Od kľúčového slova k stručnému obsahu
Ak je obsah kráľovnou a kľúčová úloha SEO zohráva úlohu pri premostení oboch, aby podporili rast, potom nie je pochýb o tom, či je výskum kľúčových slov dôležitý alebo nie.
Spojenie bodov na vytvorenie obsahu, ktorý sa dobre zaradí, však môže byť ťažké. Čo je na tom také ťažké? Ako vychádzať z cieľovej frázy a napísať článok, ktorý je jedinečný, komplexný, zahŕňa všetky hlavné on-page SEO prvky, dotýka sa čitateľa, a nie je štruktúrovaný ako známe generické SEO šablóny?
Neexistuje žiadny univerzálny prístup! Existuje však jednoduchý spôsob, ako podporiť každého člena redakčného, kreatívneho alebo obsahového tímu pri vytváraní toho, čo potrebujú, aby napísali SEO priateľský obsah.
Kľúčové výhody krátkeho obsahu:
- Produktivita a efektívnosť – Stručný obsah jasne načrtáva očakávania pre spisovateľa, čo má za následok zníženie revízií
- Zarovnanie – Spisovatelia chápu zámer a ciele obsahu
- Kvalita – Redukuje zbytočnosti.
Takže zvyšok tohto článku sa bude zaoberať tým, ako sa tam skutočne dostaneme a tento článok použijeme ako príklad:
- Výskum kľúčových slov
- Aktuálne rozšírenie
- Analýza obsahu / SERP (stránka s výsledkami vyhľadávania)
- Stručný vývoj obsahu
- Šablóna a nástroje
Každý dobrý editor vám povie skvelý obsah pochádza z pevného obsahu kalendára s témami. Tie sú plánované vopred na preskúmanie a uvoľnenie v pravidelnej kadencii. Na podporu aktuálnej analýzy a tém ako SEO potrebujeme začať s výskumom kľúčových slov.
Začnite s výskumom kľúčových slov: Téma, publikum a ciele
Účelom tejto príručky nie je naučiť vás robiť výskum kľúčových slov. Je na vás, aby ste dosiahli úspech v tom, že urobíte krok vpred a rozviniete ho na koncept obsahu. Vaše primárne kľúčové slová slúžia ako motívy vašej témy, ale sú tiež začiatkom tvorby stručného obsahu, preto sa snažte zabezpečiť nasledovné:
Strávte čas pochopením cieľového publika a zosúladením svojich cieľov s kľúčovými slovami. Mnohí nazývajú toto mapovanie zámerov kľúčových slov.
Ako to všetko pomáha pri podpore obsahu?
Vy a váš tím môžete získať odpovede na kľúčové otázky uvedené nižšie.
- O čom budú písať? Primárne kľúčové slová slúžia ako téma vo vašom obsahu.
- Kto je zamýšľané publikum? Zámer kľúčových slov pomáha odhaliť, aký problém sa užívateľ snaží riešiť, pomáha nám pochopiť, kto sú a čo potrebujú.
Teraz s kľúčovými slovami ako naším sprievodcom celkovými aktuálnymi témami sa môžeme sústrediť na ďalší krok, aktuálnu expanziu.
Analýza obsahu a SERP: Zadanie typu a formátu obsahu
Dobre, tak sme skoro hotoví. Nemôžeme povedať autorom, aby písali jedinečný obsah, ak nedokážeme určiť, čo ho robí jedinečným. Preskúmanie súťaže a to, čo sa dôsledne zobrazuje v SERP, je rýchly spôsob, ako posúdiť, čo bude pravdepodobne fungovať. Budete si chcieť pozrieť prvých desať výsledkov svojej primárnej témy a zozbierať nasledujúce:
- Typ obsahu – Sú výsledky skreslené na konkrétny typ obsahu? (Napríklad podrobné články, infografiky, videá alebo príspevky blogu)
- Formát – Sú informácie formátované ako sprievodca? Ako na to? Možno zoznam?
- Diferenciačné body – Čo vyniká medzi tromi najlepšími výsledkami oproti ostatným?
Stručný vývoj obsahu: Spoločne vytvorme krásny obsah
Teraz ste pripravení pripraviť svoj obsahový obsah SEO, ktorý by mal obsahovať nasledovné:
- Téma a cieľ – Vaša téma je vašou primárnou frázou kľúčového slova. Váš cieľ je to, čo tento obsah má dosiahnuť.
- Publikum a cieľ – Na základe mapovania zámerov kľúčových slov opíšte, na koho sa má článok zamerať.
- Aktuálne pokrytie – Top tri súvisiace kľúčové frázy z aktuálnej expanzie.
- Otázky na odpoveď – Tri až päť z aktuálnych zistení o rozšírení. Uistite sa, že podporujú vaše súvisiace kľúčové frázy.
- Hlas, štýl, tón – Použite existujúceho sprievodcu štýlom obsahu a značiek.
- Typ a formát obsahu – Na základe vašej analýzy SERP.
- Dĺžka obsahu – na základe analýzy SERP. Uistite sa, že spĺňate priemer troch najlepších výsledkov na základe typu obsahu.
- Termín – Toto je relevantné iba v prípade, ak pracujete sólo, inak sa poraďte s vedúcim kreatívneho tímu.