležité a ako ich používať. Naším hlavným príkladom budú kategórie archívov.

Kategórie archívov sú vstupné stránky

Archívy vašich kategórií sú pre SEO dôležité. V skutočnosti, najmä pre stránky eCommerce, môžu byť dôležitejšie ako jednotlivé stránky a príspevky. Tieto archívy by mali byť prvým výsledkom vo vyhľadávačoch; sú to vstupné stránky. Preto by mali poskytovať aj najlepšie skúsenosti pre používateľov.

Kategórie zabraňujú jednotlivým stránkam súťažiť

Ak predávate plavky a optimalizujete každú stránku produktu, všetky tieto stránky budú súťažiť o termín „plavky“. Mali by ste ich optimalizovať pre svoju konkrétnu značku, vyrobiť & modelovať a prepojiť ich na stránku kategórie „plavky“. Týmto spôsobom sa môže kategória stránky zaradiť do kategórie „plavky“, zatiaľ čo produktová stránka môže byť zaradená do konkrétnejších podmienok. Týmto spôsobom stránka kategórie bráni konkurencii jednotlivých stránok.

To platí aj bez ohľadu na typ vášho webu. Ak je vaša stránka blog a píšete niekoľko článkov o téme, vaša kategória pre túto tému môže byť vo výsledkoch vyhľadávania # 1.

Ako urobiť úžasné stránky kategórie

Aj keď je jasné, že taxonómie archívov sú veľmi dôležité, zvyčajne nedostanú pozornosť, ktorú si zaslúžia. Ak chcete vytvoriť úžasné stránky kategórií, stačí pridať trochu úvodného obsahu zameraného na tému tejto kategórie. Pridajte odkazy na úvodný obsah, ktorý ukazuje na najlepšie články alebo produkty v danej kategórii.

To bude znamenať dlhú cestu pri uisťovaní, že keď používateľ pristane na takejto stránke, neotočí sa. Dobrá archívna stránka funguje ako rozbočovač a mala by ho priniesť tam, aby si prečítal viac, nie menej vašich stránok.

To znamená, že každá kategória a stránka značky musia mať vlastný písaný text. Nie je to ťažké, ale môže to byť veľa práce. Nikto nepovedal, že to bude jednoduché. 😉

Duplicitné značky a kategórie

Súvisiacim problémom, ktorý často pozorujeme, sú stránky s duplicitnými značkami a kategóriami. Keď máte kategóriu „plavky“, nemali by ste mať značku „plavky“. Ak to robíte, ktorá z nich by mala byť zaradená najprv na Google?

To isté platí pre jednotné a množné číslo; článok by nemal byť v kategóriách „tričko“ a „tričká“. Príspevok by nemal mať značku „WordPress plugin“ a „WordPress pluginy“. Jeden z nich by nemal existovať. Zvoľte jednotné alebo množné číslo a pridržte sa toho pre všetky kategórie a tagy.