7. februára 2019 SEO24 Mastermind

Stratégia kľúčových slov

SEO Základy: Čo je stratégia kľúčových slov?

SEO zakladyAk chcete získať návštevnosť, potrebujete ľudí, ktorí sú ochotní navštíviť vaše webové stránky. Ak chcete, aby navštívili vaše stránky, musíte vedieť, čo hľadajú, aké slová používajú a aký typ obsahu by vyhovoval ich zámeru najlepšie. Stručne povedané, potrebujete stratégiu kľúčových slov. V tomto článku sa budeme podrobne zaoberať tým, akú stratégiu kľúčových slov zvoliť a ako to ide ruka v ruke s výskumom kľúčových slov.

Čo je stratégia kľúčových slov?

Zatiaľ čo mnohí jednoducho hovoria o tom, že robia výskum kľúčových slov, aby zistili, aké pojmy by ste mali používať, to, čo robíte, je rovnako dôležité. Stratégia kľúčových slov obsahuje každé rozhodnutie, ktoré prijmete na základe vašich zistení vo vašom výskumnom projekte kľúčových slov. Či ide o obsah, ktorý chcete napísať, alebo o to, ako chcete sledovať výsledky v službe Analytics. Stratégia kľúčových slov je o tom, ako chcete zacieliť tieto kľúčové slová, teraz aj v budúcnosti.

Stratégia kľúčových slov sa vytvára pri pohľade na seba a vaše prostredie

Musíte mať dostatok poznatkov, ak chcete prijímať informované rozhodnutia o stratégii kľúčových slov. Začnite dôkladným preskúmaním seba, svojho produktu a vašich konkurentov.

Pri pohľade na seba

Dobrá stratégia kľúčového slova začína tým, že sa pozeráte na seba a svoju firmu. Čo robíte a prečo? Aké sú vaše ciele? Aká je vaša jedinečnosť v tomto svete? Čo je tá správa, ktorú chcete odoslať? Aký je váš branding? Prečo by niekto chcel navštíviť vašu stránku? Lepšie poznatky vedú k lepšiemu pochopeniu toho, čo chcete dosiahnuť, aby ste nestrácali zdroje. Nie je potrebné zamerať sa na nesprávne veci.

Hľadanie zámeru vyhľadávania

Potom, čo ste vylepšili vašu jedinečnosť, je čas pozrieť sa hlbšie. Zámer vyhľadávania je ten dôvod, prečo vo vyhľadávaní, ktorý by mal viesť k vašej stránke. Poznáte svoje publikum? Sú to ľudia, ktorý len hľadajú informácie alebo sú ochotní aj nakupovať veci?

Pri pohľade na slová

Slová sú v centre všetkého. Tým, že robíte výskum kľúčových slov, mali by ste získať skvelý prehľad o slovách, ktoré ľudia používajú na hľadanie toho, čo hľadajú. Teraz musíte vytvoriť užívateľsky orientovaný obsah, ktorý dokonale zodpovedá ich zámeru a cieľom.

Pri pohľade na konkurenciu

Pri písaní stratégie kľúčových slov musíte dobre pozrieť svojich konkurentov. Čo robia? Ako dobre sú zaradení na termíny, na ktoré by ste chceli zaútočiť? Aký druh obsahu majú? Existujú spôsoby, ako sa to dá zlepšiť? Premýšľali ste o pohľade na dlhšie kľúčové slová?

Pri pohľade na samotné vyhľadávacie nástroje

Samozrejme, pri pohľade na svojich konkurentov často používate vyhľadávače, aby ste zistili, ako sú na tom. Robiť tieto typy vyhľadávania vám môže poskytnúť skvelý prehľad o stratégii vašich konkurentov. Takisto vám dáva veľmi dobrý pocit z toho, čo sa stane, keď zadáte kľúčovú frázu hlavného zamerania.

Pri pohľade na údaje

Samozrejme, analýza údajov zohráva veľkú úlohu v úspechu stratégie kľúčových slov. Pred aj po skončení programu Google Analytics poskytuje neoceniteľné poznatky o výkonnosti vašich stránok. Dokonca aj Vyhľadávacia konzola Google môže priniesť veľa vecí na premýšľanie a možnosti sledovania!

Ako zacieľujete svoje kľúčové slová?

Kontrola pravidelných analýz, aby ste sledovali výkonnosť SEO, je neuveriteľne dôležitá, ale nemôže mať výkon bez obsahu prispôsobeného konkrétnym potrebám a cieľom vašej stratégie. Ak ste prešli všetkými krokmi a vykonali dôkladný výskum kľúčových slov, mali by ste mať predstavu o tom, na čo by ste sa mali zamerať a ako by ste to mali robiť. Pomocou týchto informácií môžete vytvoriť obsah, ktorý potrebujete na dosiahnutie úspechu svojej stratégie. Je toho veľa, čo môžete urobiť:

  • Vytvorte vstupné stránky
  • Vytvorte špecifické typy obsahu pre rôzne vyhľadávacie zámery
  • Možno vytvorte konkrétny obsah, aby ste získali úryvky
  • Alebo možno vyhľadávanie hlasu je niečo, čo by mohlo vyhovovať vašej stratégii?
  • Alebo aplikácie?
  • Video?
  • Niečo úplne iné?

Mnoho ciest vedie do Ríma, ale niektoré cesty sú ťažšie ako iné. Dalo by sa povedať, že sa dostanete najrýchlejšie do Ríma cez diaľnicu, ale tam by ste mohli naraziť na zápchu, pretože tak to bude predsa najrýchlejšie. Niekedy je lepšie vziať to cez hory – výsledok by mohol byť o to lepší!