12. marca 2019 SEO24 Mastermind

Používanie príbehov v príspevkoch

Ako používať príbehy v príspevku na blogu

SEO pribehy a blogyĽudia radi čítajú príbehy. Príbehy sú skvelý spôsob, ako zaujať vaše publikum. Ale ako používať príbehy v blogovom príspevku? A ako to je s nápadmi? V tomto príspevku vám teda dáme 6 tipov, ako začať používať príbehy v blogových príspevkoch.

Ale najprv začnime s malým príbehom:

Kde bolo, tam bolo, bola táto mladá žena. Jej meno bolo Martina. Martina bola copywriter. Napísala skvelý obsah pre cestovné kancelárie a niekoľko časopisov. Martina používala vo svojej práci veľa príbehov. Bola veľmi dobrá. Ale minulý týždeň jej inšpirácia bola na bode mrazu. Bola trochu chorá. Napriek tomu sa jej termíny blížili. Martina sa cítila vystresovaná. Aby splnila svoje termíny, pridala niekoľko príbehov z vlastnej skúsenosti do jedného z jej článkov. Mala strach, že jej editor bude zúriť, ale v skutočnosti to miloval. A nakoniec aj jej čitatelia.

Tip 1: Použite príbehy ako príklady

Ak neviete, ako začať rozprávaním, potom začnite používať príbehy ako príklady. Samozrejme, nemusíte začať každý príbeh „raz za čas“. Môžete použiť krátke anekdoty alebo príbehy od svojich čitateľov, aby blog pôsobil zábavnejšie. Príklady robia váš blog post živý a príjemný na čítanie.

Tip 2: Získajte inšpiráciu z vášho sveta

Proces s nápadmi pre príbehy môže byť namáhavý. Takže použite svet okolo vás na inšpiráciu. Malý rozhovor so susedom, zábavná vec, ktorú vaša dcéra urobila, niečo, čo sa stalo počas vašej prestávky na obed: to sú všetko príbehy. Mnoho príbehov, ktoré používame vo svojich príspevkoch, pochádza z vlastných skúseností. Martina, v príbehu, ktorý som napísal na začiatku tohto príspevku, som vlastne ja. Nemusíte robiť rozsiahly výskum pre každý príbeh. Príbehy sú všade.

Tip 3: Uistite sa, že váš príbeh sa zhoduje so správou vášho príspevku

Ak vo svojom blogovom príspevku použijete príbeh, musíte sa presvedčiť, či sa príbeh zhoduje so správou vášho príspevku. Príbehy sú zábavné a príjemné na čítanie, ale stávajú sa silnými iba vtedy, keď naozaj niečo znamenajú. Každý príbeh má mať zmysel, niečo, z čoho chcete, aby sa ľudia poučili v tomto konkrétnom príbehu. Význam príbehu by mal byť v súlade so správou vášho príspevku.

Príbeh o Martine, ktorú som použil v tomto príspevku, je o niekom, kto používa príbehy. Tento príspevok je o rozprávaní. Martina má problém prísť s novými nápadmi na príbeh. Rozhodne sa získať inšpiráciu z vlastného sveta a píše osobný príbeh, ktorý sa ukáže úspešne. V tomto príspevku vám odporúčame, aby ste sa inšpirovali svojim svetom a nezabudnite pridať osobný dotyk k príbehu. Príbeh o Martine zodpovedá posolstvu tohto príspevku.

Tip 4: Použite 4 prvky rozprávania príbehov

Dobrý príbeh potrebuje 4 prvky: znak, problém, sprisahanie a správu. Ak píšete príbeh, pokúste sa vložiť tieto štyri prvky do neho. Pravdepodobne to budete robiť bez toho, aby ste na to vôbec mysleli. Pozrime sa na štyri prvky rozprávania trochu podrobnejšie:

Musíte uviesť znak. V mojom príbehu, kde je Martina hlavná postava, ktorá je úplne šťastná, nepredstavuje dobrý príbeh. Postava by sa mala o niečo usilovať alebo sa snažiť niečo vyriešiť. Postava potrebuje problém. Problémom Martiny bol jej nedostatok inšpirácie. Tretia vec, ktorú potrebujete, je sprisahanie. Príbeh vyžaduje, aby hlavná postava urobila niečo na vyriešenie problému. Martina mala šancu a pridala niekoľko osobných príbehov jej copywritingu. Posledná vec v príbehu je posolstvo. Posolstvo je morálkou príbehu. V tomto prípade je správa, že písanie z osobnej skúsenosti vám môže pomôcť, keď vám chýba inšpirácia.

Tip 5: Urobte to osobne a relatívne

Snažte sa, aby vaše príbehy boli osobné. Napíšte príbeh o tom, s ktorým sa môžu ľudia stotožniť. Ľudia majú radi ľudí. Príbehy sú silnejšie, ak sú ľudia schopní emocionálne súvisieť s hlavným charakterom. Pridajte podrobnosti, modelujte svoj charakter do niekoho, koho čitatelia chápu a na koho sa môžu obrátiť.

Tip 6: Pridajte obrázky

Môj posledný tip pre silné rozprávanie je pridať obrázky do svojich príbehov. Ak rozprávate príbeh o osobe, ktorá používa váš produkt, pridajte obrázok tejto osoby. To uľahčí spoznávanie osoby. Pridajte ilustráciu k vášmu príbehu. Ilustrácie uľahčia pochopenie príbehu. Vaša správa bude jasnejšia. A bude to viac zábavné!