Marketingové stratégie sociálnych médií

Marketingové stratégie sociálnych médií, ktoré fungujú a konvertujú

Odhaduje sa, že aktívnymi používateľmi sociálnych médií je 3,499 miliárd ľudí, ktorí tvoria približne 50% zeme. Len z toho má Facebook aktívnych používateľov vyše 2,375 miliárd. WhatsApp, aplikácia okamžitých správ od Facebooku, má viac ako 1,6 miliardy používateľov.

Ďalší vývoj na Facebooku: Instagram má jednu miliardu a SnapChat má 190 miliónov používateľov denne.

Napriek tomu, že Facebook vlastní väčšinu vedúcich sociálnych sietí, existuje mnoho ďalších sociálnych platforiem, na ktorých sa používatelia radi angažujú a trávia čas. YouTube, Twitter, LinkedIn a Pinterest sú v súčasnosti niektoré z najpopulárnejších platforiem sociálnych médií iných ako Facebook.

Marketing na sociálnych médiách je úplne odlišný od tradičného marketingu. Len v roku 2018 sa na marketing sociálnych médií na celom svete vynaložilo 74 miliárd dolárov. Prečo? Pretože marketingové stratégie sociálnych médií prinášajú lepšiu viditeľnosť a návratnosť investícií ako tradičné a televízne reklamy.

Začnite vytvárať príbehy Instagramu

Ako už bolo spomenuté, Instagram má viac ako miliardu používateľov. A zhruba polovica používateľov používa príbehy Instagramu každý deň.

A tu máte šancu zarobiť si prostredníctvom svojho Instagram Stories.

Vzhľadom na to, že si môžete vytvoriť svoje publikum a konvertovať ho prostredníctvom svojich príbehov, mali by ste pre svoje Instagramové príbehy vytvoriť osobitnú špecializovanú stratégiu.

Ak tiež plánujete používať príbehy Instagramu, tu je niekoľko najlepších postupov na vytváranie príbehov Instagramu, ktoré získavajú zobrazenia, interakcie a kliknutia –

  • Pridajte hashtagy (#)
  • Označte svoju polohu
  • Spúšťajte ankety a povzbudzujte používateľov, aby sa zúčastnili
  • Použite trendové nálepky a ikony
  • Postupujte podľa správneho formátu obrázkov a videa, aby vaše príbehy vyzerali dobre na mobilných obrazovkách
  • Dajte najpopulárnejšie aktualizácie, obsah a príbehy do zhrnutí
  • Pridajte odkazy na príbehy
  • Umiestnite silné CTA

Ak máte overený firemný účet alebo viac ako 10 000 sledovateľov, môžete tiež nastaviť svoj obchod na Instagrame. A potom môžete propagovať svoje produkty prostredníctvom Instagram Stories a požiadať pozorovateľov, aby podnikli požadované kroky na nákup.

Začíname s reklamami YouTube

So svojimi 1,9 miliardami používateľov je YouTube najväčšou a najaktívnejšou sociálnou sieťou pre video. Jeho používatelia v priemere trávia pri každom otvorení YouTube najmenej 40 minút.

Ak ste používateľom služby YouTube, už viete, že sa reklamy YouTube zobrazujú pred videami, ktoré prehrávate, a počas nich.

Predstavte si, že sa vaše reklamy sa budú zobrazovať používateľom zvoleným strategicky na základe toho, či sa zhodujú s definíciou vášho kupujúceho.

Nebolo by to skvelý spôsob, ako zvýšiť viditeľnosť a povedomie?

Môžete zacieľovať na používateľov – alebo zobrazovať svoje reklamy konkrétnym používateľom – na základe ich vyhľadávania Google a histórie pozerania v službe YouTube. Zjednodušene povedané, ak používateľ vyhľadával produkt alebo výraz v službe Google a máte produkt, ktorý patrí do tejto kategórie, môžete sa rozhodnúť, či mu chcete zobraziť svoju reklamu.

YouTube oslovuje viac ľudí ako ktorákoľvek iná televízna sieť na svete. Používanie reklám YouTube by mohlo značne zviditeľniť vašu značku a zvýšiť predaj.

Zvýšte svoj dosah pomocou zúženia reklám Facebook

Viac ako dve miliardy používateľov Facebooku pristupuje na platformu osemkrát denne, a to prostredníctvom webu alebo mobilu. To z neho robí najaktívnejšiu sociálnu sieť.

Vzhľadom na to sa stáva platformou s bohatými obchodnými a marketingovými príležitosťami.

26% percent používateľov, ktorí kliknú na reklamy Facebook, pokračujú a nakupujú. 39% používateľov sleduje oficiálne stránky značky, kde od nich očakávajú najnovšie ponuky.

Presnejšie povedané, Facebook nie je miestom, kde je užívateľ pripravený kúpiť. Je to určite platforma, vďaka ktorej sa používateľ stane lojálnym zákazníkom, ktorý od vás v budúcnosti nielen kúpi, ale rozšíri svoju značku aj ústami.

Ak je to správne, reklamy Facebook ponúkajú vyššiu návratnosť investičných stretnutí a vo väčšine prípadov prekonávajú vaše reklamné ciele a očakávania.

Najdôležitejším prvkom vašich reklám na Facebooku je váš obsah, ktorým môže byť blogový príspevok, infografika, video, živý webinár alebo elektronická kniha. Dôraz by sa mal klásť na produkciu kvalitného obsahu, ktorý môžete vyjadriť svojim publikom.

Rovnaký obsah môžete vytvoriť aj vo viacerých formátoch, aby ste mohli ľudí presvedčiť v rôznych fázach v rôznych formátoch reklamy prostredníctvom rôznych reklamných sád. Základom marketingu Facebook je vytváranie a propagácia segmentovaného obsahu jeho zacielením na vaše potencionálne publikum.

Remarketing je pravdepodobne najlepšou vlastnosťou reklám na Facebooku. Svoju značku (prostredníctvom svojich reklám) môžete vystaviť potenciálnemu publiku viackrát, až kým sa nerozhodnú.

Marketingové stratégie majú veľa podôb a preto ak potrebujete poradiť vždy sa môžete obrátiť na www.seo24.sk alebo www.dtp-media.com.