8. novembra 2018 SEO24 Mastermind

UX pre lepšie SEO

UX tipy pre lepšie SEO výsledky

UX pre lepsie SEODlhodobo vieme, že odkazy vplývajú na hodnotenie webových stránok a spoločnosť Google už dlho zdôrazňovala dôležitosť kvalitného obsahu. Čo je to však RankBrain? Na rozdiel od obsahu a odkazov, RankBrain je ovplyvnený metrikami správania, ktoré naznačujú, že používatelia skutočne nájdu miesto, ktoré by bolo užitočné. Tieto metriky správania, viac ako čokoľvek iného, ​​sú ovplyvnené použiteľnosťou vášho webu – inými slovami, skúsenosť používateľov (UX).

Ak ste sa sústredili na obsah a odkazy na úkor skúseností používateľov, nebudete môcť maximalizovať výkonnosť svojich webových stránok vo vyhľadávačoch. Nasledujúcich pár tipov na úpravu UX vám poskytne SEO výhodu.

Pracujte na kompatibilite mobilných zariadení vašej lokality

Spoločnosť Google nezakrýva skutočnosť, že venuje veľkú pozornosť kompatibilite mobilných webových stránok. Ktokoľvek, kto je v SEO viac ako pár rokov, si bude pamätať mobilgeddon a mobilné indexovanie. Inými slovami, vyrovnaním sa so skutočnosťou, že väčšina využitia jeho vyhľadávacieho nástroja pochádza z mobilných zariadení, Google sa rozhodol najskôr začať indexovať mobilnú verziu webových stránok.

Inými slovami, ak vaše webové stránky nemajú mobilnú verziu – alebo ak mobilná verzia vašich webových stránok nie je správne optimalizovaná – potom by ste mohli stratiť viac ako polovicu návštevnosti vo vyhľadávaní.

Nižšie nájdete niekoľko tipov na zaistenie toho, aby vaše webové stránky boli kompatibilné s mobilnými zariadeniami:

  • Použite zodpovedajúci dizajn webových stránok, ktorý sa prispôsobí mobilným zariadeniam alebo vytvorí mobilnú verziu vašich webových stránok, ktorá je správne presmerovaná pre mobilných používateľov.
  • Zabezpečte, aby obsah bol konzistentný vo vašom mobilnom webe a na stránkach počítača.
  • Uistite sa, že všetky formáty obsahu používané na vašom mobilnom webe môžu byť prehľadávané a indexované.
  • Uistite sa, že metadáta sú konzistentné vo verzii vašich stránok pre mobilné zariadenia a počítače.
  • Uistite sa, že váš sitemap je tiež prístupný na vašom mobilnom webe.

Optimalizujte rýchlosť webových stránok

Ako dôležitá je rýchlosť vášho webu? Výskum ukazuje, že oneskorenie načítania stránky o sekundu môže znížiť vaše konverzie o 7 percent a že 40 percent ľudí opustí webovú stránku, ktorá sa načíta na viac ako tri sekundy. Inými slovami, ľudia nemajú radi pomalé webové stránky. A to vysvetľuje, prečo spoločnosť Google stále zvyšuje prioritu rýchlosti stránky ako faktor.

Zatiaľ čo spoločnosť Google dlho používa rýchlosť stránok ako faktor na hodnotenie desktopových lokalít, v júli 2018 nedávno začala používať rýchlosť stránky ako faktor hodnotenia pre mobilné stránky.

Môžete zjednodušiť svoj web pomocou nasledujúcich krokov:

  • Povoliť ukladanie do vyrovnávacej pamäte
  • Použite CDN
  • Odstráňte nepotrebné skripty a doplnky
  • Komprimujte svoje obrázky
  • Kombinujte svoje pozadie obrázky do CSS sprites
  • Zmenšiť JavaScript a CSS

Práca na čitateľnosti obsahu

Zatiaľ čo máme tendenciu sústrediť sa na technické aspekty UX, pokiaľ ide o SEO, obsah má tiež veľkú úlohu v UX, pokiaľ ide o veľké G a iné vyhľadávacie stroje. Vykonanie nasledujúcich vylepšení obsahu vám poskytne malú výhodu:

  • Uistite sa, že váš obsah je správne naformátovaný. Použite veľa podpoložiek, odrážok a číslovania.
  • Použite krátke odstavce a vyhnite sa dlhým blokom textu.
  • Práca s obsahovou gramatikou, pravopisom a štruktúrou.
  • Oživte svoj obsah vizuálnymi a multimediálnymi aplikáciami.

Záver

Zatiaľ čo dobrý UX vám dá výhodu, pokiaľ ide o SEO, robí to viac: zabezpečuje, aby používatelia skutočne používali vaše webové stránky a zároveň zaručili zlepšenie návratnosti investícií a konverzií.