Minimalizácia kognitívnej záťaže: 8 praktických rád časť 2
Keď ľudia robia veci, používajú kognitívny systém nazývaný pracovná pamäť. Táto pamäť ukladá informácie v našich mozgoch na niekoľko sekúnd až niekoľko minút. Umožňuje nám to pochopiť, čo robíme. Bohužiaľ, pracovná pamäť je obmedzená. Je ľahko prestimulovaná. Keď je, ľudia sú frustrovaní alebo rozptyľovaní. To vedie k tomu, že na váš produkt nekliknú alebo odídu z vášho produktu.
Tip č. 4: Menej je viac
Ako tvorcovia sa radi rozpíšeme. Chceme, aby to, čo robíme, bolo zaujímavé a zábavné. Niekedy to vedie k nesprávnym témam alebo obsahu. Pozorne zvážte: robí to, čo pridávam, vylepšenie celku? Ak to tak nie je, odstráňte ho. Sčítanie odčítaním je veľmi mocný nástroj na zapojenie.
Tip č. 5: Venujte veľkú pozornosť čitateľnosti
Jedným z najbežnejších problémov na webových stránkach je čitateľnosť. Čítanie väčšiny kópií je omnoho ťažšie, ako by malo byť. Písanie kratších viet a používanie menšieho počtu zložitých slov vám môže ohromne pomôcť. Aj keď je vaše publikum inteligentné, ľahko čitateľná kópia je veľmi príjemná pre pracovné pamäte. Čítanie jednoducho stojí menej energie. Táto energia sa potom môže minúť na dôležitejšie veci. Jedným zo spôsobov, ako zlepšiť čitateľnosť, je nemilosrdná úprava vašej kópie. V ideálnom prípade by ste mali tráviť viac času úpravou textu, ako písaním.
Tip č. 6: Rozdeľte všetko na stráviteľné kúsky
Pracovná pamäť zápasí s veľkými blokmi informácií. Ľudská myseľ potrebuje zameranie a je len na vás, aby ste toto zameranie vytvorili. Nepíšte 30 ani 20-slovné vety. Nenapĺňajte svoje menu dvadsiatimi kategóriami. Nevkladajte 20 možností na jednu kartu. Je to ohromujúce. Rozdeľte svoje materiály na kúsky stráviteľnej veľkosti, ktoré sa dajú ľahko kontrolovať, aby sa vaši používatelia mohli sústrediť na to, na čom skutočne záleží.
Vytvára sa spojenie
Keď som začal učiť, poznal som celú teóriu. To nebol problém. Až vtedy, keď som sa skutočne začal spájať so svojimi študentmi, som sa stal dobrým učiteľom. Jedným z najúčinnejších spôsobov, ako osloviť publikum online, je vytvorenie pocitu pohodlia, známosti a spojenia. To je v podstate minimalizácia kognitívnej záťaže. A väčšina webových stránok a produktov v tejto oblasti nerobí dosť dobrú prácu. Prvou požiadavkou je, samozrejme, použiteľný produkt alebo stránka. Existuje však veľa ďalších vecí, ktoré môžete urobiť, aby ste posilnili svoj vzťah s používateľom.
Tip č. 7: Investujte do dizajnu a značky
Je ťažké preceňovať silu dôsledného dizajnu a značky. Naše avatary sú skvelým príkladom. V celej komunite WordPress sú naši avatari okamžite rozpoznaní, keď sa odlišujú od davu napr. zoznamy rečníkov na konferenciách. To isté platí pre obrázky, ktoré používame v príspevkoch a prezentáciách. Poskytovanie podobného pozitívneho dojmu používateľom na všetkých rôznych miestach, kde s vami interagujú, vám pomôže získať uznanie a ocenenie.
Tip č. 8: Využite silu rozprávania príbehov
Príbehy môžu byť neuveriteľne silným médiom na nadviazanie spojenia s publikom. Väčšina ľudí si pamätá jedného alebo viacerých učiteľov, ktorí ich vždy dokázali dostať na okraj svojho kresla, s úžasnými príbehmi, ktoré im pomohli spomenúť si, čo sa učiteľ snažil vysvetliť. Príbehy a spomienky sú spôsobom, akým sa ľudia navzájom spájajú a komunikujú. Rozprávanie príbehov nemusí nutne znamenať písanie veľkej fikcie. Vo svojich blogových príspevkoch alebo na stránkach produktov môžete rovnako ľahko skryť malé kúsky rozprávok.
Záver o minimalizácií kognitívnej záťaže
Uvádzané tipy sú zbierkou štatistík, ktoré som získal vďaka svojim skúsenostiam učiteľa, vlastníka produktu a spisovateľa online. Existuje mnoho ďalších vecí, ktoré môžete urobiť, aby ste zaistili, že vaše publikum online zostane zapojené. Veľa štastia!