19. septembra 2019 SEO24 Mastermind

Testovanie užívateľmi 2. časť

Typy testovania užívateľmi

používateľksé testovanie a SEO

V prvej časti sme si povedali čo je to testovanie užívateľmi a prečo ho používať. Teraz sa zameriame na to ako testovať. Môžete si vybrať z niekoľkých taktík testovania užívateľmi. Zhrnieme ich nižšie:

Živé testovanie užívateľmi s moderátorom

Keď uskutočňujete test naživo, vaši testeri a moderátor sa skutočne stretnú na mieste, ktoré si sami vyberiete. Miesto sa môže líšiť v závislosti od typu užívateľského testu, ktorý budete robiť. Keď testujete web alebo softvérový produkt, môžete zvoliť tichú kanceláriu. Keď by však mal váš tester testovať skutočný produkt, mohli by byť vhodnejšie iné miesta. Možno súhlasíte, že na testovanie bicykla nie je kancelária tou najlepšou voľbou.

Diaľkové testovanie užívateľmi pomocou moderátora

Tester nebude na rovnakom mieste ako moderátor. Sú v kontakte s videohovorom. Tester bude postupovať podľa vašich pokynov a otestuje vaše webové stránky alebo produkt a moderátor ich bude môcť sledovať. Týmto spôsobom je ľahké nájsť testerov, pretože nemusia cestovať na veľkú vzdialenosť, aby vás skutočne spoznali. Ale s moderátorom máte stále možnosť položiť ďalšie otázky alebo opraviť testera, keď sa to zdá potrebné.

Diaľkové testovanie užívateľmi bez moderátora

Testeri dostanú vaše pokyny a otestujú sa vo svojom vlastnom čase, bez toho, aby ich niekto sledoval a pomáhal / opravoval ich. Výhodou je, že môžete presvedčiť veľa ľudí, aby váš web alebo produkt otestovali v krátkom čase, čo je dobré pre reprezentatívnosť vášho výskumu. Zobrazenie záznamov všetkých testov a zostavenie správy vám však bude trvať dlho. Odporúčame vám použiť túto taktiku pre malé veci alebo malé zmeny vo vašom produkte, aby bola prehľadná.

Začíname

Keď ste sa rozhodli, čo chcete testovať; kedy chcete začať testovanie užívateľmi; a akú taktiku chcete využiť, je čas začať.

1.      Vytvorte akčný plán

Vytvorte dokument, v ktorom uvediete ciele svojich používateľských testov. Premýšľanie o tom, čo chcete dosiahnuť vopred, vám pomôže vybrať správnych testerov a nastaviť váš testovací scenár.

2.      Vytvorte skript na testovanie užívateľmi

Vytvorte testovacie scenáre, ktoré vaši testeri budú musieť dodržiavať počas testovania. Na aké otázky je potrebné odpovedať? Akou cestou ich chcete nasledovať? Ktoré časti by nemali chýbať? Uistite sa, že získate všetky informácie, ktoré potrebujete na vylepšenie.

3.      Rozhodnite sa, aké testy budete potrebovať

Rozhodnite sa, koľko testerov chcete, akú taktiku chcete použiť a aký typ testov chcete. Zamyslite sa  nad pohlavím, vekom, úrovňou odbornosti atď. Môže byť užitočné prijať najrôznejších testerov. Nezabúdajte, že je možné súčasne použiť aj inú taktiku testovania užívateľmi.

4.      Vytvorte prvé plánovanie

Rozhodnite sa, kedy je potrebné uskutočniť testy a vytvorte prvé plánovanie.

5.      Nábor testerov

Spustite nábor testerov. Využite e-mail, sociálne médiá, priamy kontakt, využite svoju kreativitu tu! Motivácia môže pomôcť, keď na vašu výzvu pre testerov nebude reagovať dosť ľudí.

6.      Vytvorte konečné plánovanie

Nastavte konečné plánovanie. Po získaní dostatočného počtu testerov môžete vytvoriť svoje konečné plánovanie pre fázu testovania a fázu reportovania.

7.      Fáza testovania užívateľmi!

Skutočné testovanie užívateľmi. Nezabudnite zaznamenať všetky užívateľské testy, aby ste pri nahlasovaní všetkých zistení a výsledkov mohli sledovať všetko späť. Počas všetkých užívateľských testov je ľahké na nejaké veci zabudnúť.

8.      Vytvorte záverečnú správu

Vytvorte záverečnú správu so všetkými výsledkami. Nahláste všetky dôležité zistenia a uveďte úroveň reprezentatívnosti pre svoju skupinu. Väčšia skupina bude reprezentatívnejšia v porovnaní s malou skupinou testerov.

9.      Potrebujete ďalší výskum?

Rozhodnite sa, či budete musieť urobiť ďalší výskum, aby ste zvýšili reprezentatívnosť svojho výskumu. Na základe výsledkov užívateľských testov by mohlo byť ľahké vytvoriť prieskum pre väčšiu skupinu respondentov.

10.  Zdieľajte výsledky a implementujte vylepšenia

Zdieľajte výsledky vo svojej spoločnosti alebo tíme. Iní môžu mať hodnotný názor na to, ako veci opraviť / vylepšiť. Potom vykonajte všetky zlepšenia, ktoré musíte urobiť! Niektoré môžu byť zrejmé a ľahko implementovateľné, iné musia byť zapojené do vášho procesu navrhovania / vývoja predtým, ako budú implementované.

Už ste niekedy vykonali testovanie užívateľmi? Alebo ho vykonáte po prečítaní tohto príspevku? Dajte nám vedieť v komentároch nižšie alebo nás kontaktujte na www.seo24.sk/kontakt alebo www.dtp-media.com/kontakt s vašimi otázkami!