SEO priateľský blog
Tipy na úžasný a SEO-priateľský blog
Predtým než napíšete, premýšľajte.
Premýšľajte o správe svojho diela starostlivo. Čo chcete povedať svojim čitateľom alebo ktorej ústrednej otázke chcete sa chcete venovať? Aký je účel vášho článku? A čo chcete, aby vaši čitatelia urobili na konci stránky? Napíšte si odpovede na tieto otázky skôr, ako začnete.
Vytvorte štruktúru príspevku na blogu
Začnite svoj príspevok vytvorením jasnej štruktúry. Každý príspevok by mal mať:
- nejaký úvod (v ktorom predstavíte svoju tému);
- telo (v ktorom je napísané hlavné posolstvo);
- záver (ktorý by mal sumarizovať najdôležitejšie nápady alebo dospieť k záveru).
Napíšte, čo chcete povedať vo všetkých troch častiach. Teraz máte nejaký prehľad vášho príspevku. Teraz môže začať skutočné písanie.
Použite odseky
Každý používa odseky, ale nie všetci ich používajú dobre. Nezačínajte novú vetu na novom riadku, len preto, že vyzerá pekne. Mal by existovať logický dôvod na začatie nového odseku. Každý odsek by mal mať svoj vlastný námet alebo predmet. Opýtajte sa sami, aká je hlavná myšlienka každého odseku. Mali by ste byť schopní zhrnúť túto hlavnú myšlienku iba v jednej vete. Ak potrebujete viac viet, stačí použiť viac odsekov.
Používajte nadpisy
Nadpisy sú dôležité nielen pre čitateľnosť, ale aj pre SEO. Nadpisy tiež pomáhajú spoločnosti Google pochopiť hlavné témy dlhého príspevku, a preto môžu pomôcť vo vašom hodnotení. Ak chcete, aby sa ľudia dostali do svojich článkov, mali by ste použiť podkapitoly na vedenie ľudí, pomôcť im skenovať stránku a objasniť štruktúru vašich článkov. Uistite sa, že používate kľúčové slová, ale nie všade, pretože to spôsobí, že text je nepríjemný a neprirodzený, čo spôsobí, že ľudia nebudú čítať ďalej.
Optimalizujte dĺžku svojho článku
Uistite sa, že vaše články majú minimálne 300 slov. Google má rád dlhé články, avšak ak je váš článok príliš dlhý – a nie je tak ľahko čitateľný – môže to strašiť používateľov. Môžete písať aj dlhé články, keď viete, že ste skúsený spisovateľ.
Pravidelne pridávajte obsah
Pravidelné pridávanie nových blogových príspevkov na vaše webové stránky informuje spoločnosť Google, že vaše webové stránky sú nažive. Ak to nie je aktívny web, Google ho bude indexovo prehľadávať menej často, čo môže negatívne ovplyvniť vaše hodnotenie. Ale nie len post na účely vysielania. Uistite sa, že uverejňujete vysokokvalitný obsah: informačné, dobre napísané články, ktoré vyhovujú zámeru vyhľadávania ľudí.