Ako začať blog na vašich stránkach
Ak uvažujete o spustení blogu, najdôležitejšou vecou, ktorú vám musíme povedať, je: choďte na to! Začnite svoj blog! Len to urobte! Blogovanie je skvelá stratégia SEO, je to veľa zábavy a blog je vynikajúci marketingový nástroj! Nový blog vám umožní robiť inteligentné a strategické rozhodnutia. Skôr než začnete, premýšľajte o tom, ako nastaviť svoj blog, takže neskôr budete mať menej práce. Pozrime sa na kroky, ktoré by ste mali podniknúť pre správne spustenie blogu. V ideálnom prípade ich berte v tomto poradí, ale ak nemôžete, uistite sa, že ste pred začiatkom aspoň rozmýšľali nad týmito aspektami.
1. Spustenie blogu a jeho miesto
Vždy by ste mali písať o tom, čo viete. Nemali by ste však písať o všetkom, čo viete. Vyberte výklenok. Rozhodnite sa o hlavnej téme a píšte príspevky súvisiace s touto témou. Je pravdepodobnejšie, že sa publikum vráti a prečíta vaše ďalšie príspevky, ak píšete o podobných témach. Ľudia budú vedieť, čo očakávať. Spustenie blogu pre mamičky znamená, že píšete o všetkých veciach týkajúcich sa vašich detí a rodinného života. Spustenie cestovného blogu znamená, že píšete o cestovaní. Samozrejme môžete napísať niečo o niečo mimo tému, ale skúste sa držať svojho výklenku. Publikum cestovného blogu neočakáva blogový príspevok o záhradníctve.
2. Urobte prieskum kľúčových slov
Keď ste si vybrali svoje miesto, prečítajte si základy výskumu kľúčových slov. Pokúste sa zistiť, čo ľudia hľadajú. Aké slová používajú, keď chcú čítať o vašom výklenku a téme? Mali by ste sa skutočne dostať do hlavy potenciálneho publika. Ak robíte výskum kľúčových slov správne, mali by ste skončiť s dlhým zoznamom kľúčových slov, pre ktoré by ste sa chceli nájsť. Pokúste sa prísť s konkurenčnými hlavnými kľúčovými slovami, ako aj s menej konkurenčnými dlhodobými kľúčovými slovami. A nezabudnite dať aj nejaký zámer na vyhľadávanie!
3. Zamyslite sa nad štruktúrou stránok
Začnete čistou tabuľou, takže je najlepší čas premýšľať o štruktúre stránok. Aké kategórie sú populárne vo vašom výklenku? Aké sú najdôležitejšie kľúčové slová, ktoré by ste chceli ohodnotiť? Mali by ste napísať dlhý článok o každom z týchto kľúčových slov. Toto budú vaše najdôležitejšie články, alebo inými slovami, váš základný obsah. Mali by ste dať týmto článkom významné miesto na svojej stránke.
Po napísaní týchto krásnych základných článkov napíšte veľa blogových príspevkov na podtémy tejto hlavnej témy a vždy odkazujte na vaše základné kamene. Takto spoločnosti Google poviete presne, aké sú najdôležitejšie články na vašom webe.
4. Napíšte svoj prvý blog
Venujte nejaký čas výskumu kľúčových slov a premýšľajte o štruktúre stránok. Nezaberajte však príliš veľa času. Stačí napísať tento prvý príspevok! Dajte pero na papier a jednoducho to urobte. Váš blog začína úplne prvým príspevkom. Tento príspevok nemusí byť dokonalý; musí sa iba zverejniť.
5. Pridajte obrázky alebo videá
Písanie blogového príspevku je viac ako len písanie pekného príbehu; Úspešný blog obsahuje obrázky a videá. Každý príspevok by mal obsahovať aspoň jeden obrázok. Vlastné fotografovanie je skvelý spôsob vytvárania obrázkov. Tvorba krátkych videí je tiež veľmi dobrá stratégia pre blogovanie. Najmä ak blogujete o (aspektoch) svojho života, fotografie z neho sú nevyhnutné.
6. Optimalizujte pre vyhľadávače
Pred uverejnením príspevku ho optimalizujte. Nezabudnite si vytvoriť úžasný názov SEO a slušný úryvok. Dokončite svoj text. Uistite sa, že váš text je čitateľný a tiež priateľský k SEO.
7. Propagujte svoj blog
Používanie sociálnych médií je najlepším spôsobom, ako osloviť a rozšíriť publikum svojho blogu. Preto by mal mať váš blog stránku na Facebooku. Zdieľanie príspevkov na Facebooku je dobrá marketingová stratégia. Nezabudnite ani na Instagram a Twitter!
Odporúčame vám, aby ste okrem propagácie vášho blogu využívali aj sociálne médiá, odporúčame vám zasielať aj digitálny spravodaj. Umožnite ľuďom zaregistrovať sa a posielať e-maily s vašimi najnovšími blogovými príspevkami a iným obsahom, ktorý by sa im mohol páčiť.
8. Držte sa ho!
Najdôležitejšia vec pri začatí blogu – okrem nastavenia nového blogu – je aj písanie tohto prvého blogového príspevku. Po napísaní prvého príspevku sa váš blog začal. Od tohto momentu by ste mali pokračovať v písaní blogových príspevkov, aby bol úspešný. Pokúste sa teda určiť frekvenciu zverejňovania nových príspevkov. Nemusíte blogovať každý deň, raz týždenne alebo možno aj raz za dva týždne, môže to byť príjemná frekvencia. Nájdite frekvenciu, s ktorou sa môžete držať! Ak bude vaša frekvencia blogov stabilná, vaše publikum bude vedieť, čo očakávať.