PPC reklama: Otázky, ktoré sa bude každý pýtať
Takže niekto chce vedieť, či je PPC správnym riešením pre jeho podnikanie.
Zrejme bude mať veľa otázok o reklame Pay Per Click (PPC). Takže ako obchodník, je dôležité pochopiť, ako tento kanál pomôže dosiahnuť online ciele jeho spoločnosti.
Reklamy Google sú poprednou platformou PPC. Takže by ste sa mali vybaviť informáciami o ich činnosti a o tom, ako to bude prospešné pre podnikanie.
Čo to bude stáť?
Ako prvé bude chcieť vedieť, čo PPC bude stáť. Často je to ťažká otázka, pretože existuje veľa faktorov, pokiaľ ide o náklady, ktoré vám budú účtované, vrátane:
- Suma rozpočtu, ktorú nastavíte pre svoje kampane
- Ktoré kľúčové slová chcete použiť a objemy návštevnosti
- Kedy chcete zobrazovať svoje reklamy
- Úroveň súťaže a jej agresivita
Vždy je najlepšie začať skúšobným rozpočtom. To sa bude líšiť pre každý typ podnikania samozrejme, ale mal by byť dostatočný na získanie návštevnosti, ktorá vám pomôže pri hodnotení výkonnosti.
Všetko bude závisieť od kľúčových slov, na ktoré ponúkate cenu, a od daných ponúk.
Ako dlho trvá nastavenie?
Nastavenie kampaní s reklamami Google je rýchle a môže sa uskutočniť za niekoľko hodín. Pravdepodobne sa bude každý pýtať na túto otázku, aby sa rozhodli, kedy sa začnú zobrazovať reklamy. Takže je dôležité, aby ste na to mohli odpovedať.
Závisí však od typu kampane, ktorú nastavujete, a tiež od počtu kampaní.
Vyhľadávacie kampane sú rýchlo nastaviteľné a môžu byť pripravené za niekoľko hodín. Nákupná kampaň na druhej strane môže trvať dni alebo týždne. To je spôsobené mnohými funkciami, ktoré musíte nastaviť, a dlhým procesom kontroly. Toto zahŕňa:
- Nastavenie účtu Google Merchant Center
- Vytvorenie dátového zdroja a jeho odoslanie do služby Merchant Center
- Prepojenie služby Merchant Center a Reklamy Google
- Nastavenie nákupnej kampane v reklamách Google
Môže trvať až týždeň alebo dva, kým sa vaše nákupné zápisy zobrazia naživo v službe Google.
Funguje to?
Prirodzene, každý bude chcieť vedieť, či PPC funguje. Môžete poukázať na tisíce firiem, ktoré ich používajú, a citovať štatistiky ako „podniky zarábajú v priemere 2 eurá za každé 1 euro, ktoré minú v reklamách Google“, aby dokázali, že pracujú pre milióny podnikov.
Samozrejme, ich bude o to viac zaujímať, či to bude fungovať aj pre ich podnikanie. Toto je miesto, kde budete musieť vykonať nejaký výskum a vytvoriť určité čísla.
Nemali by sme robiť radšej SEO?
Pre mnoho firiem je výber on-line kanála medzi inzerciou PPC a optimalizáciou pre vyhľadávače (SEO) ťažký. Voľba je takmer nemožná. PPC je vnímané ako nákladné, pretože vzniká okamžitý poplatok, zatiaľ čo SEO je považované za lacnejšie ale zdĺhavejšie, pretože tam nie sú žiadne ďalšie náklady.
Z tohto dôvodu budete pravdepodobne naklonený smerom k SEO. Avšak existujú výhody a nevýhody pre oba kanály a je dôležité, aby ste ich vedeli.
Jednou z hlavných výhod, ktoré má PPC nad SEO, je to, že prevádzkové výsledky sú okamžité, zatiaľ čo pre SEO to môže trvať mesiace, a ani to nie je zaručené.
Záver
Či už ste obchodníci, podnikatelia alebo zamestnanci, ktorý chcú za úlohu zistiť viac o reklame PPC, je dôležité vedieť, ako tento kanál pomôže vašej firme. To vám pomôže vysvetliť výhody aj nevýhody a získať budget na spustenie tohto kanála.