Neexistuje jediný spôsob, ako robiť SEO 1. časť
Pochopenie toho, že žiadne dve SEO kampane nie sú rovnaké, je výzvou pri získavaní širších obchodných skúseností z projektov. Neexistuje jediný SEO spôsob.
Jedným z príkladov, ktorý mi vydrží, je spolupráca so spoločnosťou, ktorá porovnávala svoje webové stránky a infraštruktúru s webmi BBC News. „BBC to nerobí tak,“ bola bežná veta vrhnutá do debaty. Po spolupráci s viacerými organizáciami, od živnostníkov po veľké spoločnosti, je jedna vec zrejmá.
Aj keď osvedčené postupy SEO môžu byť dôsledným meradlom, na ktoré sa zameriavame, nie sú dve úspešné stratégie SEO rovnaké.
Keď sa pozrieme na „hodnotiace faktory“ alebo veci, ktoré posúvajú misku váh v prospech webových stránok našich klientov, je potrebné vziať do úvahy veľké množstvo faktorov. Napríklad:
- Technická infraštruktúra vašich webových stránok.
- Čas potrebný od predloženia žiadosti o vývoj do nasadenia na výrobu.
- Koľko sa investovalo / plánovalo do budovania značky a všeobecného PR.
- Koľko zdrojov je k dispozícii na produkciu obsahu (interne a externe).
- Úroveň konkurencie pre cieľové témy a hľadané frázy.
- Konečný cieľ používateľov na webe (predaj, generovanie potenciálnych zákazníkov, zobrazenie článkov).
Všetky tieto faktory závisia od podnikania a obchodného modelu.
Priemyselné „hodnotiace faktory“
V minulosti Searchmetrics vypracovala štúdiu hodnotiacich faktorov, ktorá sa zaoberala „faktormi univerzálneho hodnotenia“, ako aj ich vážením podľa odvetví – aby ukázala rozdiely medzi nimi.
Pri porovnaní cestovného ruchu a finančného priemyslu zo štúdie boli hlavnými faktormi, ktoré korelovali s vyššou výkonnosťou v rámci organického vyhľadávania, tieto:
- Počet slov stránky je vyšší.
- Počet užívateľov guľky v zozname.
- Počet vnútorných prepojení.
- Počet použitých obrázkov.
V porovnaní s najlepšími korelačnými faktormi vo finančnom priemysle sú:
- Relevantnosť obsahu a hlavná téma.
- Veľkosť súboru a doba načítania stránky.
- Počet AdSense / AdLinks (menej je viac).
- Dĺžka adresy URL.
Znamená to, že interné prepojovacie štruktúry nie sú vo finančnom priemysle dôležité a nemali by byť kľúčovou súčasťou vašej stratégie SEO?
Nie, nie je.
Záver
Zatiaľ čo štúdie, ako je táto, sú vynikajúce, týkajú sa iba kvantifikovateľných prvkov, ktoré je možné ľahko merať na veľkej vzorke webových stránok.
Nezohľadňujú objektívnejšie a subjektívnejšie faktory, ako napríklad prítomnosť značky offline.
Tieto však ukazujú rozdielny prístup v každej vertikále, ktorý je do veľkej miery ovplyvnený obchodným modelom a typom produktu.
Očakávali by ste, že cestovný web bude obsahovať veľké množstvo obrázkov a obsahuje veľa sprievodcov hovoriacich o cieľoch s presvedčivou kópiou.
Zatiaľ čo od finančnej webovej stránky alebo banky by ste očakávali neverbálnu kópiu, ktorá bude priamo súvisieť s informáciami, ktoré používateľ potrebuje.
Pre viac informácií ohľadom SEO kontaktujte www.seo24.sk alebo www.dtp-media.com