16. apríla 2019 SEO24 Mastermind

SEO priateľské alt texty

Ako písať SEO-priateľské alt texty pre vaše obrázky

SEO priatelske alt textyJedným z najväčších problémov, ktorým čelia digitálni obchodníci, sú nuansy na tvorbu vysoko kvalitného obsahu SEO.

Veľká oblasť príležitostí pre obchodníkov je ich SEO alt text pre obrázky. Všetci sme boli na webových stránkach a obrázok je nahradený červeným písmenom „X“ alebo je to len prázdny rámček. Nebolo by to skvelé, ak by ste mohli mať prospech z tohto obrazového poľa pre zvýšené hodnotenie vyhľadávačov?

Tam prichádza alt text.

Alt text je len spôsob, ako opísať, čo sa deje v obraze, zatiaľ čo aktívne zvyšuje svoje hodnotenie prostredníctvom inteligentne premysleného umiestnenia kľúčových slov.

Doplňte svoj alt text s primárnymi kľúčovými slovami

Treba zdôrazniť, že alt text je dôležitý, ale nikdy by nemal mať prednosť pred skúmaným a momentálne implementovaným SEO. Namiesto toho sa pokúste vyhľadať obrázky, ktoré dopĺňajú kľúčové slová, ktoré ste už vybrali. Keď pracujete spätne od svojich textových obrázkov, môžete skončiť so stránkou, ktorá je viac zameraná na obrázky namiesto obsahu v celom texte.

Jedinou výnimkou z tohto pravidla je, ak je váš obsah ťažký. Spoločnosti, ktoré realizujú prezentácie, fotogalérie a podobne, môžu ťažiť z toho, že pracujú spätne od svojich obrázkov namiesto naopak.

Pripojte obsah k obrázkovému textu

Ďalším bežným omylom SEO marketingu je, že nemajú priamy odkaz na obsah, ktorý vytvárajú. Ako je uvedené, alt text je len text, ktorý popisuje, čo sa deje na obrázku. Ak chcete vytvoriť silné spojenie s publikom a výsledkami vyhľadávacieho nástroja, uistite sa, že ste vytvorili prepojenie medzi textom vo vašom obsahu, obrázkom a alt textom.

Napríklad, ak váš obsah bol o dizajne webových stránok, mal by obsahovať text v časti, ktorá vysvetľuje obrázok. V tomto fiktívnom diele povedzme, že vaše kľúčové slovo je „expert web design“, budete musieť zahrnúť obrázok, ktorý zdôrazňuje váš bod, vysvetľuje obrázok v obsahu a text alt by mal obsahovať kľúčové slovo.

Nechajte ich krátke

Vzhľadom k tomu, že hlavným účelom alt textu je informovať čitateľa o tom, čo obraz ukazuje, ak ho nemôžu zobraziť, váš alt text by nemal byť dlhý. Jednoducho vysvetlite, čo obrázok zobrazuje pomocou kľúčových a podľa potreby doplnkového textu.

Odporúčaná dĺžka textu je do 125 znakov. Niektoré prehliadače vytvárajú iba jeden riadok alt-text a prideľujú veľkosť obrázka dĺžke jedného riadka. Výsledkom dlhého alt textového riadku nie je len „zmätok pre vyhľadávače“, ale aj pre čitateľa, keď nemôže dočítať riadok textu, pretože bol odrezaný prehliadačom, ktorý používajú.