17. januára 2019 SEO24 Mastermind

Čerstvý a aktuálny obsah

Udržujte svoj obsah čerstvý a aktuálny!

SEO aktualny obsahAktualizácia obsahu je nevyhnutná, pretože nechcete, aby ľudia na vašom webe nachádzali informácie, ktoré už nie sú platné. Ak ste napísali vysoko kvalitný blogový príspevok a optimalizovali ho dobre, je pravdepodobné, že ľudia nájdu tento príspevok vo vyhľadávačoch. To bol celý bod písania a optimalizácie tohto postu. Predstavte si blog, ktorý odovzdá SEO poradenstvo svojim čitateľom. Staršie príspevky by nemali obsahovať rady, ktoré už nie sú platné, pretože chcete, aby ľudia investovali čas do stratégií SEO, ktoré fungujú v dnešnej dobe.

Prečo je nový obsah dôležitý pre SEO?

Udržanie vášho čerstvého obsahu je dôležité aj zo SEO dôvodov. Ak prepíšeme článok, spoločnosť Google zaznamená zmeny v konkrétnom článku. Ak svoj obsah pravidelne aktualizujete, skutočne zobrazujete spoločnosti Google, že vaše stránky sú nažive. Môžete buď aktualizovať článok – s alebo bez zmeny dátumu.

Tipy, ako udržať váš obsah čerstvý

1. Dôležité: aktualizujte základné kamene

Náš najdôležitejší tip na udržiavanie aktuálneho obsahu je zamerať sa na vaše základné články. Tieto články by mali byť najlepšie články na vašich webových stránkach. Toto sú články, ktoré chcete nájsť. Takže tieto by mali byť v hornej časti zoznamu pri aktualizácii obsahu.

2. Aktualizujte príspevky, ktoré generujú veľkú návštevnosť

Aktualizácia môže byť veľa práce. A ak sa vaša stránka stane skutočne veľkou, môže to byť denná práca! Ak musíte zvoliť, ktoré články sa majú najskôr vybaviť a aktualizovať, pozrite sa, ktoré stránky vytvárajú veľa návštevnosti. Začnite s týmito. Toto sú stránky, ktoré vaše publikum skutočne vidí. Tieto stránky majú najvyššiu prioritu pri zobrazovaní čerstvého obsahu.

3. Odstráňte skutočne neaktuálne príspevky

Ako váš blog rastie a píšete množstvo blogových príspevkov, časť vášho obsahu sa pomaly stáva skutočne starým. Niektoré príspevky sú všade, ale niektoré príspevky jednoducho nie sú. Ak tieto články nikto nečítal, mohli by ste sa rozhodnúť ich všetky odstrániť.

4. Zlúčte príspevky, ktoré sú veľmi podobné

Ak publikujete veľa príspevkov – ako to robíme aj my – skončíte s niektorými príspevkami, ktoré sú dosť podobné. Keď aktualizujete starý obsah, skontrolujte, či máte príspevky, ktoré sa podobajú na príspevok, ktorý aktualizujete. Tieto príspevky môžu znižovať šancu na zaradenie do kategórie, na ktorej pracujete. Tento jav sa nazýva kanibalizmus kľúčových slov. Môžete to vyriešiť tak, že skontrolujete, ktoré z týchto príspevkov na tej istej téme fungujú najlepšie vo vyhľadávačoch.

5. Nezabudnite na „iné“ stránky

Nielen vaše blogové príspevky by mali mať aktuálny obsah, ostatné stránky sú tiež dôležité. Nezabudnite aktualizovať aj ostatné stránky. Pravdepodobne sa objavili nové otázky medzi vašimi publikami. Nezabudnite ich pridať. Počas aktualizácie svojich webových stránok nezabudnite na webovú stránku „o stránke“, „kontaktnú stránku“ a iné statické stránky. Chápeme, že tento obsah sa tak často nemení, ale uistite sa, že máte uvedené všetko správne!

Ako udržať obsah čerstvý?

Udržanie aktuálneho a čerstvého obsahu na vašich webových stránkach je dôležité, ak chcete prilákať čitateľov z vyhľadávačov s (trochu) staršími príspevkami. Pri prepisovaní a obnovovaní starého obsahu nezabudnite najskôr začať so základnými príspevkami a najobľúbenejšími článkami!