31. júla 2018 SEO 24

Optimalizácia bez celodennej optimalizácie

Optimalizácia bez toho, aby ste s tým strávili celý deň

SEO optimalizacia bloguMôj prvý blogový príspevok tu na seo24.sk bol o tom, prečo by ste sa mali zamerať na SEO jednej stránky. Tento príspevok bol jedným z najťažších príspevkov, ktoré som kedy napísal, pretože som sa vôbec neorientoval na SEO. Úprimne som nechcel tráviť čas robením výskumu kľúčových slov a výskum svojich divákov. Teraz o štyri mesiace neskôr sa bavím s optimalizáciou blogových príspevkov a vytváraním rutiny. S úspechom sa zvyšuje aj priemerná pozícia v spoločnosti Google spolu s celkovým počtom zobrazení a celkovými kliknutiami. Dnes sa podelím o to, prečo a ako optimalizujem blogové príspevky.

SEO pre blogerov

Začiatkom júna som bol na konferencii pre holandských hovorcov. Jedným z rozhovorov, ktoré som videl, bola majiteľka veľkého blogu v Holandsku. Keď sa jej publikum spýtalo, ako sa jej podarilo vyrastať, vysvetlila, že je to kombinácia veľkého množstva písania, pomocou vyhľadávacej konzoly Google.

„Ktokoľvek by to mohol urobiť,“ povedala divákom.

Výzva prijatá.

Deň po konferencii som začal optimalizovať blogové príspevky. A s úspechom. Kde môj priemerný rast organickej návštevnosti bol od začiatku tohto roka okolo 10% mesačne, v júni to bolo skromných ​​86% v porovnaní s májom. Ukázalo sa, že SEO tipy uľahčujú prácu, dokonca aj pre blogerov! Kto to vedel?

No, asi všetci vedeli. Aspoň na tej konferencii. Ale som tvrdohlavý a vždy používam kartu „to nebude fungovať pre mňa“. Ale ako som napísal predtým, nechcel som sa zamerať na SEO. Som blogger. Kto potrebuje SEO?

Ako stúpať v spoločnosti Google

Proces stúpania na prvú stránku alebo dokonca do prvých troch výsledkov je dlhý. Potrebujete správne nástroje a potrebujete správny plán. Potrebujete trpezlivosť a potrebujete analyzovať aktuálne údaje.

Vyhľadávacia konzola Google je skvelým nástrojom na zistenie toho, aké kľúčové slová ľudia používajú, aká je miera prekliknutia na vašich webových stránkach a na akej pozícií ste. Môžete tiež porovnať svoje údaje. Najnovšie dáta sú bohužiaľ staré 3 dni, takže potrebujete trpezlivosť s rastom.

Je ťažké rozhodnúť, ktoré blogy sa majú optimalizovať. Zistil som, že môj blogový príspevok o recenzii na film, ktorú som robil minulý rok, stále vytvára veľa návštevnosti. Nie som filmový blogger, ale zrejme na tom niečo bude. Bohužial ale príspevky, ktoré som chcel zaradiť, vôbec neboli hodnotené. Vybral som jeden z týchto blogových príspevkov a začal som ho optimalizovať. Môžete to urobiť úplným prečítaním textu, kontrolou odrážok našej analýzy obsahu a pridaním príslušných odkazov na iné blogové príspevky – s tým pomôže interný nástroj na prepojenie a na prepojenie z iných relevantných príspevkov do tohto príspevku. Otvorený obsah – obsah, ktorý nie je prepojený – je hrozný a je to niečo, čo musíte čo najskôr opraviť, ak sa chcete zaradiť.

Ako optimalizovať bez celodennej optimalizácie

Chcem písať. Chcem blogovať. Posledná vec, ktorú chcem urobiť, je práca na optimalizácii blogových príspevkov pre Google, Pinterest alebo Facebook.

Keďže nebudem hneď slávny po tom, čo stlačím publikačné tlačidlo a nedostanem milióny hitov potom, čo som zdieľal, že som blogoval, musím optimalizovať príspevky. Robím to hneď po dokončení blogového príspevku. Prečítal som to, prešiel všetkými bodmi optimalizácie a určil, či chcem zmeniť svoje návrhy alebo jednoducho odignorujem ​​tie hlúpe červené a oranžové guľky, ktoré sú tam. Jedna vec, ktorú kontrolujem vždy, sú interné odkazy a správny popis meta. Pri písaní meta popisov zažívam nočné mory, sú dôležité, aby ľudia naozaj klikli na tento odkaz.

Kontrolný list

Vytvoril som vlastný kontrolný zoznam predtým, než publikujem príspevok. Zatiaľ čo sa niekedy vrátim na blogový príspevok a vytvorím nové odkazy, ak som publikoval nové blogy, uisťujem sa, že všetky moje nové príspevky skontrolujem aspoň raz nasledovne:

  • Existujú aspoň tri odkazy na iné príspevky blogu, ktoré som napísal, ktoré sú relevantné pre danú tému. Ak nie sú k dispozícii žiadne relevantné odkazy, musím buď vytvoriť viac obsahu, alebo úplne odstrániť blogový príspevok.
  • Existuje najmenej jeden relevantný vysokokvalitný obraz a má kľúčové slovo pre zameranie v jeho ďalšom popise.
  • Napísal som presvedčivý meta popis.
  • Čitateľnosť je zelená. A ak tomu tak nie je, spätná väzba, ktorú mi poskytla, bola niečo, čo rozhodne nechcem ignorovať.
  • Moja SEO analýza je zelená. A ak tomu tak nie je, spätná väzba, ktorú mi poskytla, bola niečo, čo rozhodne nechcem ignorovať.
  • Skontroloval som staré príspevky v blogoch, aby som zistil, či môžem odkazovať na tento nový blogový príspevok.

Rutina

Je dôležité vytvoriť si vlastnú rutinu v tomto. Zatiaľ čo na začiatku sa môžete cítiť, akoby ste rozmýšľali a nemali mať žiadne využitie, ak budete pokračovať podľa vyššie uvedených krokov, uvidíte lepšie výsledky v službách Google a Google Search Console.