26. februára 2019 SEO24 Mastermind

Kontrolný zoznam SEO časť I.

Kontrolný zoznam údržby SEO: kľúčové denné a mesačné úlohy

SEO udrzbaSEO je disciplína, ktorá si vyžaduje stratégiu a špecifickú taktiku, aby bola úspešná.

Hoci audity a jednorazové optimalizácie môžu mať určitý vplyv na organické pozície, je ťažké nájsť udržateľné hodnotenie, ekologickú prevádzku a rast cieľových konverzií bez toho, aby došlo k určitému stupňu nepretržitého záväzku.

Na základnej úrovni vieme, že vyhľadávacie stroje – najmä Google – sa neustále menia a upravujú signály a premenné vo svojich algoritmoch.

Niekedy vieme, čo príde a môžeme plánovať, ak je to  oznámené. Vo väčšine prípadov však vopred nevieme o žiadnych algoritmických zmenách.

Kedykoľvek vidíme zmenu pozície, viditeľnosti alebo návštevnosti – buď kvôli zmene vykonanej vyhľadávacím nástrojom, alebo kvôli niečomu, čo váš konkurent urobil – sme nútení reagovať.

Ale nesmiete zabudnúť na dôležitosť proaktívnosti SEO.

Denné úlohy

Vzdelávajte sa

Zostať v obraze o priemyselných správach je kritickým aspektom SEO, ktorý musí byť zabudovaný do akéhokoľvek plánu údržby alebo prebiehajúceho manažmentu.

To sa pohybuje od najdôležitejších upozornení a aktualizácií vyhľadávacích nástrojov, až po udržiavanie kariet o osvedčených postupoch v oblasti SEO a prelomenie správ zo zdrojov, ako je SEO24.sk!

Veľké posuny v odvetví sa ťažko vynechajú. Menšie a jemnejšie zmeny sa však môžu zväčšiť, keď pri nich chýbate alebo osvedčené postupy sa stávajú neaktuálnymi.

Poznať aktuálne metriky

Sledovanie kľúčových ukazovateľov výkonnosti SEO v reálnom čase alebo aspoň raz za deň je obzvlášť nevyhnutné pre značky a spoločnosti, ktoré sa spoliehajú na transakcie elektronického obchodu alebo vedú k objemu predaja obchodného tímu.

Zisťovanie toho, ako funguje vaša webová stránka pri vyhľadávaní prostredníctvom metrík najvyššej úrovne, je dôležité pre rozpoznanie akýchkoľvek červených vlajok. Môžu zahŕňať:

  • Špecifický alebo agregovaný pokles pozície.
  • Ekologický pokles prevádzky.
  • Pokles predaja alebo zníženie vedenia.

Byť schopný rozpoznať problémy hneď, ako sa to stalo, je kľúčové.

Musíte byť schopní diagnostikovať problémy a zvrátiť všetky negatívne trendy skôr, ako ovplyvnia vaše celkové marketingové a obchodné ciele.

Môžete sledovať menej kritické ukazovatele KPI (ktoré nevyžadujú okamžitú reakciu) týždenne.

Dosiahnite pokrok v taktike

Pevný SEO plán alebo kampaň musí mať ciele, stratégiu a konkrétnu taktiku načrtnutú vopred.

Denný proces by mal obsahovať konkrétne úlohy, míľniky a dosiahnuteľné akcie, ktoré budú smerovať k väčšiemu obrazu.

Taktika môže obsahovať veci, ktoré sa robia po prvýkrát v postupnom prístupe alebo v akčných položkách, ktoré sú viac v metodike opakovania.

SEO vyžaduje veľké obrazové myslenie a schopnosť riešiť každodenné úlohy a akčné body.

Mesačné

Správa o výkonnosti

Okrem denného alebo týždenného monitorovania KPI je často dôležité používať mesačné cykly na širšie oznamovanie výkonnosti.

Zameranie mesačných kontrolných bodov umožňuje vyčleniť čas na porovnanie väčšej veľkosti dát a zobrazenie trendov.

Mesačné vykazovanie výkonnosti by malo zahŕňať medziročné porovnania ukončeného mesiaca plus všetky dostupné údaje za rok.

Opätovné zhrnutie dokončených a pokračujúcich akčných položiek

Je to šanca na zhodnotenie taktiky a jej výkon v minulom mesiaci.

  • Bolo všetko dokončené?
  • Boli tu odchýlky?
  • Aké prekážky alebo obkľuky boli v ceste alebo prekonané?

Pohľad na minulosť pomáha formovať budúcnosť.

Keď kombinujete akčné body a taktiku s údajmi o výkonnosti, mali by ste získať celkový obraz o realite toho, čo je výkonom SEO.

Naplánujte položky na budúci mesiac a vyhodnoťte plán

Mesačné intervaly sú skvelé pre zabezpečenie zodpovednosti za splnenie úloh. Dokonca aj vtedy, keď je rok plánovaný, veci v SEO sa menia a výkon nie je vždy to, čo očakávame, keď urobíme niečo prvýkrát.

Vzhľadom na prístup založený na mesačnom plánovaní je možné vykonať úpravy plánu, ako napríklad zdvojnásobenie konkrétnej taktiky alebo úprava celkovej stratégie na rekvalifikáciu.

Tým, že ste dostatočne agilní, aby ste hodnotili výkonnosť a taktiku mesačne, môžete sa vyhnúť premýšľaniu a reagovaniu príliš rýchlo. Tiež ale netreba nechať prejsť príliš veľa času a stratiť pozíciu s trendmi smerom k cieľu.