2. augusta 2018 SEO 24

Kanibalizmus kľúčových slov

Kľúčové slová a kanibalizmus

Kanibalizmus klucovych slovKanibalizmus kľúčových slov znamená, že na svojej stránke máte rôzne blogové príspevky alebo články, ktoré sa môžu zaradiť do rovnakého vyhľadávacieho dopytu v službe Google. Ak optimalizujete príspevky alebo články pre podobné vyhľadávacie dopyty, strácajú navzájom šance na zaradenie. Tu si vysvetíme, prečo je kanibalizmus kľúčových slov zlé pre vaše SEO, ako ho môžete rozpoznať a ako vyriešiť.

Čo je to kanibalizmus kľúčových slov?

Ak optimalizujete svoje články za podobných podmienok, môžete trpieť kanibalizáciou kľúčových slov. Spoločnosť Google zobrazí vo výsledkoch vyhľadávania iba jeden alebo dva výsledky z tej istej domény pre každý konkrétny dopyt. Ak ste doména s vysokou právomocou, môžete dosiahnuť 3.

Prečo je kanibalizmus kľúčových slov zlý pre SEO?

Ak môžete kanibalizovať svoje vlastné kľúčové slová, súperíte sami so sebou, aby ste sa zaradili do rebríčka Google. Povedzme, že máte dve príspevky na rovnakú tému. V takom prípade spoločnosť Google nedokáže rozlíšiť, ktorý článok by mal pre určitý dopyt najvyššie hodnotenie. V dôsledku toho budú pravdepodobne obe zaradené nižšie.

Kanibalizmus kľúčových slov sa však môže vyskytnúť aj vtedy, ak optimalizujete príspevky na kľúčové slová, ktoré nie sú presne, ale takmer rovnaké. Posty majú trochu iný uhol, ale sú stále veľmi podobné. Pre spoločnosť Google je ťažké zistiť, ktorý z dvoch článkov je najdôležitejší. V dôsledku toho by ste mohli skončiť s nízkym hodnotením v oboch článkoch.

Ako rozpoznať kannibalizáciu kľúčových slov?

Kontrola, či vaše stránky trpia kanibalizmom kľúčových slov, je pomerne jednoduchá. Mali by ste vyhľadávať na vašom webe pre každé konkrétne kľúčové slovo, o ktorom máte podozrenie, že môže mať viacero výsledkov.

Vyriešiť kanibalizáciu kľúčových slov pomocou interného prepojenia

Môžete pomôcť spoločnosti Google zistiť, ktorý článok je najdôležitejší a to vytvorením dôstojnej vnútornej štruktúry spájania. Mali by ste odkazovať z menej dôležitých príspevkov na príspevky, ktoré sú pre vás najdôležitejšie. Týmto spôsobom spoločnosť Google dokáže (pomocou odkazov) zistiť, ktoré z nich chcete vyhľadávať vo vyhľadávačoch.

Vaša interná štruktúra prepojenia by mohla vyriešiť časť vašich problémov s kanibalizmom kľúčových slov. Mali by ste premýšľať o tom, ktorý článok je pre vás najdôležitejší a spojiť ho s menej dôležitými článkami.

Riešenie kanibalizmu kľúčových slov kombináciou článkov

V mnohých prípadoch je najlepším spôsobom, ako vyriešiť problém s kanibalizáciou kľúčových slov, spojiť články. Nájdite články, ktoré sa zameriavajú na podobné vyhľadávacie dopyty. Ak dva články priťahujú rovnaké publikum a v podstate hovoria o tom istom príbehu, mali by ste ich skombinovať. Prepíšte dva posty do jedného úžasného článku. To vám naozaj pomôže s vašim hodnotením (Google miluje dlhý a dobre napísaný obsah) a vyrieši problém s kanibalizáciou kľúčových slov. Nakoniec odstránite jeden z dvoch článkov a prispôsobte si druhý. A nezabudnite: nie len stlačte tlačidlo vymazania; vždy sa uistite, že presmerovaný príspevok presmerujete.

Kanibalizmus kľúčových slov ovplyvní rastúce webové stránky

Ak sa vaša stránka stane väčšia, vaša šanca narastá, že budete čeliť kanibalizmu kľúčových slov na svojich vlastných webových stránkach. Budete písať o svojich obľúbených predmetoch a bez toho, aby ste to vedeli, budú publikované články, ktoré sú podobné. To sa stalo aj nám. Raz za čas by ste mali skontrolovať kľúčové slová, pre ktoré sa chcete zaradiť najviac. Nezabudnite skontrolovať, či trpíte kanibalizmom kľúčových slov. Pravdepodobne budete musieť vykonať nejaké zmeny vo vašej štruktúre stránok alebo niektoré články znova a znova prepísať.