28. mája 2019 SEO24 Mastermind

Zachovať, aktualizovať alebo vymazať?

Mali by ste zachovať starý obsah?

SEO zachovanie stareho obsahuPísanie blogu môže byť výzvou. Je to ťažká práca, ale potom ste pravdepodobne hrdý na to, čo ste vytvorili. V žiadnom prípade nebudete hádzať tie krásne príspevky preč, nie? Ale čo by ste mali robiť s blogmi, ktoré sú naozaj, naozaj staré? Mali by ste mať stále všetky?

V tomto príspevku blogu si vysvetlíme, prečo nemôžete zachovať všetok svoj starý obsah. Tiež vám vysvetlíme, aké typy obsahu by ste mali mať na svojich stránkach a ktoré druhy článkov by sa mali odstrániť.

Prečo nemôžete zachovať všetok svoj obsah

Aj keď váš obsah je naozaj úžasný, musíte urobiť nejaké čistenie. V opačnom prípade budete mariť svoje vlastné šance na umiestnenie v službe Google. Vidíte, že na stránkach s výsledkami vyhľadávania Google je len obmedzený počet miest. Spoločnosť Google zobrazí vo výsledkoch vyhľadávania iba jeden alebo dva výsledky z rovnakej domény vo všetkých výsledkoch vyhľadávania. Ak ste doména s vysokou autoritou, môžete mať tri výsledky.

Ak ste napísali 3 články, ktoré sa zameriavajú na rovnaké alebo veľmi podobné kľúčové slová, súťažíte proti sebe o tieto obmedzené miesta vo výsledkoch vyhľadávania. Google bude zmätený. Preto nemôžete nekonečne blogovať o tom istom obsahu a nechať ho len tak. Musíte robiť nejakú správu obsahu.

Aktualizovať, odstrániť alebo zlúčiť?

Existujú tri veci, ktoré môžete robiť so starým obsahom. Môžete si ho ponechať, môžete ho odstrániť alebo ho môžete zlúčiť. Nie ste si istí, čo máte robiť? Všetko závisí od vášho obsahu.

1. Aktualizujte hodnotný obsah

Je článok stále veľmi cenný? Prináša veľa prevádzky od Google? Je tento príspevok stále v súlade s vašou stránkou a vašou spoločnosťou? Starý obsah, ktorý je stále veľmi cenný, by mal byť, samozrejme, uchovávaný na vašich webových stránkach. Uistite sa, že tento obsah je pravidelne aktualizovaný. Vaše najdôležitejšie články by nikdy nemali obsahovať žiadne zastarané informácie. Nastavenie pripomienok pre seba aktualizovať tieto evergreeny tu a tam je skvelý spôsob, ako sa uistiť, že váš obsah je vždy aktuálny.

Vyriešte to štruktúrou stránky

Udržiavanie obsahu na vašich webových stránkach prichádza s cenou, najmä ak napíšete veľa o podobných témach. Uistite sa, že ste na svoju webovú stránku pridali nejakú štruktúru a hierarchiu. Ak je jedna z vašich stránok alebo post oveľa dôležitejší ako druhý, mali by ste s ním zaobchádzať teda inak. Umiestnite túto dôležitú stránku vyššie do hierarchie. Prepojenie z menej dôležitých stránok na najdôležitejšiu stránku. Týmto spôsobom budete hovoriť spoločnosti Google, ktorý článok chcete umiestniť najvyššie a môžete si ponechať obidva články.

2. Odstrániť (a presmerovať) zastaraný obsah

Je článok zastaraný? Obsahuje neplatné informácie? Obsahuje informácie, ktoré už nie sú informatívne? Tu a tam píšete o pripravovanej udalosti alebo ohlásite niečo nové. Po určitom čase sú tieto články do značnej miery k ničomu. Tieto typy článkov by sa mali vypustiť. Uistite sa, že presmerujete článok na niečo podobné (alebo na domovskú stránku, ak nemôžete nájsť alternatívu).

3. Zlúčiť obsah

Napísali ste viac článkov o tej istej téme? Sú skoro rovnaké? Sú v poradí pre tie isté kľúčové slová? Tieto druhy článkov by sa mali zlúčiť. Vytvorte jeden naozaj úžasný článok z dvoch (alebo troch), ktoré už ste napísali. Potom vymažte (ale nezabudnite presmerovať) staré články.

Záver: pokračovať v čistení

Súčasťou procesu by mala byť kontrola, aktualizácia, štruktúrovanie a vymazávanie starého obsahu. Rovnako ako je potrebné upratať kuchynský kútik tu a tam, budete tiež musieť vyčistiť svoj starý obsah. Ako vaše stránky rastú, musíte vyčistiť obsah a zachovať štruktúru. To naozaj musí byť základným prvkom v každej stratégii SEO.