Testy, ktoré môžu zlepšiť váš marketing
Často premýšľame o tom, že testovanie je niečo, čo je špecifické pre médium, v ktorom sa nachádzame.
Napríklad testujeme webové stránky a vylepšujeme ich. Za účelom zlepšenia výsledkov nášho e-mailu vykonáme e-mailové testy.
Ale čo keď môžeme využiť digitálne testy na zlepšenie iných oblastí nášho marketingu?
Firmy všetkých veľkostí už využívajú digitálne testovanie. V niektorých prípadoch sa tieto testy používajú na určenie a validáciu takmer všetkých aspektov obchodnej a marketingovej stratégie.
Digitálne testy sú silný nástroj, pretože:
- Môžu byť vykonané za menej ako 50 eur.
- Výsledky môžete získať za týždeň.
- Ľahko sa nastavujú.
- Existujú faktické údaje a názory.
- Nevyžadujú výskumnú agentúru.
Tu sú niektoré z vecí, ktoré môžete testovať pomocou Facebooku, o ktorých ste pravdepodobne nevedeli.
Vaše ideálne cieľové publikum
Väčšina podnikov má nejakú predstavu o tom, kto je ich cieľová skupina – demografia, správanie, potreby, požiadavky. Mnohé podniky sa však snažia nájsť svoje cieľové publikum online.
Napríklad vytvorili sme nový produkt, ktorý by pomohol ľuďom začať vlastný obchod so sociálnymi médiami – vieme, čo potrebujú a chcú a kto sú, ale nie sme si celkom istí, ako nájsť a identifikovať toto publikum online spôsobom.
Ako nastaviť tento test
Facebook je najjednoduchšia platforma na použitie, ale môžete to urobiť aj na ľubovoľnej inej reklamnej platforme. Funguje to najlepšie, pretože existuje veľa možností zacielenia.
Pre tento test budete potrebovať nejaké predstavy o tom, kto je vaše cieľové publikum – zaujímajú sa o konkrétne celebrity, časopisy alebo iné stránky?
Identifikujte 4 až 6 cieľových publík na spustenie testovania.
Čo sa dozviete
Na konci tohto testu budete vedieť, ktoré z cieľových skupín zaujali nejaký postoj k vašej správe.
Analyzujte výsledky a vyhľadajte trendy vo viacerých ukazovateľoch KPI vrátane:
- Skóre relevantnosti.
- CPR.
- Kliknutie.
- Miera angažovanosti.
Mali by ste vidieť trend v metrikách z cieľových skupín, ktoré najlepšie zodpovedajú vašej ponuke.
Vaša koncepcia alebo kreatívny nápad
Zatiaľ čo dôležitý je inštinkt, digitálne testovanie môže hrať kľúčovú úlohu v počiatočných fázach testovania koncepcie alebo nápadov.
Ako nastaviť tento test
Vytvorte príspevok na Facebooku (najlepšie krátke video), ktoré zvýrazní koncept každej tvorivej myšlienky. Cieľom je použiť najlepšie digitálne postupy na vytvorenie jednoduchých kreatív, ktoré stelesňujú každý nápad.
Čo sa dozviete
Na konci tohto testu budete vedieť, ktorý koncept rezonoval s ľuďmi.
Zatiaľ čo problémom je, že konečný výsledok bude do značnej miery závisieť od kreatívneho výkonu, dá vám to určité informácie, aby ste pochopili, ako ľudia reagujú na vaše kreatívne koncepty.
Väčšina firiem testuje kreatívu až v štádiu optimalizácie a nie v koncepčnej fáze, čo môže znamenať aj vyššie náklady.
Optimalizácia obsahu
Kreatíva alebo obsah je najdôležitejšou súčasťou vášho digitálneho marketingu.
Testovanie optimalizácie obsahu je zamerané na optimalizáciu podrobností vášho obsahu, aby ste dosiahli čo najlepšie výsledky. Môže to byť farba tlačidla, farba textu, štýl obrázka, nadpis alebo čokoľvek iného.
Ako nastaviť tento test
Ak chcete efektívne otestovať optimalizáciu obsahu, je zvyčajne užitočné mať niekoľko nápadov o tom, čo chcete testovať – alebo hypotézu.
Aké sú niektoré prvky vašej kreatívy, ktoré pravdepodobne ovplyvnia vaše výsledky?
Zvážte testovanie štýlov obrázkov, štýlov kopírovania (krátke vs. dlhé), emojis atď. Začnite s hypotézou, aby ste vedeli, čo sa od skúšky chcete naučiť.
Čo sa dozviete
Tento test vám pomôže pochopiť štýl, formát alebo vykonanie kreatív, ktoré sú najlepšie.
Napríklad spoločnosť, ktorá vyrába plienky môže zistiť, že obrazy s celou rodinou majú lepšie výsledky, než len dieťa alebo len matka.
Značka môže zistiť, že dlhší text má lepšie výsledky než kratší text. Tieto optimalizácie vám pomôžu zlepšiť výsledky.