25. júla 2019 SEO24 Mastermind

6 tipov pre plánovanie obsahu

Plánovanie obsahu pre (rastúci) blog: 6 ľahko použiteľných tipov

SEO planovanie obsahu pre rastuci blogUdržiavanie blogu je o viac ako len písanie veľa blogov. Mali by ste vytvoriť stratégiu a naplánovať svoj obsah – najmä ak píšete s viacerými autormi. Mali by ste tiež komunikovať s publikom a reagovať na ich pripomienky. V tomto príspevku vám vysvetlíme dôležitosť plánovania obsahu a poskytneme niekoľko praktických tipov, ako plánovať vaše príspevky v blogu – bez námahy!

Plánovanie blogu, ktoré funguje

Ak váš blog a publikum rastú a blogovanie sa stáva vážnejším, mali by ste pre svoj obsah vytvoriť plán. Ak máte osobný blog, plánovanie vášho obsahu bude pomerne jednoduché.

Plánovanie sa stáva oveľa ťažšie, ak pracujete s viacerými autormi, ktorí píšu o rôznych témach alebo pozývajú hosťujúcich blogerov. Zdieľame šesť dôležitých ukazovateľov, ktoré vám pomôžu vytvoriť správny plán:

1. Vytvorte redakčný kalendár

Redakčný kalendár je nevyhnutný, ak pracujete s viacerými autormi a často uverejňujete príspevky. Z tohto dôvodu by ste mali vytvoriť redakčný kalendár, do ktorého sa zobrazia všetky príspevky, ktoré chcete napísať. Môže to byť len hárok programu Excel, ale je jednoduchšie používať na tento účel redakčný plugin alebo službu pomocou kalendára drag and drop, napr. Trello, MeisterTask alebo Monday. V kalendári môžete jednoducho priradiť príspevky autorom a editorom a ak chcete, môžete použiť označenia na kategorizáciu.

2. Sadnite si a začnite brainstorming

Ak chcete vyplniť redakčný kalendár, môžete začať s brainstormingom. Pozvite všetkých autorov blogu a sadnite si spolu. Opýtajte sa všetkých, aké sú ich nápady a ktoré príspevky by chceli napísať v blízkej budúcnosti. Samozrejme, mali by ste použiť svoj výskum kľúčových slov ako základ.

Urobte si zoznam nápadov a želaní a potom ich zapíšte do redakčného kalendára. Uistite sa, že autori dokončia svoje príspevky na blogu niekoľko dní pred dátumom uverejnenia, aby ste mohli kontrolovať, upravovať v prípade potreby a nájsť alebo vytvoriť sprievodné ilustrácie alebo fotografie.

3. Rozhodnite sa o frekvencii

Mali by ste pravidelne blogovať. Je ťažké uviesť presné čísla. Pre väčšinu firemných blogov je jeden denný príspevok v poriadku a realizovateľný. Ale pre osobný blog to pravdepodobne nebude možné. Pokúste sa vytvoriť nejakú frekvenciu a držte sa jej. Vaši čitatelia ocenia spoľahlivý plán. Akonáhle viete, že sa môžete zaviazať k svojmu zvolenému rozvrhu, uistite sa, že to nejako oznámite svojmu publiku, takže vedia, čo môžu očakávať.

4. Pridajte variáciu

Ak často píšete o podobných témach – dajte si však pozor na kanibalizáciu kľúčových slov – uistite sa, že sa veci trochu premiešajú. Neposielajte články o takmer identických témach jeden po druhom. Samozrejme, môžete stále písať blog série, ale snažte sa líšiť medzi subjektmi čo najviac. Môžete tiež vykonať variácie vo forme obsahu. Príspevok s videom napríklad môže okoreniť veci!

5. Použite správy a aktuálne udalosti

Pri plánovaní obsahu by ste sa mali pozrieť aj na svoj kalendár! Existujú nejaké významné udalosti, ktoré stoja za zmienku vo vašom blogu? Alebo by ste mali napísať nejaké sezónne príspevky? Nezabudnite zmiešať tieto „aktuálne príspevky“ s ostatnými príspevkami, ktoré ste už zaradili do kalendára.

6. Použite príručku štýlu

Vytvorenie sprievodcu štýlom pre váš blog je skvelý spôsob, ako sa uistiť, že každý píše rovnakým spôsobom a štýlom. V sprievodcovi štýlom sa môžete dohodnúť na písaní slov určitým spôsobom. Samozrejme, všetci by sme mali písať gramaticky správnym spôsobom, ale používanie hlavných písmen a značiek sa môže líšiť. Ako všetci autori píšu pre ten istý blog, vytvorí to viac jednoty, ak všetci spomenú dôležité slová rovnakým spôsobom.

V sprievodcovi štýlom by ste sa tiež mohli dohodnúť na dĺžke príspevkov, použití odsekov a nadpisov a používaní obrázkov. Mal by to byť dokument, do ktorého zapíšete všetky veci, ktoré musia byť konzistentné vo vašich príspevkoch. A nezabudnite pridať aj niektoré odkazy na SEO copywriting!

Ak pracujete s príležitostným hosťom, sprievodca štýlom by mohol byť skvelý dokument, ktorý im pomôže napísať príspevok, ktorý zodpovedá štýlu vášho blogu.

Plánovanie obsahu vám pomôže rásť!

Narastajúci blog si žiada ďalšie plánovanie obsahu, najmä ak pracujete s viacerými autormi. Je dôležité dohodnúť sa na štýle, témach, o ktorých chcete písať, a na počte príspevkov, ktoré chcete napísať. Kým budú autori spolupracovať a hovoriť spolu, môže váš blog s viacerými autormi postupne získavať úspech a vaše stránky budú rásť ešte ďalej!