Kontrolný zoznam pred publikovaním príspevku
Písať vysoko kvalitný obsah, ktorý sa zaradí, je náročná práca! A kedy je to dobre vykonaná práca? V tomto príspevku vám poskytnem praktický kontrolný zoznam s niektorými rýchlymi úpravami, ktoré by ste mali určite urobiť pred publikovaním článku.
Najprv urobte tvrdú prácu!
Než sa dostanete do okamihu používania tohto zoznamu, veľká časť práce by už mala byť hotová. Mali by ste urobiť svoj výskum kľúčových slov, rozhodnúť o presnej téme a nastaviť štruktúru vášho článku. Všetko ešte pred skutočným začatím písania.
A potom skontrolujte:
Veľa kontrol, ktoré by ste mali urobiť, aby ste sa ubezpečili, že váš text je SEO-priateľský. To je kontrolný zoznam sám o sebe. Ale okrem toho, by ste sa mali opýtať sami seba ďalšie otázky. Mysleli ste naozaj na všetko? Potom je čas stlačiť tlačidlo pre publikovanie!
Je hlavná téma vášho článku jasná?
Pri skenovaní cez text by mala byť téma vášho článku okamžite jasná pre vaše publikum. Uistite sa, že vaše podpoložky zodpovedajú téme vášho príspevku. Tiež skontrolujte prvé vety každého odseku. V ideálnom prípade by tieto základné vety mali pokrývať tému každého odseku.
Sú nejaké dlhé odseky?
Väčšina ľudí nechce čítať dlhé časti textu. Skontrolujte, či nie je potrebné skrátiť dlhé odseky. Ideálne je päť alebo šesť viet na odsek.
Pridali ste interné odkazy?
Pred publikovaním svojho článku, premýšľajte o prepojení na podobné články. Možno máte k dispozícii základný článok o podobnej téme. Uistite sa, že pripojíte odkaz na tento článok. Alebo možno váš nový článok je to najlepšie, čo ste napísali v dlhej dobe. V tomto prípade tiež nezabudnite pridať nejaké odkazy na tento nový kus vo vašich predchádzajúcich článkoch.
Je vaša výzva na konanie jasná?
Čo chcete, aby ľudia robili po prečítaní vášho článku? Chcete, aby si niečo kúpili? Chcete, aby si prečítali ďalší článok? Uistite sa, že vaša výzva na akciu je jasná a že ľudia budú môcť kliknúť na váš článok aj na iné miesta na vašej webovej stránke.
Mohli by ste optimalizovať súvisiace frázy?
Pravdepodobne ste premýšľali o tom, ktoré kľúčové slovo by ste chceli priradiť článku, ktorý ste napísali. Zvlášť ak je váš článok zdĺhavý, má zmysel optimalizovať aj súvisiace frázy. Ak je teda vaše kľúčové slovo [hry pre deti od 10 rokov], môžete napríklad optimalizovať aj konkrétne [Monopoly] alebo [Scrabble].
Používate prechodné slová?
Text je možné urobiť oveľa čitateľnejším pri správnom používaní prechodových slov (alebo signálnych slov). Prechodné slová sú slová ako „najdôležitejšie“, „pretože“, „teda“ alebo „okrem toho“. Dávajú smer vašim čitateľom. Uistite sa, že každý odsek má niektoré z týchto prechodných slov.
Vybrali ste správnu kategóriu a značku?
Ak si pre svoj článok vyberiete správnu kategóriu a značku (alebo značky), objasníte štruktúru svojich stránok vyhľadávacím nástrojom. To im pomáha pochopiť, o čom je vaša stránka. Okrem toho to tiež môže pomôcť návštevníkom na vašich stránkach nájsť tento článok alebo súvisiace články.