16. júla 2019 SEO24 Mastermind

Hodnotiace faktory 2. časť

Otázky o hodnotiacich faktoroch 2. časť

SEO otazky o hodnotiacich faktorochĽudia stále hovoria o hodnotiacich faktoroch. Tajné prísady do magického algoritmu spoločnosti Google. Ak ich poznáte a hľadáte spôsob, ako tieto faktory zlepšiť, ste na dobrej ceste k vytúženému miestu číslo jedna – alebo aspoň to si ľudia myslia. Všeobecne platí, že naháňať všetky tieto jednotlivé hodnotiace faktorov nie je dobrá taktika. Zameranie sa na budovanie najlepších stránok je.

Je miera odchodov zo stránky faktor hodnotenia?

Miera odchodov je výsledkom mnohých vecí, ktoré sa na Vašej stránke dejú. Je to merateľná vec a je to jeden z výsledkov dobrého používateľského zážitku. Miera odchodov je často nesprávne pochopená. V hre je tu niekoľko rôznych vecí. Ľudia vyhľadávajú, potom kliknú na vaše webové stránky a vracajú sa späť k výsledkom vyhľadávania a kliknú na ďalší výsledok. Nenašli výsledok, ktorý sa im páčil, takže sa vrátili späť k SERPs. Toto sa nazýva pogo-sticking a je to dôležitá vec.

Týka sa to aj miery odchodov zo stránky vo všeobecnosti, pretože na vašu stránku môže prísť určitý počet ľudí a okamžite odísť, pretože je na vašej stránke všetko, či je to vyskakovacie okno alebo ak máte hrozný dizajn. Stanovenie miery odchodov zo skutočného zlepšenia stránky je užitočné a pomôže vám bez ohľadu na to, či sa vaše hodnotenia zlepšia.

Je rýchlosť stránky hodnotiacim faktorom?

Áno, rýchlosť stránky je hodnotiacim faktorom. Spoločnosť Google potvrdila v rôznych publikáciách, že rýchlosť stránok ovplyvňuje pozíciu vašej stránky. Teraz hovoria, že je to len prípad, keď ste veľmi pomalý, takže to ovplyvňuje len malé percento. Rýchlosť stránky je však obrovskou súčasťou užívateľského zážitku. Všetky výskumy hovoria, že ľudia preferujú rýchle webové stránky. Takže aj keď rýchlosť stránky nie je veľkým hodnotiacim faktorom, skúsenosti používateľov z vašej stránky sú.

Má meta popis hodnotiaci faktor?

Otázkou je, či samostatný meta popis sám o sebe, pomôže aby ste boli hodnejší? Neviem, či na to môžeme odpovedať áno alebo nie. Ak máte šťastie, vaše stránky získajú meta popis vo výsledkoch vyhľadávania pod názvom vašej stránky. Ak nemáte šťastie, Google v mnohých prípadoch zobrazí niečo iné. Zmena tak nemusí mať priamy vplyv na to, čo sa tam zobrazuje. Ak sa tam zobrazí a je to dobré, mohlo by to ovplyvniť mieru prekliknutia zo SERP na vašu webovú stránku. Mohlo by to ovplyvniť počet ľudí, ktorí sa dostanú na vaše stránky, a preto by to mohlo pomôcť vašim hodnotám celkovo a ďalej.

Je progresívna web app (PWA) hodnotiacim faktorom?

Pokiaľ ide o progresívne webové aplikácie, ak to urobíte dobre a využijete technológiu, možno to ovplyvní vaše rebríčky, ale je to faktor hodnotenia? Môžete sa stať oprávnenými pre bohaté výsledky alebo použiť funkcie, ktoré sú integrované do výsledkov vyhľadávania. Môžete mať možnosť rezervovať si reštauráciu priamo z výsledkov vyhľadávania, čo môže znamenať, že viac ľudí má dobrý zážitok, ktorý vám poskytne viac dobrých recenzií, ktoré by vás mohli posunúť vyššie. Je to technologická platforma, nie je to vec, ktorá by vás hodnotila lepšie alebo nie, ale odomkne schopnosti.

Dokáže spoločnosť Google porozumieť textu a vyhodnotiť kvalitu textu?

Google vie, aký kvalitný text je. Zamestnávajú lingvistov. Vedia o jazyku. Vedia, že ľudia môžu mať vo svojej krátkodobej pamäti len dvadsať slov, takže dlhšie vety budú ťažko čitateľné.

Jednou z vecí, ktoré sme sa naučili počas výskumu, je, že je ťažké dostať tému z textu, ak je text zle napísaný. Takže aj keď je text výrečnejší a používa viac fantazijných slov, v skutočnosti by mohlo byť ťažšie zistiť, o čom je text. Myslím si, že dobrý, čitateľný a zrozumiteľný text má väčšiu šancu, aby spoločnosť Google pochopila, o čo ide.