3 tipy na získanie zainteresovaných strán
Ako SEO profesionáli, keď prezentujeme našu stratégiu a projektové nápady, často sa stretávame s prázdnymi pohľadmi od zainteresovaných podnikov. Nie sú schopní prepojiť bodky od SEO žargónu k obchodným cieľom.
A moji kolegovia, SEO kolegovia, toto je na nás. Tak často zabúdame hovoriť v jednoduchom jazyku, ktorý je pochopený všetkými. Máme tendenciu hovoriť akronymami a kódmi.
V dnešnom digitálnom svete nakupujeme a predávame online, platíme naše účty a robíme naše vklady online. Keď je prvým inštinktom používateľov „Google“ požadovaný produkt alebo služba, podnik musí zabezpečiť, aby poskytoval obsah, ktorý spĺňa zámer vyhľadávania používateľa. Optimalizácia pre vyhľadávače zohráva kľúčovú úlohu pri zabezpečovaní toho, aby bol tento obsah optimalizovaný a dostupný pre vyhľadávače, ktoré sa zobrazujú koncovým používateľom.
Organické vyhľadávanie významne prispieva k výkonnosti webových stránok, rovnako ako hrá dôležitú úlohu v ceste kupujúceho, čo môže viesť ku konverzii alebo angažovanosti. Bez správnych SEO stratégií, budú mať užívatelia problémy s nájdením vášho obsahu a namiesto toho nájdu vašich konkurentov.
Preto pochopenie SEO je nevyhnutné pre celkový obchodný úspech. Musíme byť schopní interpretovať tieto informácie všetkým vedúcim pracovníkom, aby to jednoduchšie pochopili a ocenili.
Poznaj svoje publikum
Keď vysvetľujete SEO, musíte vedieť, s kým hovoríte. Odborníci, ktorí nie sú SEO, zvyčajne považujú SEO za techniku na prekonanie robotov vyhľadávačov a algoritmov na hodnotenie pozície číslo jedna vo výsledkoch vyhľadávania Google (SERP). Všetci vieme, že to takto nefunguje. V skutočnosti vieme, že existujú desiatky článkov o chybách, ktorým sa treba vyhnúť.
Využite svoju konkurenciu
Názorná ukážka vždy funguje. Priblížte sa k svojim zákazníkom prostredníctvom skutočného vyhľadávania ich kľúčových slov na Google a nechajte ich pozorovať sa, ako ich konkurencia dominuje výsledkom vyhľadávania. Potom pomaly objasňujte veci, ako keď lúpete cibuľu. Prečo má ich konkurencia lepšiu výkonnosť v pozícii vo vyhľadávaní a kde existujú medzery vo vnútornej stratégii webu vášho klienta. Takýmto spôsobom vytvoríte jednoduchšiu terminológiu. Ukážte, ako vás konkurencia ohúrila ich optimalizovaným obsahom, vhodným zacielením na kľúčové slová a uplatňovaním najlepších technických postupov tak, aby zabezpečili viditeľnosť a dôveryhodnosť svojich webových stránok.
Práca s vývojom webu
Ak sa snažíte získať podporu pre technický projekt, musíte byť veľmi opatrní. Algoritmy, značky alebo metadáta nie sú všeobecne známe výrazy. Pre netrénované ucho to všetko znie nepríjemne. Bude to výhodné, ak vysvetlíte výhodu, ktorú každý prvok prináša, namiesto rozprávania rôznych technických termínov.
Napríklad namiesto toho, aby ste povedali, že potrebujete implementovať noindex značky, možno budete chcieť povedať, že „musíme zabezpečiť dôverný / súkromný obsah, ktorý sa momentálne zobrazuje verejne.“
Záver
SEO môže ľahko pochopiť ktokoľvek, pokiaľ ho uvediete do jazyka, ktorý dokáže rozpoznať. Zjednodušte svoje posolstvo a urobte z neho zrozumiteľné pojmy, ktoré nielen vysvetľujú, čo to je, ale aj prečo to funguje.