Vývoj SEO a prechod z bodových riešení na platformu
V praxi SEO, ako aj v živote platí, jediná konštanta je „zmena.“ Aj tempo zmeny v SEO sa mení.
Zrýchľuje sa, pretože výsledky sú čoraz bohatšie a personalizovanejšie, vyhľadávače sú početnejšie a špecializovanejšie. Ľudia v praxi čoraz viac očakávajú, že budú môcť privolať odpovede vždy, kedykoľvek a kdekoľvek.
Hoci to nemusí vždy vyzerať tak, nič z toho sa nestalo cez noc. Ak sa pozrieme na niektoré kľúčové míľniky vo vývoji vyhľadávania, môžeme nahliadnuť do toho, ako sme sa dostali tam, kde sme teraz. Preskočme trochu dopredu a začneme so spoločnosťou Google na začiatku 21. storočia.
Vývoj SEO
- Začiatky 2000: Google berie na black-hat SEO metódy delegitimizáciu a dokonca penalizoval neetické taktiky, ako je stuffing kľúčových slov a sporné budovanie prepojení. Zároveň vidíme samotné začiatky lokalizovaných výsledkov vyhľadávania.
- Stred až neskoré 2000: Google začína vylepšovať vyhľadávanie s univerzálnym vyhľadávaním, ktoré zahŕňa výsledky zo zdrojov, ako sú webové stránky, sociálne médiá, obrázky, video a novinky vo svojich SERP. Spustenie Google Suggest, ktoré vo vyhľadávacích výsledkoch ponúkajú súvisiace vyhľadávacie frázy. Microsoft spúšťa Bing.
- Začiatky 2010: Google zlomil SEO so zmenami algoritmov, ktoré zdôrazňujú kvalitu a užívateľsky zameraný obsah. Akékoľvek skryté hry systému sú mŕtve. Optimalizácia je veľmi živá, ale medzera sa zužuje medzi obsahom, ktorý algoritmus spoločnosti Google považuje za vysoko kvalitný a obsah, ktorý ľudia považujú za vysoko kvalitný. Lokalizácia sa zvýši a začneme vidieť nulové vyhľadávania.
- Stred 2010 k dnešnému dňu: Vyhľadávanie exploduje. Spoločnosť Google začne znižovať obsah, ktorý nie je vhodný pre mobilné zariadenia, a potom spustí mobilné indexovanie. YouTube sa stáva druhým najväčším vyhľadávačom za Google. Amazon sa radí na prvé miesto vo vyhľadávaní produktov. Vchádzame na hranicu hlasového vyhľadávania.
- Dnešok a budúcnosť: SEO sa vyvinula a osvedčila sa ako kľúčový podnikateľský výkonný ovládač. Hľadanie je zatiaľ všadeprítomné, čoraz viac vertikálne a nesmierne aktuálne.
SEO teraz
SEO je stále veľmi veľa o maximalizácii efektivity organického obsahu pre riadenie prevádzky a dopytu, ale jeho úloha v organizácii sa rozšírila, a tak má aj pracovnú záťaž.
Ako sa SEO používa v modernom podniku
SEO metódy a postrehy podporujú stratégiu a rozhodovanie mimo obsahu webových stránok. Širšie využitie SEO inteligencie je prirodzeným pokrokom vo vývoji vyhľadávania. Koniec koncov, SEO výskum môže odhaliť veľa o úmysle spotrebiteľa. V prípade obsahu, plateného vyhľadávania, sociálnych médií a e-mailových marketingových pracovníkov je vidieť, čo cieľová skupina hľadá, uľahčuje prispôsobenie správy, produktu alebo služby.
SEO v roku 2019 a ďalej: SEO ide na platforme a v reálnom čase
K dnešnému dňu, SEO malo do značnej miery reaktívne obchodné funkcie. V roku 2019 hľadajte vo vyhľadávaní, aby ste sa stali nielen reaktívnymi, ale prediktívnymi. Toto budú riadiť dve zmeny:
- Prechod z bodových riešení na platformu SEO
- Umožnenie skutočného SEO v reálnom čase
Umožnenie skutočného SEO v reálnom čase
To, čo dnes poznáme ako real-time SEO, je v skutočnosti to isté, dozadu vyzerajúce SEO so skráteným časovým rámcom. SEO vývoj, ako aj zmena, je konštantný a prielom pre SEO začal s živými, real-time dátami, ktoré práve teraz riadia kľúčové slová a hodnotenie výskumu, a produkuje aktuálne odporúčania.