12. februára 2019 SEO24 Mastermind

Čitateľnosť a SEO

Dokáže čitateľnosť získať pozíciu?

SEO a citatelnostStojí to za to, aby sa váš text príjemne čítal? Bude to viesť k vyšším rebríčkom a vyššej návštevnosti? Je čitateľnosť „poradovým faktorom“? Sme presvedčení, že písanie v jednoduchom a zrozumiteľnom jazyku vám môže priniesť viac návštevníkov. Vysvetlíme si, prečo vyhľadávače milujú ľahko pochopiteľnú kópiu a my vám poskytneme tipy na jej vytvorenie.

Dobre napísaná kópia zlepšuje UX

Hrozí, že nastane zrejmé: nezrozumiteľná kópia spôsobuje zlé užívateľské skúsenosti. Nikto nemá rád čítanie niečoho, čo je nepochopiteľné, nudné alebo plné kľúčových slov. Celá vaša kópia na webe by preto mala byť zameraná na vaše publikum, poskytnutie im informácie, ktoré potrebujú, riešenie ich problému alebo odpoveď na ich otázku.

V prvom rade by ste mali napísať skvelú kópiu pre svojich návštevníkov. To je v poriadku s našou víziou holistického SEO. Ak píšete texty, ktorým ľudia nerozumejú, nepomôžete ľuďom nájsť to, čo potrebujú. Navyše skončíte s nespokojnými návštevníkmi, ktorí sa pravdepodobne hneď vrátia späť na Google, keď sa dostanú na vašu stránku. Spoločnosť Google analyzuje takéto používateľské signály, aby zistil, ako návštevníci používajú vaše stránky.

Vyhľadávače napodobňujú ľudí

Existoval čas, kedy by stuffing kľúčových slov vo vašej kópii exceloval výsledkom. Stačilo aby ste v texte spomenuli vaše kľúčové slová dostatočne krát a Google by vás pre tieto kľúčové slová zaradil vysoko. Tieto časy sú dávno preč.

Našťastie spoločnosť Google začala oveľa lepšie rozpoznávať kvalitný obsah. Napríklad po aktualizácii Hummingbird začal Google rozpoznávať synonymá. Rozumie aj tým, ktoré slová, entity a obsah súvisia navzájom. Navyše, vyhľadávacie stroje sa stali lepšími pri predpovedaní toho, čo ľudia chcú čítať: z kľúčových slov vo vašom dopyte môžu odhadnúť predpokladaný zámer vyhľadávania. Môžete sa naučiť sémanticky prepojiť entity s vaším obsahom.

Celkovo sa algoritmus Google snaží napodobňovať človeka. Snaží sa čítať text ako človek. Keďže spoločnosť Google dokáže lepšie pochopiť a skenovať texty spôsobom podobným človeku, tak aj nároky na čitateľnosť textu rastú.

Čitateľnosť je dôležitá pre hlasové vyhľadávanie

Počet ľudí, ktorí používajú hlasové vyhľadávanie, rastie, takže Google – a iné vyhľadávacie nástroje – sú zamerané na hlas. Prezentujú svoje výsledky hlasom; hodnotia svoje výsledky hlasom.

Spoločnosť Google uprednostňuje zrozumiteľný obsah, pretože hlasové vyhľadávanie je stále obľúbenejšie. Google jednoducho diktuje výsledky vyhľadávania a algoritmus. Musíme sa s tým zmieriť. A v tomto prípade je to dobrá vec. Písanie čitateľného obsahu je požehnaním pre čitateľa.

Čo robí text ľahko čitateľný?

Ako ľudia čítajú webovú kópiu? Návštevníci vyhľadávajú texty, čítajú podnadpisy a prvé vety odsekov. Hľadajú prechodné slová, aby rýchlo odfiltrovali, čo bude hlavným záverom článku.

Všetky veci, ktoré ľudia robia pri čítaní textu, sú veci, ktoré spoločnosť Google urobí. To znamená, že štruktúra vášho textu, spôsob, akým napíšete svoje body, bude čoraz dôležitejšia. Hlavné vety – prvá veta každého odseku – budú rozhodujúce. Jasná a logická štruktúra vášho textu bude neoceniteľná!