11. júna 2019 SEO24 Mastermind

Veľa kvalitného obsahu?

Existuje niečo ako príliš veľa kvalitného obsahu?

SEO prilis vela kvalitneho obsahuNiektorí blogeri dôsledne píšu úžasný obsah. Všetko, čo vytvárajú, má najvyššiu kvalitu. Znamená to, že títo blogeri nikdy nemusia vyčistiť svoje webové stránky? No, máme nejaké zlé správy… Aj keď je váš obsah naozaj skvelý, stále by ste ho mohli mať príliš veľa. V tomto príspevku sa pozrieme, prečo by príliš veľa obsahu (o tej istej téme) mohlo byť problematické pre SEO.

Prečo príliš veľa obsahu vedie k problémom SEO?

Ak veľa píšete o podobnej téme, budete mať väčšiu šancu trpieť kanibalizmom kľúčových slov. Ak sústredíte svoje články na rovnaké témy a rovnaké kľúčové slová, budete v skutočnosti súťažiť s vlastným obsahom. Spoločnosť Google vo výsledkoch vyhľadávania zobrazí len jeden alebo dva výsledky z rovnakej domény. Ak ste doména s vysokou autoritou, môžete mať tri výsledky.

Riešenie SEO problému príliš veľa vysoko kvalitného obsahu

Nepanikárte! Existuje mnoho stránok, ktoré pravidelne pridávajú obsah a majú pôsobivé SEO. Premýšľajte napríklad o spravodajských stránkach. Môžete vyriešiť veľa problémov SEO s veľmi dobrou a hierarchickou štruktúrou stránok.

Spoločnosť Google považuje články, ktoré majú najviac interných odkazov, smerom k nim za najdôležitejší obsah vašej webovej stránky. Zistite, ktoré články sú najdôležitejšie a uistite sa, že majú tieto odkazy. To znie jednoducho, ale je to veľa práce, najmä ak sú vaše stránky veľké. Mali by ste pridávať ručne vybrané relevantné odkazy, ktoré sú užitočné pre niekoho, kto navštívi vaše webové stránky. Automatizácia nedáva kvalitné výsledky.

Kombinovanie obsahu

Mať príliš veľa vysoko kvalitného obsahu na vašich webových stránkach neznamená, že musíte odhodiť polovicu. Asi pred rokom sme si začali všimnúť, že trpíme na kanibalizmus kľúčových slov. Odvtedy sme spojili veľa článkov. Kombinácia článkov nie je taká odlišná od písania nového článku. Dobrá príprava je polovica práce.

Krok 1: Ktorá adresa URL?

Prvým krokom v kombinácii dvoch (alebo viacerých) článkov je rozhodovanie o adrese URL, ktorú chcete zachovať. Ktorý z článkov prilákal najviac dopravy? Odporúčame zachovať adresu URL článku, ktorý bol najúspešnejší vo vyhľadávačoch.

Krok 2: Rozhodnite sa o novej správe

Ak chcete skombinovať články, pravdepodobne budete mať dva (alebo možno ešte viac) príbehov. Dva články, ktoré majú trochu iný účel a inú správu. Čo bude odkazom nového postu?

Ak chcete prísť s vašou správou, môžete sa pokúsiť frázovať otázku, ktorú by mal váš nový text vyriešiť. Túto otázku označujeme za ústrednú otázku textu. Nový blogový príspevok bude odpoveďou na vašu centrálnu otázku. Je možné, že váš nový článok bude mať rovnakú správu ako jeden z článkov, ktorý plánujete kombinovať. Mohlo by to byť aj nové (širšie) posolstvo.

Krok 3: Rozhodnite sa o štruktúre textu

Vytvorte novú štruktúru. Ktoré informácie by mali prísť v akom poradí? Už máte nejaké pekné odseky vo vašich „starých“ článkoch. V tomto kroku sa zamyslite nad poradím informácií, ktoré chcete prezentovať.

Krok 4: Napíšte niekoľko nových odsekov

Pravdepodobne budete musieť napísať niekoľko nových odsekov. Váš úvod a váš záver budú pravdepodobne potrebovať nejaké zmeny. Možno budete musieť napísať ďalší odsek, aby ste sa uistili, že nový článok má logickú štruktúru

Krok 5: Prepíšte svoje staré odseky

Premýšľali ste o poradí, v ktorom chcete prezentovať informácie v kroku 3. V kroku 4 ste napísali nové informácie. Teraz budete mať všetok obsah a stačí urobiť nejaké prepisovanie. Odseky zo starých článkov pravdepodobne potrebujú nejaké zmeny. Musia sa zmestiť do nového formátu. Uistite sa, že sú prepísané tak, aby vyhovovali novému príspevku.

Krok 6: Odstránenie a presmerovanie

Teraz môžete odstrániť všetky staré príspevky (okrem nového a kombinovaného článku). Samozrejme, presmerujte tieto príspevky na úžasný nový, ktorý ste práve vytvorili.

Krok 7: Znova publikujte tento úžasný obsah!

Teraz ste vytvorili nový článok. Chcete s ním zaobchádzať ako s ostatnými a znova ho zverejniť na svojej webovej stránke. Kombinované pohľady na tieto staré články sú cenné pre vašich čitateľov. Nezabudnite ho zdieľať aj na sociálnych médiách a vo svojich novinkách!

Záver o príliš vysokom kvalitnom obsahu

Na vašich webových stránkach je možné mať príliš veľa kvalitného obsahu. Ak ste nejaký čas blogovali, je takmer nevyhnutné mať príliš veľa skvelých článkov. Pravdepodobne budete trpieť kanibalizmom kľúčových slov. To neznamená, že musíte tento obsah odhodiť! Pracujte na štruktúre stránok, uistite sa, že vaša vnútorná štruktúra prepojenia je bezchybná. Je to veľa práce, ale vráti sa vám to vo vašom rebríčku. Tiež kombinujte články, ktoré sú o podobných témach. Stačí vytvoriť úžasný nový kombinovaný článok. Veľa šťastia s upratovaním vašej stránky!