16. mája 2019 SEO24 Mastermind

Aspekty technického SEO časť II.

Aspekty technického SEO, ktoré by mal každý vedieť II.časť

Technické SEOSpoločnosť Google a iné vyhľadávacie nástroje chcú svojim používateľom prezentovať najlepšie možné výsledky pre svoj dopyt. Preto roboty spoločnosti Google prehľadávajú a vyhodnocujú webové stránky na mnohých faktoroch.

Prečo by ste mali optimalizovať svoje stránky technicky?

Niektoré faktory sú založené na skúsenostiach používateľa, ako napríklad rýchlosť načítania stránky. Iné faktory pomáhajú robotom vyhľadávačov pochopiť, o čom sú vaše stránky. To sú, okrem iného, ​​štruktúrované dáta. Takže zlepšením technických aspektov pomôžete vyhľadávačom prehľadávať a pochopiť vaše stránky. Ak to robíte dobre, môžete byť odmenení vyššími hodnotami alebo dokonca bohatými výsledkami.

5. Je to bezpečné

Technicky optimalizovaná webová stránka je bezpečná webová stránka. Základnou požiadavkou v dnešnej dobe je zabezpečiť, aby vaše webové stránky boli bezpečné pre používateľov, aby zaručili ich súkromie.

HTTPS zabezpečuje, aby nikto nemohol zachytiť údaje odoslané medzi prehliadačom a lokalitou. Napríklad, ak sa ľudia prihlásia na vaše stránky, ich poverenia sú bezpečné. Na implementáciu protokolu HTTPS na vašich stránkach budete potrebovať tzv. SSL certifikát. Google uznáva dôležitosť bezpečnosti, a preto urobil HTTPS hodnotiacim signálom: zabezpečené webové stránky sú vyššie ako nebezpečné ekvivalenty.

Môžete ľahko skontrolovať, či je vaša webová stránka vo väčšine prehliadačov HTTPS. Ak je to bezpečné, na ľavej strane panela vyhľadávania vo vašom prehliadači sa zobrazí zámok. Ak vidíte slová „nie je bezpečné“, máte (alebo váš vývojár) nejakú prácu!

6. Plus: má štruktúrované údaje

Štruktúrované údaje pomáhajú vyhľadávačom lepšie pochopiť vaše webové stránky, obsah alebo dokonca vašu firmu. Pomocou štruktúrovaných údajov môžete vyhľadávačom povedať, aký druh produktu predávate alebo ktoré recepty máte na svojich stránkach. Navyše vám poskytne možnosť poskytnúť všetky druhy podrobností o týchto produktoch alebo receptoch.

Pretože existuje pevný formát (popísaný na Schema.org), v ktorom by ste mali poskytnúť tieto informácie, vyhľadávače ho môžu ľahko nájsť a pochopiť. Pomáha im umiestniť váš obsah do väčšieho obrazu.

7. Plus: Má XML sitemap

Jednoducho povedané, XML sitemap je zoznam všetkých stránok vašej stránky. Slúži ako plán pre vyhľadávače na vašich stránkach. S ním sa uistite, že vyhľadávače na vašej stránke nevynechajú žiaden dôležitý obsah. Sitemap XML je často kategorizovaný do príspevkov, stránok, značiek alebo iných vlastných typov príspevkov a zahŕňa počet obrázkov a dátum poslednej zmeny pre každú stránku.

Webová stránka v ideálnom prípade nepotrebuje súbor Sitemap XML. Ak má vnútornú prepojovaciu štruktúru, ktorá pekne spája všetok obsah, roboti ju nebudú potrebovať. Nie všetky stránky však majú veľkú štruktúru a XML sitemap nebude na škodu. Preto vždy odporúčame mať na vašej stránke mapu stránok XML.

8. Plus: Medzinárodné stránky používajú hreflang

Ak sa vaše stránky zameriavajú na viac ako jednu krajinu alebo krajiny, v ktorých sa hovorí rovnakým jazykom, vyhľadávače potrebujú trochu pomôcť, aby pochopili, ktoré krajiny alebo jazyky sa pokúšate dosiahnuť. Ak im pomôžete, môžu ľuďom vo výsledkoch vyhľadávania ukázať správnu webovú lokalitu pre ich oblasť.

Značky Hreflang vám v tom pomáhajú. Môžete definovať pre stránku, pre ktorú krajinu a jazyk je určená. Rieši to aj možný problém s duplicitným obsahom: aj keď vaše stránky v USA a Spojenom kráľovstve zobrazujú rovnaký obsah, spoločnosť Google bude vedieť, že je napísaný pre iný región.