17. septembra 2019 SEO24 Mastermind

Používateľské testovanie 1. časť

Čo je používateľské testovanie a prečo by ste ho mali používať?

používateľksé testovanie a SEO

Sledovanie (potenciálnych) klientov, ako používajú vaše webové stránky alebo používanie vašich produktov, vám môže poskytnúť veľa nových poznatkov. Keď zistíte, ako navigujú, vyhľadávajú alebo kliknú na vaše stránky, môžu vám poskytnúť informácie, ktoré by ste z analýzy údajov nedostali. A ako viete, že váš produkt je naruby, možno ste si vytvorili nejaké slepé miesta. Ste pripravení objaviť svoje slepé miesta? Začnite používateľské testovanie!

Spoznávanie publika je nevyhnutné, ak chcete byť úspešní v oblasti marketingu a SEO. Preto pravidelne píšeme o metódach, ako získať viac informácií o svojich zákazníkoch, používateľoch alebo čitateľoch.

Čo je používateľské testovanie?

Používateľské testovanie je typ prieskumu používateľa, v ktorom respondenti neposkytujú iba odpovede na vaše otázky. Vaši respondenti budú skutočne pracovať s vašimi webovými stránkami alebo produktmi. Týmto spôsobom uvidíte, čo funguje dobre a čo nie.

Keď ľudí prinútite, aby skutočne používali váš web, pravdepodobne získate nejaké nové postrehy, na ktoré by ste nikdy neprišli bez používateľského testovania z dôvodu vašich vlastných slepých miest. Predstavte si, že máte internetový obchod a predávate oblečenie. V analytike ste videli, že percento návštevníkov, ktorí pridávajú produkt do košíka, je pomerne nízke, ale nemáte potuchy, prečo. Keď vyberiete testovacie osoby, ktoré nepoznajú váš web, uvidíte, ako sa vaše stránky používajú. Možno, že testovací používateľ nemôže nájsť tlačidlo „pridať do košíka“ alebo môže chýbať informácia o produkte, ktorá bráni používateľom pridať výrobky do košíka, uvidíte, ako hľadajú ďalšie informácie, ktoré jednoducho nie sú na vašich stránkach. Potom už budete vedieť, že je ešte potrebné niečo urobiť!

Okrem testovania webových stránok môžete samozrejme ľudí prinútiť, aby otestovali aj vaše skutočné produkty. Či už máte fyzické produkty alebo predávate softvér, na tom skutočne nezáleží: vždy existuje spôsob, ako prinútiť ľudí, aby otestovali vaše produkty!

Prečo a kedy?

Je neuveriteľne cenné získať informácie o používateľskom testovaní vedľa údajov, ktoré už získate z analýzy. Niektoré výsledky môžu byť veľmi zrejmé a ľahko sa menia, iné sú komplikovanejšie a vyžadujú určité premýšľanie, navrhovanie a / alebo rozvoj.

Preto je užitočné pridať do svojho procesu testovania používateľov v počiatočnom štádiu. Napríklad, keď navrhujete nový web alebo produkt, môžete si vytvoriť testovací web, na ktorom budete testovať. Ak vyjde nový produkt, môžete vytvoriť prototyp na testovanie. Možno pochopíte, že je oveľa jednoduchšie zmeniť niečo na svojom dizajne, keď ešte nie je úplne vyvinutý a na trhu žije.

Používateľské testovanie však môžete vykonať vo všetkých fázach vášho procesu. Keď ste pred niekoľkými rokmi vykonali nejaké testy používateľov, môže byť užitočné to urobiť znova. Technológie sa veľmi menia, rovnako tak aj užívatelia. Nová generácia môže používať váš web / produkt odlišne v porovnaní s vašimi používateľmi pred pár rokmi.

Posledným dôvodom, prečo by ste mali pri odosielaní prieskumov vykonávať testovanie používateľov, je to, že viete, či sú výsledky „skutočné“. Pri prieskumoch vždy existuje možnosť, že používatelia vyplnia nesprávne odpovede, pretože sa sami preceňujú alebo preto, že sa chcú do konkrétnej odpovede zapísať, aj keď pravdepodobne neplatí. S používateľským testovaním, s ktorým Vám pomôže jedine www.seo24.sk alebo www.dtp-media.com nie je šanca podvádzať!