12. septembra 2019 SEO24 Mastermind

Aplikácia vedy o údajoch

Ako aplikujete vedu o údajoch na svoje údaje SEO?

SEO veda o udajoch

V predchádzajúcej časti sme sa zaoberali prečo a ako veda o údajoch môže pomôcť SEO. Postupujte podľa nižšie uvedených spôsobov a dozviete sa ako aplikovať vedu o údajoch na vaše SEO kampane:

1. Vyberte zdroje údajov

Pochopte, že kvalita vašich zdrojov údajov má priamy vplyv na vaše poznatky o údajoch tým pádom aj ich aplikáciu. Potrebujete správne nástroje na presnejšie sledovanie dôležitých metrík. Najdôležitejšie nástroje, ktoré vám pomôžu zhromaždiť správne údaje a robiť lepšie rozhodnutia, sú Google Analytics, SEMrush a Ahrefs.

2. Namiesto „údajov“ a „nástrojov“ myslite na „ekosystém“.

Aplikácia vedy o údajoch nie je o jedinom riešení, ak je vaše SEO komplexné a integruje sa do rôznych iných oblastí digitálneho marketingu, ako je marketing obsahu, správa CX, CRO a predaj. Prístup vedy o dátach k SEO je o integrácii metód, nástrojov a postupov spôsobom, ktorý čerpá hlboké a presné poznatky z kumulatívneho súboru údajov. Zvážte konzolu SEMRush, o ktorej sme hovorili vyššie. Štatistika premávky, ktorú predstavuje, pracuje za predpokladu, že všetka prevádzka je nefalšovaná.

3. Zosúladiť SEO s marketingovými iniciatívami

Podpora vášho SEO inými marketingovými iniciatívami ho robí silnejším. Spolupracujte na aplikácií údajov s predajcami, vývojármi, návrhármi UX a tímami podpory zákazníkov s cieľom optimalizovať všetky faktory hodnotenia vyhľadávania.

Využite vedu o údajoch na určenie univerzálnej sady osvedčených postupov SEO, ktoré môže každý tím dodržiavať, aby ste dosiahli váš cieľ. Skúste sledovať vyvíjajúce sa vzťahy medzi nezávislými a závislými premennými, aby ste získali lepšiu predstavu o tom, aké akcie sú pre vaše podnikanie dôležité. Ak chcete úplne porozumieť tomu, ako vaše SEO ovplyvňuje iné kanály, zbierajte a analyzujte údaje z:

  • Hlavné cesty konverzie
  • Konverzie a asistované konverzie

Zoznámte sa jasne s cestami vašich zákazníkov, aby ste dosiahli silnejšiu väzbu medzi rôznymi marketingovými aktivitami a ľahko priradili výsledky jednotlivým kampaniam.

4. Vizualizácia pomocou dátovej vedy

Je ťažké stráviť čísla nahromadené do tabuľky? Hierarchický prístup k vašim údajom môže spôsobiť, že vám uniknú dôležité skryté údaje medzi riadkami. Na druhej strane z vizualizácie údajov môžete čerpať rôzne výhody, ako napríklad:

  • Porovnaj a kontrastuj
  • Spracovávať veľké objemy údajov v mierke
  • Urýchliť získavanie vedomostí
  • Odhaľte skryté otázky
  • Odhaľte spoločné vzory a trendy

Vyskúšajte to sami. Využite vedu o údajoch počas technického auditu SEO a získajte informácie o zdraví a výkonnosti vašich stránok. Pomocou týchto údajov sa dozviete viac o autorite vašej stránky, poradí, počte odchádzajúcich / prichádzajúcich odkazov na stránku a ďalších faktoroch. Správnu odpoveď na to, prečo niektoré stránky dosahujú lepšie výsledky vyhľadávania, nenájdete, zatiaľ čo iné zaostávajú. Vizualizácia internej štruktúry odkazov na webe a zisťovanie autority jednotlivých stránok na stupnici od jednej do desiatich (napríklad Google) vám umožňujú vidieť oblasti na zlepšenie a prijať proaktívne opatrenia.

Optimalizácia SEO na stránke je iba jedným z príkladov, ako odborníci v oblasti SEO kombinujú vizualizácie s vedou o údajoch, aby poskytovali klientom lepšie výsledky. Vďaka vizualizáciám urobíte svoje údaje SEO efektívnejšie.

5. Využite pomoc pri testovaní A / B

LinkedIn uskutočnil experiment pomocou platformy XNLT. Experiment bol zameraný na redizajn toku platieb „Prémiové predplatné“. Tím LinkedIn UX znížil počet stránok s platbami a pridal FAQ. Výsledky boli pozoruhodné zvýšením počtu ročných rezervácií v hodnote miliónov dolárov, 30% znížením objednávok na vrátenie platby a 10% zvýšením bezplatných skúšobných odberov.

Záverečné poznámky o aplikovaní vedy o údajoch

Aplikácia vedy o údajoch sa zameriava na odstránenie dohadov z oblasti SEO. Namiesto toho, aby ste predpokladali, čo funguje a ako konkrétna akcia ovplyvňuje vaše ciele, použite vedu o údajoch, aby ste vedeli, čo vám prináša požadované výsledky a ako dokážete kvantifikovať svoj úspech. Značky ako Airbnb to už robia a môžete to urobiť aj vy spoločne s www.seo24.sk alebo www.dtp-media.com.

,