4. apríla 2019 SEO24 Mastermind

Zlepšenie miery odchodov

Päť spôsobov, ako zlepšiť mieru odchodov z vašej webovej stránky

Miera odchodu z webstránky SEOMiera odchodov zo stránky je percento návštevníkov stránok, ktorí pristáli na vašej webovej stránke a odchádzajú pred zobrazením druhej stránky. Mieru odchodov webových stránok môžete ľahko určiť nastavením služby Google Analytics.

Zrejme si myslíte, že to nie je tak veľký problém. Bez ohľadu na to, ako dlho na nich strávia alebo koľko stránok si prezrú, aspoň vedia, že vaša firma existuje. Čím dlhšie návštevníci zostanú na vašej stránke, tým viac času ich máte na ich zmenu z návštevníkov na zákazníkov. Ako však môžete presvedčiť používateľov, aby sa zdržali dlhšie a navštívili viac stránok?

Našťastie existuje množstvo jednoduchých a bezplatných spôsobov, ako zlepšiť mieru odchodov zo svojich webových stránok.

Tu je päť spôsobov, ako zlepšiť mieru odchodov z webových stránok

1. Vytvárajte obsah konzistentne

Konzistentné vytváranie obsahu je jedným z najlepších spôsobov, ako udržať používateľov a získať ich na zobrazenie viacerých stránok. Užitočný, pútavý obsah bude riadiť prevádzku na vašich webových stránkach. Akonáhle už existuje táto prevádzka, budú sa zdržovať okolo, čítať ďalej a nakoniec sa stanú účastníkom alebo zákazníkom, ak máte širokú škálu informatívnych blogov zameranú na nich.

Vytvorte obsahový plán, ktorý je konzistentný a ponúka niečo pre každého. Nie každý uprednostňuje písaný obsah, takže spracujte zmes formátov. Napríklad písané, video, infografiky, zvukové nahrávky a ďalšie.

Ďalším dôležitým tipom pre váš obsah: Využite efektívne vnútorné prepojenie. Relevantné a užitočné vnútorné odkazy v celom obsahu môžu viesť používateľov k ďalšiemu vášmu úžasnému obsahu a udržiavať ich tým v čítaní.

2. Pridajte obrázky a videá

Keď už hovoríme o zmesi formátov, na zlepšenie miery odchodov z webových stránok, pridajte na svoje webové stránky zaujímavé obrázky a videá. Mnohí používatelia nebudú tráviť veľa času čítaním obsahu vašej webovej stránky, takže ich musíte pozbierať pomocou obrázkov a videí.

Pridajte na svoju domovskú stránku veľký vysokokvalitný obrázok alebo video, aby ste si mohli prezerať pozornosť divákov hneď, ako uvidia vašu stránku.

Ak nemáte prostriedky na prenájom fotografa, na internete nájdete množstvo úžasných voľných obrázkov.

3. Urýchlite svoju stránku

Možno ste si to ešte predtým neuvedomili, ale rýchlosť vašich webových stránok je dôležitá pre zlepšenie miery odchodov z webových stránok. V skutočnosti, podľa Google, 53 percent návštevníkov mobilných stránok opustí stránku, ktorej trvá dlhšie ako tri sekundy načítať. A na každú ďalšiu sekundu, ktorú vaša stránka potrebuje na načítanie, sa pravdepodobnosť, že používatelia odídu dramaticky, zvýši. Nenechajte preto návštevníkov svojich webových stránok čakať.

Ak chcete otestovať rýchlosť svojich stránok, môžete použiť lokalitu ako GTmetrix. Nielenže vám povie, aká je rýchlosť vašej lokality, ale tiež vám poskytne rady na jej zlepšenie. Ak prevádzkujete svoje webové stránky na WordPress, bolo by tiež múdre stiahnuť a nainštalovať niektoré voľné pluginy ako WP Smush a W3 Total Cache, aby sa zvýšila rýchlosť vašich stránok.

4. A / B test

Keď sa pokúšate zlepšiť mieru odchodov zo svojej webovej stránky, nenechávajte ju na náhodu. Mali by ste testovať všetko, aby ste zistili, čo funguje a čo nie. Možno vás prekvapia malé veci, ktoré môžu spôsobiť, že používatelia opustia vaše webové stránky. Môže to byť aj niečo tak jednoduché, ako farba tlačidla na akciu.

Vykonajte A / B testy, alebo rozdelené testy všetkých aspektov vašej webovej stránky. Zlepšuje sa vaša miera odchodov z kontextového okna na domovskej stránke alebo sa zvyšuje na inej stránke? Má jedno písmo tendenciu priviesť viac návštevníkov než iné? Pomáha zobrazovať alebo skrývať indikátor priebehu mieru odchodov zo stránky? Keď povieme, že všetko testujeme, máme na mysli VŠETKO.

5. Zamerajte sa na návštevníkov, ktorý vás už opustili

Vedeli ste, že viac ako 70% ľudí, ktorí opustia vaše webové stránky, sa nikdy nevráti? Ak teraz nezačnete zlepšovať svoju mieru odchodov, je to veľa potencionálnych zákazníkov, ktorým chýba vaša firma. Jeden efektívny spôsob, ako zastaviť týchto užívateľov v ich stopách a získať ich, aby zostali na vašich webových stránkach dlhšie a nakoniec ich previesť do predplatiteľov alebo zákazníkov je pomocou odchodových kontextových okien.

Kontextové okná sú schopné sledovať, kedy sa používateľ chystá opustiť vaše webové stránky a odoslať im cielenú správu v presne správnom čase. Vaša popup môžete povzbudiť návštevníkov webových stránok, aby sa prihlásili na odber vášho e-mailového zoznamu, stiahli si hlavný RSS kanál alebo dokonca ponúkli zľavu, ak práve teraz nakúpia. Takže nielen vyskakovacie okná na ukončenie zámeru zlepšujú mieru odchodov zo stránky, ale môžu tiež v okamihu zvýšiť predaj.