11. decembra 2018 SEO24 Mastermind

SEO problémy a ako ich vyriešiť

Veci, ktoré ublížili vášmu SEO a ako ich opraviť

Zlé SEO znamená postupy, ktoré sú mimo hraníc pokynov pre správcov webu Google a ovplyvňujú optimalizáciu webových stránok pre vyhľadávače.

Existuje mnoho techník, ktoré môžu poškodiť vaše SEO rebríčky, ak sú implementované. Serpstat, v roku 2017, našiel približne 300 miliónov chýb, keď indexoval 175 miliónov stránok s nástrojom auditu SEO. Tieto chyby vyplynuli z toho, že SEO nebolo implementované správnou cestou. Je tu viac vecí, ktoré by mohli poškodiť vaše hodnotenie, ale aj pomoc ako ich môžete opraviť.

1. Prístupnosť a indexácia pre vyhľadávač

Prístupnosť a indexácia vašich stránok výrazne prispievajú k tomu, ako môžu byť vaše webové stránky viditeľné vo vyhľadávačoch. Niektoré kategórie, ktoré je potrebné zvážiť, zahŕňajú:

Kánonický štítok: duplicitný obsah sťažuje vyhľadávačom, aby sa rozhodli na stránke zobrazujúcej používateľom, čo by mohlo ovplyvniť viditeľnosť každej stránky. Ak budete implementovať rel = canonical značku, uistite sa, že je vykonaná správne, aby sa zabránilo strate vašej webovej stránky.

Noindex Tag: Ak už na webovej stránke nepotrebujete značku noindex, uistite sa, že ju odstránite čo najskôr. Sledujte vždy svoje stránky, aby ste vedeli, kedy značka už nie je relevantná.

Robots.txt: vždy skontrolujte, či sú stránky skryté v súbore robots.txt a vymažte ich v prípade potreby, aby ste zlepšili vaše SEO rebríčky. Ak máte presmerované údaje webovej stránky skryté v súbore robots.txt, prehľadávač ich pravdepodobne nebude rozpoznávať.

Nofollow odkazy: nofollow odkazy nemajú žiadnu hodnotu SEO, ale mohli by ste byť penalizovaní vyhľadávačmi za to, že ich nepoužívate správne. Mnoho webových stránok sa ľahko stane obeťou, pretože často majú na svojich webových stránkach uvedené odkazy, ktoré nesúvisia s obsahom stránky. Toto má za následok pád v pozíciách vo vyhľadávačoch ako je Google ale aj Seznam.

2. Odkazy a zlé presmerovania na váš web

Zatiaľ čo odkazy sú skvelá pomoc ako riadiť smerovanie na produkty a zvýšiť SEO poradie, mohli by tiež zničiť vaše úsilie SEO, ak nie sú pod neustálou kontrolou.

Zlomené odkazy

Zlomené odkazy na vašich webových stránkach by mali byť čo najskôr odstránené alebo opravené. Dôvody pre nefunkčné odkazy môžu vyplývať zo zadania nesprávnej adresy URL, odstránenia alebo trvalého presunu prepojenej webovej stránky cieľovou webovou lokalitou alebo zo softvéru na konci používateľa, ktorý blokuje prístup na cieľovú webovú stránku.

Zlé presmerovania a najlepšie presmerovania – 301 a 302

301 a 302 presmerovania môžu vyzerať podobne pre používateľov, ale určite nie pre vyhľadávače. Zatiaľ čo 301 je trvalý presun na novú stránku, 302 je dočasný, ale veľa používateľov si môže mýliť oba a používať ich bez premyslenia o ich fundamentálnych rozdieloch. Ak použijete 302 namiesto 301, vyhľadávače toto presmerovanie zobrazia ako časový posun a stále a naďalej indexujú túto starú adresu URL, čo ovplyvní vaše výsledky v SEO.

3. Maximalizácia Vyhľadávacej konzoly Google (search console)

Vyhľadávacia konzola Google je nabitá množstvom výhod, ktoré by mali byť maximalizované, aby sa dosiahla najlepšia interakcia so SEO. Niektoré z vecí, ktorým je potrebné venovať pozornosť vo Vyhľadávacej konzole Google, zahŕňajú analytické prehľady, odkazy na vaše stránky, použiteľnosť pre mobilné zariadenia, tester robots.txt, súbory Sitemap, stav indexov a problémy s bezpečnosťou. Akonáhle bude identifikovaná otázka opravená, vaše hodnotenie sa zlepší a vaša webová stránka získa viac trakcie.

4. Meta tagy vášho webu

Meta tagy sú dôležité pre SEO a zvyčajne sú jednou z prvých vecí, ktoré sa učia v tréningu SEO. Vaše kľúčové metaznačky, vrátane atribútu kľúčových slov, atribútu názvu, atribútu meta popisu a atribútu meta robotov, by sa mali brať vážne, pretože pomáhajú vyhľadávacím nástrojom pochopiť, o čo ide.

Nepoužívajte príliš dlhé alebo príliš krátke názvy a popisy. Optimálny počet slov pre váš titul, ktorý je potrebný pre najlepšiu SEO prax, je 10-15 slov, čo je asi 78 znakov, podľa aktuálnej meta titulnej smernice spoločnosti Google.

Váš popis by mal mať medzi 110 a 120 znakmi, pre jednoduchú optimalizáciu pre mobilné i desktopové aplikácie. Aj keď sa ubezpečujete, že váš názov a popis nie sú príliš dlhé, mali by ste byť tiež opatrní, aby neboli príliš krátke. Vaše metaznačky by mali poskytovať dostatok informácií o stránke, aby pomohli vyhľadávačom porozumieť obsahu.

Spoločnosť Google podporuje vytváranie dobrých meta popisov. Uistite sa, že existuje popis každej stránky na vašom webe a musia byť pre každú stránku odlišné. Duplicitný obsah by mohol narážať na vaše hodnotenie. Mali by ste tiež obsahovať jasne označené fakty v popise a používať popisy kvality.