15. augusta 2019 SEO24 Mastermind

Výskumné panely vášho podnikania časť 2.

Nábor pre výskumné panely vášho podnikania časť 2.

SEO vyskumny panel

Ako teda začať s náborom ľudí na výskumné panely? Na nábor ľudí môžete použiť niekoľko taktík. Vysvetlíme si ich tu:

Účastníci iného výskumného panelu

Keď už vykonávate iné druhy výskumu, môžete sa opýtať, či by sa respondenti chceli zúčastniť vo výskumnom paneli. Napríklad na konci prieskumu by ste mohli pridať otázku: „Chcete sa zúčastniť iného prieskumu pre [názov vašej spoločnosti]?“ Alebo ešte konkrétnejšie: „Chcete sa prihlásiť do nášho výskumného panela a dostať príležitosť pravidelne prispievať k novým produktom / službám?“ Väčšina ľudí, ktorí sa odtiaľto prihlásia, je už motivovaná a nepotrebuje ďalšiu motiváciu.

Odberatelia noviniek

To isté môžete urobiť aj pre svoje novinky. Váš príspevok pre odberateľov bude čítať viac ľudí, pravdepodobne však budete mať nižšiu mieru odpovedí. Rozdiel v tom, že sa ľudia pýtajú na iný výskum, je ten, že už sú ochotní vám pomôcť s vaším výskumným panelom. Čitatelia noviniek nemusia byť interne motivovaní, aby vám pomohli. Preto môže byť užitočné pridať na svoj web bonus, napríklad zľavový kód.

Na vašom webe

Na svojom webe pravdepodobne budete mať rovnaký problém ako pri novinkách, ale keďže je ľahké pridať malé kontextové okno s výzvou na účasť, odporúčame vám to urobiť. Uistite sa, že sa toto kontextové okno zobrazuje iba raz, aby ste zabránili tomu, aby vás ľudia oslovili. Toto tiež pomôže ľudí motivovať.

Na sociálnych médiách

Ak chcete osloviť veľa ľudí, môžete na svoje kanály sociálnych médií pridať aj výzvu pre respondentov. Výhodou sociálnych médií je, že môžete osloviť ľudí, ktorí ešte vašu spoločnosť nepoznajú. Pre niektoré prieskumy alebo otázky to môže byť užitočné: môžu vám poskytnúť veľmi nezaujaté odpovede. Odporúčame vám tiež ponúknuť stimuly.

Kúpa skupiny výskumných panelov

Ďalšou možnosťou je nákup skupiny ľudí pre váš výskumný panel. Prečo by ste to robili? Niekedy ak hľadáte konkrétnu skupinu ľudí, je ťažké ich nájsť. V takom prípade môžete získať pomoc od agentúry špecializovanej na výskumné panely. Majú veľké databázy s ľuďmi, ktorí sa prihlásili na účasť.

Nemali by ste však zabúdať, že títo ľudia sa zúčastňujú výmenou za peniaze alebo iné odmeny. Preto si myslíme, že by ste sa mali vždy pokúsiť najať členov svojho panela sami, ale ak to nebude fungovať, určite môžete využiť aj túto možnosť.

Koľko ľudí potrebujete?

Odporúčame vám zriadiť výskumné panely s najmenej 30 ľuďmi. Je však rozumné začať s trochu väčšou skupinou, pretože je tu šanca, že nie všetci vyplnia všetky prieskumy, ktoré pošlete.

Čo robiť s výsledkami výskumného panelu

Ako sme už spomenuli, je dobré skombinovať prieskumy. Pretože ak máte rôznorodú skupinu ľudí, ktorí odpovedajú na vaše otázky, môžete získať hlbšie informácie v porovnaní s inými typmi výskumov. Napríklad z odpovedí by ste mohli vytvoriť profily klientov. Tieto profily môžu byť použité na vylepšenie vašich reklám alebo zlepšenie vašich služieb.

Nezabudnite sa podeliť o svoje výsledky aj s ostatnými oddeleniami vašej spoločnosti. V niektorých prípadoch môžu byť výsledky dôležité. Ak zapojíte ďalšie oddelenia, výskumný panel sa v budúcnosti stane nevyhnutnou súčasťou vašej spoločnosti. Funguje to aj opačne: iné oddelenia môžu poskytnúť skvelé nápady na nové vstupy do prieskumu. Majú otázky, na ktoré by chceli mať odpovede? Alebo môžu prísť s konkrétnejšími otázkami k určitej téme pre ďalší prieskum?

Nakoniec vám odporúčame zdieľať niektoré z vašich zistení alebo zlepšení, ktoré ste založili na základe výstupu vášho panelu. Ak uvidia výsledky svojho úsilia a vstupov, budú aj naďalej motivovaní vyplniť budúce prieskumy.

Po prečítaní si myslíte, že by ste v budúcnosti začali výskumný panel? Alebo ste už niekedy robili panelový výskum? Dajte nám vedieť v komentároch!