25. apríla 2019 SEO24 Mastermind

Rozprávanie a SEO

Prečo je rozprávanie dobré pre SEO

SEO pribehy a blogyKedysi bolo jedno dievča – volajme ju Michaela – a chcela písať krásne príbehy pre jej blog. Michaela si všimla, že nedostáva veľa návštevnosti zo spoločnosti Google, zatiaľ čo ostatní blogeri priťahujú veľa návštevníkov. Uvažovala, čo robí zle. Jedného dňa, na konferencii blogov Michaela počula o nádhernej veci s názvom SEO. Dozvedela sa, že by mala používať slová, ktoré jej publikum používa, dozvedela sa, že potrebuje premýšľať o slovách, ktoré chce nájsť. A musela použiť tieto presné slová. Pre Michaela to bola obrátka o 180 stupňov. Po použití týchto tipov, Michaela prilákala oveľa viac prevádzky na svoj blog. Nakoniec, dokonca začala zarábať peniaze so svojím blogom. Michaela blogovala šťastne až do smrti.

Príbehy sú príjemné na čítanie. Rozprávanie je skvelá taktika. Ale čo to má spoločné so SEO? Je to dobrý nápad použiť rozprávanie príbehov, ak je vaším hlavným cieľom zaradiť sa pre určitý termín? V tomto blogu, treťom v rade o rozprávaní, budeme vysvetľovať, ako rozprávanie môže byť efektívna SEO taktika.

Rozprávanie a SEO sa môžu zdať kontraproduktívne

Dôležitá časť SEO je zameraná na používanie správnych slov – slov, ktoré chcete nájsť vo svojom texte. Ale ak používate rozprávanie, tak používate metafory. Ak poviete príbeh tým, že porozprávate príklad, existuje šanca, že nepoužívate svoje zameranie kľúčových slov.

Na začiatku príspevku, ktorý čítate práve teraz, sme zdieľali malý príbeh o Michaele. V tomto príbehu, nepoužívame zameranie kľúčových slov – slová, pre ktoré sa chceme zaradiť, s týmto konkrétnym blogom. Určite sa snažte používať svoje kľúčové slová hneď v prvom odseku. Je to prospešné pre vaše SEO.

Tak prečo je rozprávanie dobrá SEO taktika?

Rozprávanie je dobré pre SEO, pretože sa bude váš príspevok dobre čítať. Vytváranie obsahu, ktorý ľudia majú radi, je presne to, čo chce spoločnosť Google. Ak píšete príspevky na blog, ľudia sa tešia z čítania, zvýšite svoje šance dostať sa vysoko na Google.

Ak sa vám páči váš obsah, budete mať väčšiu šancu, že ľudia zostanú na vašej webovej stránke. Váš čas na stránke sa zvyšuje a miera odchodov sa zníži. Tieto faktory pomôžu ohromne s poradím príspevku.

Existuje aj ďalší dôvod prečo je rozprávanie prospešné pre SEO. Ak sa ľuďom páči váš príspevok, s väčšou pravdepodobnosťou s ním bude zaangažovaný. Zanechajú komentár; budú ich zdieľať na svojich sociálnych platformách. To už zvýši návštevnosť na váš príspevok. Ale tieto veci tiež zvýšia pravdepodobnosť, že Google bude hodnotiť post. Google miluje obsah, ktorý je napísaný s ľuďmi na mysli. Spoločnosť Google si všimne, že ľudia si radi čítajú váš text a výsledkom bude dlhodobo vyššie hodnotenie.

Záver

Použite malé príbehy ako metafory a príklady. Váš obsah bude oveľa príjemnejší na čítanie. Príbehy sú prospešné pre vaše SEO, výhodnejšie ako dokonalá hustota kľúčových slov alebo distribúcia kľúčových slov. Rozprávanie vám umožní písať obsah, ktorý je tak dobrý, že ľudia budú chcieť zostať na vašej stránke. To je veľmi najdôležitejšie pre SEO!