22. marca 2018 SEO 24

Optimalizácia jednej stránky

SEO jedinej stránky webu

SEO jedinej stránky webuWebové stránky vo forme jedinej stránky sú už nejakú dobu populárne. V podstate sú všetky vaše informácie na vašej jedinej domovskej stránke. Je to zábavné a efektívne. Rozdelením domovskej stránky do viacerých sekcií a pridaním ponuky, ktorá umožňuje návštevníkom preskočiť na sekciu, ktorá ich zaujíma, vytvoríte celý web na jednej stránke. Tým pádom máte ale len jednu stránku, čo znamená, že pravdepodobne musíte túto stránku zaradiť do viacerých kľúčových slov. A toto je presne ten priestor, ktorý rozlišuje SEO jedinej stránky webu od SEO pre bežné stránky: existuje menej vecí, ktoré môžete optimalizovať.

Prečo používať jedinú stránku webu?

Aby sme povedali pravdu: Nemáme radi weby s jedinou stránkou. Existuje veľa ľudí, ktorí majú všetok svoj obsah naplnený do jednej stránky, ale jednoducho v tom nevidíme prínos. Stránka sa načítava pomalšie, je menej zameraná na určitú oblasť a nezabudnime na zdĺhavé načítavanie JavaScript/ CSS, ktoré umožnia len zbytočné vizuálne pohyby alebo automatické posúvanie. Nechápte nás zle: Neexistuje nič proti stránkam s veľa obsahom. Máme ich radi a dokonca ich aj vytvárame, ale chceli by sme však, aby sa tieto stránky sústredili na jednu tému alebo oblasť.

Tipy a triky pre SEO jedinej stránky webu

Existuje niečo, čo môžete urobiť pre SEO jedinej stránky webu? Samozrejme, existuje. Vždy bude existovať spôsob. Na druhej strane si nie sme istý, či sa vám v dlhodobom horizonte oplatí optimalizovať jedinú stránku pre vašu spoločnosť. SEO pre jedinú stránku webu je náročné. Jediný dôvod, prečo by ste chceli takúto webovú stránku, je keď potrebujete vytvoriť rýchlu propagačnú stránku. Povedzme pre konkrétny produkt alebo dočasnú spoluprácu s inou značkou. V tomto prípade budete dostávať návštevnosť z letákov, televíznych reklám alebo prác, ktoré sú závislé od optimalizácie vyhľadávačov.

Ak trváte na používaní jedinej stránky webu, musíte venovať pozornosť tomu ako všetko nastavíte.

Optimalizácia podľa jednotlivých sekcií

Skôr než začnete písať svoj obsah, musíte urobiť nejaké mapovanie kľúčových slov. Keď máte iba jednu stránku na rozprávanie vášho príbehu, musíte obsah správne rozdeliť. Vytvorte <div> alebo <section> pre každé kľúčové slovo a priraďte mu jedinečné ID. Ak je sekcia o čistení parou, použite ako identifikátor cistenie-parou, pretože bude slúžiť ako názov danej sekcie. Vaše interné odkazy na tejto stránke budú odkazovať na príklad.sk/#cistenie-parou. Zvoľte preto tento názov múdro.

Táto stránka potrebujete ešte obsah a nadpis. Keď sa zamyslíme nad tým, že vlastne všetky sekcie sú “stránky“ mali by sme do týchto sekcií pridať značku <h1>. To v skutočnosti znamená viacero H1 nadpisov na jednej stránke, veru vy ste chceli nezameranú stránku.

Ak používate obrázky, optimalizujte aj názvy súborov týchto obrázkov a ich ALT značky pre každú sekciu.

Optimalizujte rýchlosť stránky

Táto časť je veľmi dôležitá pre SEO jedinej stránky: Optimalizácia rýchlosti. Je to ešte dôležitejšie, ak máte takúto stránku, pretože servírujete všetky druhy v rôznych sekciách s možnosťou rôznych rozložení a dizajnových prvkov, takže vaša stránka nevyzerá ako dokument z MS Word, nie? Väčšina z týchto prvkov jednoducho vyžaduje čas na načítanie a to je čo chcete optimalizovať.

Čerstvý obsah pre víťazstvo

Pravdepodobne ešte nie ste presvedčení, že na svojom webe by ste mali vytvoriť viac stránok. Ale pochopíte, že jediná stránka webu je pre SEO optimalizáciu náročná a limitovaná. Na stránkach s výsledkami máte jedinú stránku, jeden kanonický odkaz, jednu stránku, ktorá sa chce zaradiť do výsledkov vyhľadávania pre všetko, čo obsahuje. Čerstvý a dynamický obsah je vždy dobrý nápad a je možný aj na jednej stránke. Prepíšete všetky svoje sekcie a potom ich zosúladíte s aktuálnymi udalosťami. Ak ste takto nastavili váš web a nemáte v pláne to meniť, máte teda jednu statickú stránku, ktorá robí všetku prácu. Raz začas zmena jej obsahu rozhodne môže pomôcť.

Ešte posledná vec: služba Analytics

Na ich stránke je možne sledovať interné odkazy: stopovanie v sekciách. To je však pre priemerného používateľa služby Google Analytics dosť ťažké. Google radšej sleduje celú stránku a nie jej časti. To je ďalší dôvod, prečo nemáme radi SEO jedinej stránky webu. Je ťažšie implementovať odporúčania pre SEO a ťažšia je aj analýza nášho úsilia.