Ako optimalizovať pre hlasové vyhľadávanie v roku 2019
Hlasové vyhľadávanie sa rýchlo rozrástlo tak v popularite, ako aj v používaní. V dnešnej dobe sa čoraz viac spotrebiteľov rozhodne skôr použiť hlasové vyhľadávanie ako jedného z jeho predchodcov. Ale prečo je to tak? Hlavným dôvodom tohto nového trendu je rastúci počet zariadení IoT (Internet of Things) a vývoj virtuálnych asistentov, ako sú Siri, Cortana, Alexa a iné imaginárne dámy, ktoré žijú v týchto zariadeniach. Ľudia si stále viac zvykajú na pohodlie poskytované zariadeniami a asistentmi.
Tak veľa, že sa stávajú neoddeliteľnou súčasťou nášho každodenného života. Za týchto okolností dnes 13% domácností v USA využíva niekoľko inteligentných rečníkov. Odhaduje sa, že percento sa zvýši na 55% do roku 2020. Čo to znamená pre optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO)? Jednoducho povedané, spoločnosti sa budú musieť sústrediť viac na hlasové vyhľadávanie, ak chcú zostať relevantné pre spotrebiteľov. Nehovoriac o udržiavaní dobrých umiestnení vo vyhľadávačoch.
Vzostup hlasového vyhľadávania
Čo presne je hlasové vyhľadávanie a čo je za týmto novým trendom? Táto technológia nie je nová, je tu od roku 2008. Hlasové vyhľadávanie, ako naznačuje jeho názov, je v podstate technológia, ktorá umožňuje ľuďom vyhľadávať veci online pomocou svojho hlasu, namiesto toho, aby to museli písať. Vďaka systému ASR (automatické rozpoznávanie reči) môžu moderné zariadenia, ako napríklad telefóny, tablety atď. premeniť zvuk na text a pokračovať v on-line vyhľadávaní.
Urobte to rýchlo a bezpečne
Spoločnosti si začínajú uvedomovať, že všeobecné pravidlá, ktoré platia pre tradičnú stratégiu SEO, nie sú pre optimalizáciu hlasového vyhľadávania rovnaké. Ako možno už viete, rýchlosť a bezpečnosť sú dôležitými faktormi pre SEO, ale ešte viac pre hlasové vyhľadávanie. V skutočnosti je hlasové vyhľadávanie v prvom rade mobilné a spotrebitelia chcú odpovede čo najrýchlejšie.
Prejdite na úryvky a lokálne SEO
Ak neviete, čo úryvky sú, ide o formát výsledkov navrhnutý tak, aby poskytoval spotrebiteľom stručné, špecifické a priame odpovede na otázky priamo vo výsledkoch vyhľadávania, a to bez toho, aby spotrebitelia museli kliknúť na výsledok na prvom mieste. Hlavným dôvodom, prečo sú dôležité, je to, že zariadenia Google Home a Google Assistant čítajú z úryvkov, keď poskytujú odpovede na otázky týkajúce sa hlasového vyhľadávania. Preto sa snažte o to, aby vaše odpovede boli konkrétne a stručné, aby ste dosiahli fázu úryvkov a mohli by ste tak lepšie optimalizovať hlasové vyhľadávanie.
Pokiaľ ide o miestne SEO, 39% hlasových vyhľadávaní je pre miestne obchodné informácie. Za týchto okolností je čas aktualizovať službu Moja firma na Google a ďalšie miestne záznamy, aby sa optimalizovali pre hlasové vyhľadávanie. Hlasové vyhľadávanie je jednou z možností SEO, ktorá vám poskytne výhodu nad vašou konkurenciou.
Záver
Stručne povedané, priemerná odpoveď pre hlasové vyhľadávanie by nemala byť dlhšia ako 29 slov. Preto budú spoločnosti musieť prejsť z poskytovania podrobného obsahu pre krátke vyhľadávacie frázy na poskytovanie priamych odpovedí na podrobné otázky, ktoré zmenia celú perspektívu SEO. Na základe toho sa pri vytváraní príslušného obsahu na optimalizáciu hlasového vyhľadávania spoločnosti musia dostať do mysle spotrebiteľov a produkovať obsah, ktorý má definitívne otázky, a zároveň poskytovať stručné odpovede.
Hlasové vyhľadávanie je ďalšou veľkou vecou, pokiaľ ide o populárne trendy. Spoločnosti, ktoré chcú zostať relevantné pre svojich divákov a naďalej poskytovať bezproblémové skúsenosti, sa budú musieť sústrediť na optimalizáciu hlasového vyhľadávania. Tento trend v roku 2019 bude meniť oblasť SEO, a to nie len v maličkostiach. Je potrebné sa pripraviť na veľké zmeny, pri ktorých dokáže najlepšie pomôcť www.seo24.sk!