15. novembra 2018 SEO24 Mastermind

Chyby štruktúr stránok

Vyhnite sa týmto chybám štruktúr stránok!

SEO site structureAk beriete svoje SEO – a užívateľov – vážne, budete pracovať na bezchybnej štruktúre stránky. Vytvorenie slušnej štruktúry lokality však môže byť ťažké. Udržanie pevnej štruktúry webu, keď vaše stránky rastú, je ešte ťažšie. Je ľahké prehliadnuť niečo alebo urobiť chybu. V tomto príspevku budeme zdieľať 4 bežné chyby štruktúry stránok, ktoré ľudia často robia. Uistite sa, že ste sa vyhli všetkým!

# 1 Skrytie vašich základných kameňov

Vaše najdôležitejšie články – vaše základné kamene – by nemali byť skryté. Kamenné články sú články, na ktoré ste najviac hrdí; ktoré najlepšie odrážajú poslanie vašich webových stránok. Ale niektorí ľudia zabúdajú na prepojenie na svoje najcennejšie články. To nie je dobré: ak článok nedostane žiadne alebo málo interných odkazov, vyhľadávače ho majú menšiu šancu ho nájsť (keďže vyhľadávače nasledujú odkazy). Spoločnosť Google považuje články s niekoľkými vnútornými odkazmi za menej dôležité a podľa toho ich zaradí.

Riešenie: Prepojte ich na svoje základné kamene

V ideálnom prípade by ste mali byť schopní navigovať sa do kamenných článkov pomocou jedného alebo dvoch kliknutí na domovskej stránke. Uistite sa, že sú viditeľné pre návštevníkov, aby ich ľudia mohli ľahko nájsť.

# 2 Obrovské kategórie

Kategórie by mali byť relatívne rovnako veľké. Ale bez toho, aby si to ľudia všimli, môžu niekedy napísať o jednom subjekte oveľa viac ako o druhom. V dôsledku toho môže jedna kategória pomaly rásť oveľa rýchlejšie ako ostatné kategórie. Ak je jedna kategória výrazne väčšia ako ostatné, vaša stránka sa stáva nevyváženou. Budete mať problém s hodnotením príspevkov vo veľmi veľkej kategórii.

Riešenie: Rozdeľte kategórie

Ak ste vytvorili obrovskú kategóriu, rozdeľte ju na dve (alebo tri). Ak chcete, aby kategórie neboli príliš veľké, skontrolujte veľkosť vašich kategórií, najmä ak píšete veľa blogových príspevkov.

# 3 Používanie príliš veľa značiek

Nevytvárajte príliš veľa značiek. Niektorí ľudia chcú, aby tagy boli veľmi špecifické. Ak však každý príspevok dostane ďalšiu novú jedinečnú značku, nepridávate štruktúru, pretože príspevky sa nestanú zoskupené alebo prepojené. Takže to je skoro zbytočné.

Riešenie: Použite značky v mierke

Uistite sa, že značky sa používajú viac ako jedenkrát alebo dvakrát. Mali by ste tiež zabezpečiť, aby návštevníci mohli nájsť značky niekde, najlepšie v spodnej časti vášho článku. Značky sú užitočné pre návštevníkov (a nielen pre spoločnosť Google), aby si prečítali viac o tej istej téme.

# 4 Nepoužívate vizualizáciu štruktúry vášho webu

Konečná chyba štruktúry stránky, ktorú ľudia robia, zabúdajú na vizualizáciu štruktúry ich stránok. Návštevníci chcú ľahko nájsť veci na vašich webových stránkach. Hlavné kategórie vášho blogu by mali mať miesto v ponuke na vašej domovskej stránke. Ale nevytvárajte príliš veľa kategórií. Menu by malo poskytnúť jasný prehľad a odrážať štruktúru vašich stránok. V ideálnom prípade menu pomáha návštevníkom pochopiť, ako je vaša webová stránka štruktúrovaná.

Riešenie: Ponorte sa do UX

Ak chcete vytvoriť dobrý a prehľadný prehľad o vašich stránkach, mali by ste sa ponoriť do tých aspektov User eXperience (UX), ktoré by mohli zlepšiť vaše stránky. Zamyslite sa nad tým, čo hľadajú vaši návštevníci a ako im môžete pomôcť s prehliadaním vašich webových stránok. Mohli by ste napríklad začať čítať naše blogové príspevky o User eXperience (UX).

Zabudli sme na chybu v štruktúre webových stránok, s ktorou sa stretávate často? Zdieľajte to s nami v komentároch!