23. apríla 2019 SEO24 Mastermind

Hlavičky na vašich webových stránkach

SEO základy: Ako používať hlavičky na vašich stránkach

SEO ako pouzivat hlavickyNadpisy pomáhajú používateľom a vyhľadávačom čítať a chápať text. Pôsobia ako ukazovatele pre čitateľov a uľahčujú ľuďom pochopiť, o čom je príspevok alebo stránka. Nadpisy tiež definujú, ktoré časti obsahu sú dôležité, a ukazujú, ako sú prepojené. Tu vám poskytneme základné informácie na to, ako premýšľať a používať hlavičky na zlepšenie obsahu.

Prečo používať záhlavia?

Na zobrazenie štruktúry textu použite nadpisy

Nadpisy sú ukazovatele, ktoré vedú čitateľov ku článku. Pretože ľudia majú tendenciu čítať si ich pozorne, mali by uviesť, o čom je sekcia alebo odsek aby ľudia vedeli, čo očakávať. Aj záhlavie im môže pomôcť dostať sa späť na trať, ak sa stratia.

Pre webovú kópiu je dobrou praxou uistiť sa, že vaše záhlavia sú pre čitateľa informatívne. Niektorí ľudia radi vtipkujú v záhlaví a snažia sa takto nalákať ľudí, aby ďalej čítali. Aj keď to môže fungovať veľmi dobre, je ľahké sa mýliť. Pamätajte, že hlavná pozornosť by mala byť zameraná na obsah – a hlavným cieľom nadpisov by malo byť uľahčenie čítania a porozumenia textu.

Použite nadpisy na zlepšenie dostupnosti

Štruktúra nadpisov je dôležitá aj pre prístupnosť, najmä pre ľudí, ktorí nemôžu ľahko čítať z obrazovky. Vzhľadom k tomu, že weby sú v HTML, môže čítačka obrazovky pochopiť štruktúru článku a prečítať všetky záhlavia nahlas.

Čítaním alebo počúvaním nadpisov v článku sa zrakovo postihnutí ľudia môžu rozhodnúť, či si prečítajú článok. Programy na čítanie obrazovky tiež ponúkajú skratky na preskočenie z jedného záhlavia na druhé, takže sa môžu používať aj na navigáciu.

Nezabudnite, že v mnohých prípadoch je dobré pre prístupnosť je tiež dobré pre SEO!

Použite nadpisy na zlepšenie SEO

Všeobecne sa dohodlo, že spôsob používania nadpisov nemá vplyv na vaše SEO. Menšie vylepšenia jednotlivých kapitol pravdepodobne nepomôžu vášmu výkonu. Existujú však nepriame prínosy. Používanie nadpisov vytvára kvalitnejší, ľahšie čitateľný text. Lepší text je lepší pre užívateľov, čo je lepšie pre vaše SEO.

A záhlavia vám dávajú veľkú šancu použiť vaše zamerané kľúčové slovo (alebo jeho synonymá) prominentne, aby bolo naozaj jasné, o čom je stránka. Je však dôležité, aby ste to neprepískli. Nemalo by to byť neprirodzené alebo divné, a ak áno, je to pravdepodobne preto, že sa pokúšate príliš tvrdo alebo nadmerne optimalizujete.

Ako používať záhlavia v obsahu

Keď upravujete článok v aplikácii WordPress, v textovom editore sa zvyčajne zobrazujú rôzne úrovne nadpisov – od položky Nadpis 1 až po nadpis 6. Tieto sú usporiadané podľa veľkosti a dôležitosti. „nadpis 2“ je dôležitejší ako „nadpis 4“.

V zákulisí sa tieto konvertujú do značiek HTML nadpisov; z `<h1>` do `<h6>`. Vaša téma pravdepodobne používa aj tieto značky HTML vo svojich šablónach.

Preto, keď hovoríme o tom, ako dobre štruktúrovať záhlavia a obsah, hovoríme o značkách „H1“, „H2“ atď. Hovoríme o základnom HTML kóde.

Učenie pravidiel

Po prvé, obmedzte sa na používanie jednej položky H1 na každej stránke. Nadpis H1 by mal byť názov stránky alebo príspevku. Na tejto stránke je „Ako používať záhlavia na vašej stránke“. Môžete myslieť na svoj H1, ako by ste si vymýšľali názov knihy. Na stránke kategórie bude názov tejto kategórie váš H1. Na stránke produktu by to mal byť názov produktu.

Potom, keď píšete svoj obsah, môžete použiť nadpisy H2 a H3 na predstavenie rôznych sekcií – ako napríklad sekcia „Učenie pravidiel“, ktorú práve čítate a ktorá sa nachádza v časti „Ako používať záhlavia v obsahu“. Premýšľajte nad hlavičkami H2, ako sú kapitoly knihy. Tieto jednotlivé sekcie môžu tiež použiť špecifickejšie hlavičky (tagy h3, potom tagy H4 atď.) Na zavedenie podsekcií.