27. júna 2019 SEO24 Mastermind

UX a vyhľadávanie

UX záležitosti a vyhľadávanie

UX pre lepsie SEOSEO experti stále prehľadávajú internet a vyčerpávajú ich siete pri snahe nájsť nové spôsoby, ako optimalizovať webové stránky pre Google a ďalšie vyhľadávače. Či už sú to tipy na zlepšenie rýchlosti stránky alebo nové kľúčové slová, SEO práca sa zdá byť nikdy nekončiaca.

Avšak skôr ako 2

Proces úspešnej konverzie z vyhľadávania Google:

  • Prvý krok: Používateľ zadá svoj dopyt do služby Google.
  • Druhý krok: Google generuje SERP na základe svojho vnímania typu obsahu, ktorý používateľ hľadá.
  • Tretí krok: Používateľ analyzuje metaúdaje zobrazené na SERP a vyberie prepojenie, ktoré s najväčšou pravdepodobnosťou vyrieši jeho potreby.
  • Štvrtý krok: Toto je moment, kedy sa používateľ rozhodne, či sa má alebo nemá zdržiavať na stránke, aby našiel informácie alebo riešenia, ktoré hľadal.
  • Piaty krok: Nový návštevník sa rýchlo spojí s lokalitou, na ktorej sa nachádza, a dôveruje jej. Okamžite našiel informácie alebo produkt, ktorý hľadal alebo sa k nemu môže ľahko dostať, aby splnil nákup alebo naplánoval stretnutie.

Krok štyri nielen ilustruje kľúčový moment pre SEO, ale aj pre Google. Ak používateľ vyhľadávania klikne na stránky, ktoré sa pomaly načítavajú, ťažko navigujú alebo sú úplne irelevantné pre ich potreby, prejde na iný vyhľadávací nástroj. Stručne povedané, spoločnosť Google chce potešiť svojich používateľov vysoko hodnotenými lokalitami, ktoré sú priateľské k jeho potrebám.

Tým, že presuniete svoje myslenie z „ako môžem rozlúštiť algoritmus Google?“ Na „ako môžem potešiť spoločnosť Google a jej používateľov?“. Vytvoríte lepšie zameranie na angažovanosť, než len získavanie objemu vyhľadávania. Váš úspech vyhľadávania v podstate závisí od UX vášho webu. Dva prvky UX sú obzvlášť dôležité pre SEO.

1. Dajte užívateľom pútavý zážitok

Nasaďte si topánky človeka, ktorý vyhľadáva. Čo hľadáte, keď ste Googlili niečo? Pravdepodobne ide o tieto tri veci:

  • Rýchlosť načítania
  • Web design, ktorý je vhodný a stimulujúci
  • Informácie, ktoré sú prezentované jasne

Takže, zatiaľ čo vy študujete analýzy pre metriky, ako je čas na mieste a miera odchodov, musíte pochopiť, prečo je kontext týchto metrík dôležitý. Prečo sa užívatelia zdržia na webe? Je to preto, že sa skutočne venujú vašej stránke alebo je to preto, že majú problémy s hľadaním toho, čo hľadajú? Môžete využiť služby heatmappingu, aby ste lepšie porozumeli tomu, ako používatelia skutočne komunikujú s vašou stránkou.

Ako môžete urobiť vaše stránky viac pútavé?

Na základe vášho odvetvia a zámeru stránky by mal návrh a rozloženie vytvoriť zážitok pre používateľov, ktorí sa cítia pohlcujúci, prirodzený a bez zbytočností. To znamená, že:

  • Vaše oznamy sú jasné, ale nie príliš okázalé.
  • Váš návrh (od farieb a obrázkov po voľbu písma) by mal zaujať používateľa.
  • Optimalizácia rýchlosti na PC a mobile

Akonáhle ste získali pozornosť čitateľa, uzavrite dohodu zaujímavým a relevantným obsahom.

2. Zamerajte sa na kontext vášho obsahu

Prechádzanie prácou na nájdenie relevantných kľúčových slov a vytváranie bystrého a pútavého obsahu, ktorý vyzerá skvele, je len polovica bitky. Druhá polovica rovnice SEO je vyhľadávací zámer. Povedzme, že ste značka e-commerce, ktorá vytvára produktovú stránku. Je celkom jasné, aká je vaša CTA – „Kúp teraz“. Zameraním dizajnu a kópie tejto stránky na vyhľadávateľov, ktorí sú v režime ready-to-buy, zaistíte, že spoločnosť Google aj jej používatelia sú radi, že majú vaše stránky na vrchole SERP.

Podobne, ak vytvárate informatívnejšiu stránku, ktorá sa zameriava na vzdelávanie divákov o priemyselných postrehoch, novinkách alebo často kladených otázkach, vrátane predajnej rétoriky, až vtedy, keď sa návštevníci dostanú na stránku, ktorá nepodporuje rýchly nákup, nastane zlyhanie.

Dokonca aj spoločnosť Google otestovala na maloobchodnej výzve prostredníctvom konsolidácie ich obsahu a zvýšenia ekologickej dopravy o 64%. Kvalitný obsah je len časťou užívateľského zážitku, ale môže mať vplyv na vaše podnikanie, keď sa obsah stane viac o zákazníkovi.

Čím lepšie sú vaše stránky, pokiaľ ide o relevanciu a angažovanosť, tým šťastnejší budú návštevníci. Na konci dňa spoločnosť Google len hľadá svojich používateľov.

Najlepšie postupy vyhľadávača pomôžu umiestniť vašu stránku na radar spoločnosti Google. Čo vás však odlíši od ostatných konkurentov na SERP, je váš záväzok poskytovať vysokokvalitné a hyper-relevantné webové stránky pre vyhľadávateľov. Novo nájdeným dôrazom na UX vašej stránky môže byť presné obnovenie vašich stránok, ktoré SEO potrebuje.