19. februára 2019 SEO24 Mastermind

SEO pre spravodajské weby

Ako optimalizovať spravodajské stránky

SEO pre spravodajske webyAk je vaša webová stránka hlavne o novinkách, môžete toho vymyslieť veľa pri optimalizácii vyhľadávacích nástrojov. V tomto príspevku sa budeme zaoberať niektorými vecami, ktoré musíte mať na pamäti, konkrétne pri optimalizácii spravodajskej webovej stránky.

Po prvé, ujasnime si význam „spravodajského webu“. Ak vlastníte stavebnú firmu a na jej webstránke sekciu správ, nejde o spravodajskú webovú stránku. Pre takéto prípady je oveľa ťažšie dostať sa do služby Google News. Vaše správy nemusia byť indexované tak rýchlo ako správy na iných webových stránkach, ktoré sa zameriavajú výlučne na novinky, ako sú napríklad Aktuality.sk alebo Zive.sk. Google o tom hovorí: „Správy Google nie sú marketingové služby.“ Takže bude pravdepodobne lepšie posielať svoje novinky inde 🙂

Zrýchlené mobilné stránky (AMP)

AMP je dôležité pre každú webovú stránku, ale s obrovským množstvom ľudí, ktorí kontrolujú správy o svojich mobilných zariadeniach, by ste sa mali rozhodne ubezpečiť, že sa to deje priamo na spravodajských stránkach. Cieľom AMP je okamžité zobrazovanie článkov na mobilnom zariadení, namiesto načítavania plne rozvinutých stránok ako na PC. AMP prerušuje všetky dizajnové a fantazijné veci a zameriava sa na poskytovanie hlavného obsahu ASAP.

Rýchlosť indexového prehľadávania

Chcete, aby sa vaše novinky indexovali rýchlo spoločnosťou Google. Existuje niekoľko vecí, ktoré s tým môžu pomôcť. Zvyčajne optimalizujete rýchlosť webu, ale tiež sa uistite, že sú k dispozícii súbory Sitemap XML. Upozorňujeme, že mapa stránok spravodajstva nie je ako vaša bežná mapa stránok XML. Google má k tomu niekoľko usmernení:

  • Vaša mapa stránok správ môže obsahovať iba správy z posledných dvoch dní (a články zostanú v indexe spravodajstva po dobu 30 dní).
  • Aktuálne aktualizujte svoj súbor Sitemap s novými článkami, ktoré sú publikované.
  • Limit pre adresy URL podľa súboru Sitemap je 1000 webových adries.
  • Nevytvárajte nový sitemap pre nový článok, ale aktualizujte existujúci súbor Sitemap.
  • Nepoužívajte generátor súborov Sitemap Google na vytvorenie súboru sitemap.

Rýchlosť indexového prehľadávania sa tiež zlepší, ak dôsledne pridáte nové články na spravodajskú webovú stránku. Ak Googlebot nájde na vašom webe nové veci s každým prehliadaním, príde na vašu webovú stránku častejšie. To tiež znamená, že potrebujete mať solídny hostingový server, takže vaše webové stránky sú vždy k dispozícií, keď spoločnosť Google navštívi vašu stránku.

Štruktúra stránok vašej spravodajskej stránky

Urobili sme príspevok o štruktúre stránok pre blogy, ktorý sa do značnej miery vzťahuje aj na spravodajské webové stránky. Na vašej spravodajskej webovej stránke budete mať na jednej strane články a na druhej strane taxonómie, ako sú kategórie a značky. Buďte si vedomí tejto druhej štruktúry, pretože to môže byť dôležitejšie ako vaše články, ktoré prichádzajú a odchádzajú. Optimalizujte tieto stránky taxonómie čo najlepšie.

  • Vyhodnoťte svoje kategórie
  • Pridajte podkategórie a značky
  • Pridať stránkovanie
  • A znova: Zbavte sa zastaraného obsahu

Na záver

Je veľa vecí, ktoré je potrebné zvážiť pri spustení spravodajskej webovej stránky ak chcete napríklad plne využiť správy Google. V tomto článku sme vám povedali o AMP, rýchlosti indexovania, aktualizácii titulov a štruktúre stránok.

Technologický vývoj je rýchly. Sme si istý, že akonáhle budeme mať všetci AMP na našich webových stránkach, príde niečo nové. Mali by sme vždy premýšľať najmä o našich webových stránkach a spravodajských stránkach, pretože (hovoriac pre seba) sú to stránky, ktoré najviac navštevujeme v mobilných zariadeniach. V rôznych aplikáciách dovoľte, aby som to opäť zdôraznil. To nás tlačí, aby sa naše webové stránky prispôsobili novým rozmerom obrazovky, zapadli do nových aplikácií a zobrazili novinky rýchlo.