13. augusta 2019 SEO24 Mastermind

Výskumný panel vášho podnikania časť 1.

Výskumný panel pre vaše podnikanie časť 1.

SEO vyskumny panel

Aké výhody má výskumný panel pre vaše podnikanie? A aké sú rozdiely v porovnaní s inými typmi výskumu? Stručne povedané, výskumný panel vám môže poskytnúť hlbšie informácie o publiku a je najcennejšie, ak ho skombinujete s inými typmi prieskumu používateľov. Tu vám povieme, aké informácie môžete získať z výskumného panelu a ako ho nastaviť.

Spoznávanie publika je nevyhnutné, ak chcete byť úspešní v oblasti marketingu a SEO. Preto pravidelne píšeme o metódach, ako získať viac informácií o svojich zákazníkoch, používateľoch alebo čitateľoch.

Čo je výskumný panel?

Výskumný panel sa týka zhromažďovania údajov od (samo) náborovej skupiny ľudí. Pri tomto type prieskumu pravidelne zasielate otázky rovnakej skupine ľudí. Týmto spôsobom sa dozviete, ako si títo ľudia vážia vašu firmu, produkty alebo informácie. A čo viac, môžete získať aj vstup pre nové nápady, či už ide napríklad o produkt, službu alebo platformu.

Pretože kladiete otázky tej istej skupine ľudí, naozaj viete, čo si myslia. A ak to urobíte správne, môžete získať hodnotný výstup z kombinácie odpovedí, ktoré dávajú.

Napríklad, keď vám mladší účastníci vašej skupiny – povedzme, ľudia vo veku od 15 do 25 rokov – hovoria, že si cenia ekologickú šetrnosť vašich výrobkov, ale starší ľudia to nespomínajú, už ste dostali cenné informácie. S týmto vedomím by ste sa mohli zamerať na to, aby sme v reklamách pre mladých ľudí boli ohľaduplní k životnému prostrediu. Pre ľudí nad 25 rokov by ste sa mali zamerať na ďalšie aspekty svojich produktov.

Potom sa v ďalšom výskumnom paneli môžete opýtať, ako dávajú prednosť prijímaniu reklám. Ak vám mladšia skupina povie, že uprednostňuje informačné bulletiny a staršia skupina vám povie, že majú radi brožúry, môžete svoju reklamu ešte viac prispôsobiť.

Sú odpovede reprezentatívne?

Ako vidíte, cenné informácie môžete získať z panela. Musíte však pamätať na to, že poskytnuté odpovede nie sú vždy zastúpením všetkých vašich klientov alebo zákazníkov. Preto je dobré kombinovať výskumný panel s inými typmi výskumov, napríklad s prieskumom o výstupe.

Napríklad je ľahké položiť otvorené otázky členom panela, aby ste získali podrobné údaje. Po ukončení prieskumu je ľahšie klásť uzavreté otázky na základe výsledkov panelového prieskumu. Kombináciou všetkých údajov si môžete byť istí reprezentatívnosťou odpovedí.

Ak posielate prieskumy napríklad mesačne, odporúčame vám obnoviť skupinu panelov približne raz ročne. Týmto zabránite ľuďom, aby sa stali menej zainteresovaní a motivovaní, a získate nový vstup od novej skupiny.

Môžete samozrejme spustiť aj nový panel pre inú tému. Môžete mať niekoľko skupín panelov súčasne. Výskumný panel je však pomerne intenzívny, takže na začiatok je lepšie mať jednu osobu vo vašej spoločnosti, ktorá je zameraná na jeden panel a urobí to správne.