22. novembra 2018 SEO24 Mastermind

SEO a rýchlosť stránky

Ako rýchlosť stránky ovplyvňuje SEO

SEO rychlost strankyPoužívatelia očakávajú, že webové stránky budú rýchle. Keďže sa svet stáva čoraz mobilnejším a keďže spotrebitelia očakávajú, že služby budú na požiadanie poskytované bez problémov, môže mať slabá rýchlosť stránky vážny vplyv na vaše SEO.

Spoločnosť Google chápe, že čas potrebný na načítanie stránky je kľúčovou súčasťou celkovej skúsenosti používateľov. Čakať na to, aby sa obsah objavil, nemôcť komunikovať so stránkou a dokonca si všimnúť oneskorenia.

Toto spomalenie stojí nielen čas, ale aj peniaze. Výskum z roku 2016 ukázal, že 53% návštevníkov mobilných webových stránok odíde, ak sa webová stránka nezapne do troch sekúnd. A takéto zlé skúsenosti môžu zanechať trvalý negatívny dojem značky.

V skutočnosti výskum ukazuje, že úroveň stresu od čakania na pomalé mobilné výsledky môže byť viac stresujúci ako sledovanie hororového filmu.

Nie je preto žiadnym prekvapením, že spoločnosť Google meria rýchlosť vašich stránok a používa to v ich algoritmoch hodnotenia od roku 2010. V poslednej dobe sa v roku 2018 rýchlosť vašich stránok na mobilných zariadeniach stala oveľa dôležitejším signálom. Chápu, že dobré užívateľské skúsenosti sú rýchle skúsenosti používateľov.

Frustrácia ubližuje vašim používateľom a zhoršuje vaše hodnotenie

A to nie je len Google – výskum z každého rohu webu, vo všetkých aspektoch spotrebiteľského správania, ukazuje, že rýchlosť má obrovský vplyv na výsledky.

  • 47% ľudí očakáva, že stránky sa načítajú za menej ako 2 sekundy (wired.com)
  • 20% používateľov opustí svoj košík, ak je transakčný proces príliš pomalý (radware.com)
  • Amazon prišiel na to, že každých 100 ms latencie ich stojí 1% z predaja
  • BBC zistila, že stratili ďalších 10% používateľov za každú ďalšiu sekundu, za ktorú sa ich stránka načítala

Tieto náklady a tento typ opustenia stránok sa deje, pretože užívatelia nemajú radi frustráciu. Zlé skúsenosti znamenajú, že idú inde, navštevujú iné webové stránky a konvertujú s konkurentmi.

Tieto správania je ľahko možné sledovať spoločnosťou Google (prostredníctvom skokov späť na stránky s výsledkami vyhľadávačov, krátkymi návštevami a inými signálmi). Sú silným signálom, že stránka by nemala byť zaradená tam, kde je.

Google chce rýchlejší web

Rýchlosť nie je dobrá len pre používateľov – je tiež dobrá pre Google. Pomalé webové stránky sú často pomalé, pretože sú neefektívne. Môžu načítať príliš veľa veľkých súborov, optimalizovať svoje médiá alebo nevyužívať moderné technológie na zobrazovanie svojich stránok.

To znamená, že spoločnosť Google musí spotrebovať väčšiu šírku pásma, prideliť ďalšie zdroje a minúť viac peňazí.

Na celom webe sa môžu ušetriť každá milisekunda a každý byte, ktorý nemusia spracovávať, sa rýchlo pridáva. A dosť často jednoduché zmeny v konfigurácii, procesoch alebo kóde môžu robiť webové stránky oveľa rýchlejšie, bez nevýhod.

To môže byť jeden z dôvodov, prečo spoločnosť Google tak intenzívne investuje do projektu AMP a prečo sú tak hlasní vo svojom vzdelávaní o výkonoch.

Rýchlejší web je pre používateľov lepší a výrazne znižuje prevádzkové náklady spoločnosti Google. Či tak alebo onak, to znamená, že budú pokračovať v odmeňovaní (vyššej) rýchlosti stránok.