18. júna 2019 SEO24 Mastermind

Účel textu a SEO

Prečo je účel vášho textu pre SEO dôležitý

ucel textu SEOKeďže text tvorí veľkú časť väčšiny webových stránok, je dôležité zamerať sa aj na neho. Môžete pracovať na štruktúre textu alebo na štýle svojho príspevku. V tomto príspevku sa zameriame na ďalší aspekt: ​​účel vášho textu.

Veľa ľudí zabudne správne formulovať účel svojho blogu alebo článku. Ak však cieľ svojho textu nesprávne nadefinujete, mohli by ste chýbať na hodnotných príležitostiach. Nemali by ste písať len kvôli písaniu, ale preto, že máte predstavu o tom, čo chcete, aby vaše publikum poznalo alebo urobilo. Porozprávajme sa, prečo je definovanie účelu textu dôležité.

Tri hlavné textové účely

Môžeme rozlíšiť tri hlavné ciele, ktoré môže mať text:

  1. Vaším cieľom by mohlo byť informovať ľudí.
  2. Ďalším cieľom by bolo presvedčiť ľudí. Chcete, aby si ľudia kupovali vaše výrobky alebo sa vrátili na vaše webové stránky.
  3. Cieľom vášho textu by mohlo byť aj pobavenie alebo iné formy zábavy.

Tieto tri textové účely sa vôbec nevylučujú. Kus môže byť zároveň informatívny aj zábavný!

Dlhodobé obchodné ciele a textové účely

Vaša spoločnosť alebo vaše webové stránky zrejme majú dlhodobé obchodné ciele. Mali by ste premýšľať o týchto dlhodobých obchodných cieľoch pri určovaní účelu textu na vašich webových stránkach. Ak sú texty na vašich webových stránkach v súlade s týmito cieľmi, pomôže ich to dosiahnuť.

Pozrime sa na príklad. Na SEO24.sk, píšeme blogy, prevažne aby sme informovali ľudí o SEO. Účelom týchto príspevkov je teda informovať ľudí. Chceme však aj to, aby sa ľudia stali návratnými návštevníkmi a získali dôveru v našu značku. Dlhodobým cieľom našich informatívnych blogov je získať dostatočnú dôveru, aby si ľudia mohli kúpiť jeden z našich produktov.

Zámer vyhľadávania a účel textu

Okrem premýšľania o tom, ako je cieľ textu v súlade s vašimi obchodnými cieľmi, zvážte aj to, či je v súlade so zámerom vyhľadávania ľudí, ktorí navštívia váš príspevok alebo stránku. Ľudia, ktorí hľadajú informácie, nechcú skončiť na presvedčovacej stránke. Podobne, ak si ľudia chcú niečo kúpiť a skončia na jednej z vašich stránok, ktorá ale nie je napísaná presvedčivo, chybujete!