9. apríla 2019 SEO24 Mastermind

SEO základy: Sociálne počúvanie

Sociálne počúvanie: Šesť kľúčových slov na sledovanie

SEO socialne pocuvanieSociálne počúvanie je taktika, ktorá nie je neslýchaná. Pomerne veľa značiek ju používa v týchto dňoch a ešte viac zvažuje to vyskúšať v blízkej budúcnosti. Pre mnohých však proces postupného sociálneho počúvania zostáva nejasný.

Cieľom tohto článku je odpovedať na najpálčivejšie otázky týkajúce sa sociálneho počúvania:

  • Čo je kľúčové slovo?
  • Ktoré kľúčové slová by ste mali monitorovať?
  • Ako získavate relevantné a komplexné výsledky namiesto všetkého hluku, ktorým je naplnený internet?

Čo je kľúčové slovo?

Ako vieme, sociálne počúvanie je proces, ktorý si vyžaduje nástroj na sledovanie sociálnych médií a sociálne médiá (napr. Awario, Brandwatch). Prvá vec, ktorú urobíte, keď otvoríte aplikáciu, je zadávanie kľúčových slov na monitorovanie.

Kľúčové slová sú slová, ktoré najlepšie popisujú to, čo chcete nájsť na platformách sociálnych médií a na webe. Kľúčové slovo môže byť jedno slovo (napr. „Sony“). Ale môže obsahovať aj dve slová (napr. „Stephen King“) alebo štyri slová (napr. „nástroj optimalizácie kľúčových slov“) atď. Po zadaní kľúčového slova (kľúčových slov) nástroj vyhľadá zmienky o týchto kľúčových slovách a zhromaždí ich na jednom mieste.

Ktoré kľúčové slová by ste mali monitorovať?

Môžete sledovať absolútne čokoľvek. Môžete sledovať kľúčové slová „Brexit“ alebo „poďme tancovať“ alebo „ahoj, to je to, čo hľadáte“. Avšak, pokiaľ ide o marketingové účely, existuje šesť hlavných typov kľúčových slov, ktoré budete s najväčšou pravdepodobnosťou sledovať. Sú to:

  1. Značka / spoločnosť
  2. Konkurencia
  3. Osoba
  4. Kampaň
  5. Priemysel
  6. URL

Prejdime teraz každý typ spolu, aby sme sa uistili, že rozumiete cieľom sledovania týchto kľúčových slov a ako ich čo najviac využiť.

1. Značka / spoločnosť

Monitorovanie vašej značky / vašej spoločnosti je vo väčšine prípadov nevyhnutné. Zatiaľ čo ciele spoločenského počúvania môžu byť veľmi rôznorodé (riadenie reputácie, povedomie o značke, ovplyvňovanie marketingu, zákaznícky servis), väčšina z týchto cieľov si vyžaduje počúvanie toho, čo ľudia hovoria o vašej značke.

Aby ste sa uistili, že vám neuniknú žiadne hodnotné poznámky, zahrňte aj bežné preklepy a skratky vašej značky.

2. Konkurencia

Vyberte si pár svojich hlavných konkurentov (alebo dokonca len jedného) a zadajte ich názov značky / spoločnosti ako samostatný projekt. Je na to dobrý dôvod: Na otázky a sťažnosti namierené proti konkurentom môže váš správca sociálnych médií odpovedať ťiež. Mohli by vysvetliť, prečo je vaša značka lepšia / nemá špecifické problémy, ktoré váš konkurent robí. Ide o sociálny predaj, proces hľadania horúcich kontaktov na sociálnych médiách.

Väčšina nástrojov na monitorovanie sociálnych médií vám tiež umožňuje porovnať, ako vaša značka robí na sociálnych médiách voči značke vášho konkurenta. To môže byť užitočné pre sledovanie vášho pokroku a objavovanie nových nápadov.

3. Osoba

Generálny riaditeľ vašej spoločnosti nemusí byť nevyhnutne tvárou spoločnosti alebo dokonca verejnou osobou. Ak je však riadenie dobrého mena jedným z vašich cieľov, dôležité je monitorovanie zmien generálneho riaditeľa. Ich činnosť na sociálnych médiách by mohla ľahko pritiahnuť pozornosť a spôsobiť sociálnu mediálnu krízu. Taktiež budete vedieť hneď o všetkých publikáciách, ktoré spomínajú generálneho riaditeľa vašej spoločnosti.

To isté platí, samozrejme, pre všetkých ostatných ľudí v spoločnosti.

4. Kampaň

Je nevyhnutné monitorovať marketingové (a iné) kampane, ako aj uvádzanie produktov na trh. Reakcie na sociálnych médiách pribúdajú rýchlo. Len ak tieto udalosti sledujete v reálnom čase, budete vedieť hneď, či sa to deje dobre alebo nie, ak vôbec funguje, ak sa vyskytli problémy, ktoré ste si počas tvorby kampane nevšimli. Čím skôr viete, ako sa realita rozvíja, tým lepšie. Ak chcete monitorovať kampaň, zadajte jej názov, ak má jeden, jeho slogan a / alebo jeho hashtag ako kľúčové slovo.

5. Priemysel

Nie v každom odvetví môžete sledovať tzv. „Kľúčové slová priemyslu“. Ak však môžete, sú zdrojom nekonečných príležitostí. Väčšina z nich je v sfére sociálneho predaja, povedomia o značke a marketingu.

Napríklad, ak váš produkt je aplikácia produktivity, bolo by vaše kľúčové slovo „aplikácia produktivity“. Pridajte niekoľko synoným a slov, ako napríklad „hľadáte“ alebo „môže niekto odporučiť“, a dostanete poznámky od ľudí, ktorí hľadajú produkt, ako je ten váš. Špecifikujte jazyk a umiestnenie, aby ste získali relevantnejšie výsledky.

6. URL

Monitorovanie vašej značky vylúčením adresy URL vašej značky (čo je možné pomocou nástroja na monitorovanie sociálnych médií) je dôležité pre účely SEO. Je to veľká časť budovania prepojení. Jediné, čo musíte urobiť, je nájsť zmienku o vašej značke, ktorá nie je prepojená s vašou značkou, osloviť autora a požiadať o prepojenie. Vo väčšine prípadov by autorovi nemalo vadiť pridať odkaz na vašu stránku.

Okrem toho môžete sledovať adresy URL konkurentov. Toto vám poskytne zoznam zdrojov, z ktorých získajú odkazy. Je len logické, že ak sa autor zaujíma o výklenok a je ochotný písať o vašom konkurentovi, pravdepodobne by nevadilo, ak by preskúmal aj váš produkt.