6. septembra 2018 SEO 24

Súčasný stav Facebooku

Návštevnosť Facebooku: Aký je súčasný stav?

Súčasný stav návštevnosti FacebookuFacebook je stále menej dôležitý ako zdroj návštevnosti vašich stránok. V tomto príspevku budeme zdieľať to, čo sme si všimli pri znižovaní návštevnosti z Facebooku, zdieľame náš osobný názor na túto vec a budeme diskutovať o našej súčasnej stratégii pri riešení tohto problému.

Čo sme si všimli

Všimli sme si, že naša návštevnosť z Facebooku klesá. Zdieľame blogové stránky na našej časovej línii a počet návštevníkov, ktorých priťahujeme na naše webové stránky sa v uplynulom roku a pol znížil na polovicu. Celkovo však naša prevádzka stúpa. Stále zaznamenávame pekný rast v organickom vyhľadávaní (čo je dobrá vec vzhľadom na to, že predávame SEO).

Nízka cena, samozrejme, nie je klasický vydavateľ, ako napríklad online noviny alebo on-line časopis. Facebook používame predovšetkým na zdieľanie našich blogov. Myslím si, že Facebook s nami zaobchádza ako s vydavateľom. A naozaj sme videli, že naša prevádzka klesá.

Moja osobná skúsenosť ako závislosť na Facebooku

Som používateľom služby Facebook. Používam ho profesionálne, pre svoju prácu. Okrem toho som tiež v niekoľkých skupinách Facebook, ktoré mi dávajú informácie o napríklad WordPress a SEO. Ale predovšetkým slúži na komunikáciu s priateľmi a rodinou. Postujem obrázky svojich detí a píšem malé anekdoty o mojom živote.

V posledných mesiacoch som si všimol veľa ľudí, ktorí opúšťajú Facebook alebo na ňom trávia oveľa menej času. Niektorí priatelia odišli pred chvíľou kvôli problémom s ochranou osobných údajov. Ale odchádzajú ďalší. Všimol som si, že veľa ľudí zdieľa menej času. A ja sám o sebe uverejňujem oveľa menej na mojej časovej osi. Niektoré Facebookové skupiny zostávajú veľmi aktívne. A veľa ľudí v skutočnosti nezmizne; mnohé z nich sa pripájajú k Instagramu.

Ak ľudia naozaj opúšťajú Facebook a obracajú sa na iné platformy sociálnych médií, prevádzka z Facebooku sa ešte viac zníži. A ak sa to stane, budem musieť nájsť ďalšiu platformu na zdieľanie tých zábavných anekdot o mojom živote ;-).

Čo robiť?

Zameranie obsahu, osobných účtov, práce s vplyvmi a reklamou sú všetky možnosti, ako zvýšiť svoju viditeľnosť na Facebooku. Toto sú možnosti, na ktorých pracujeme. Pre investíciu na jeseň sa investovanie do iných platforiem sociálnych médií stáva aj novou veľmi dôležitou stratégiou.

Ak sa Facebook naozaj ukáže byť na ceste dole, teraz je čas ponoriť sa do „nových“ sociálnych mediálnych platforiem. Skutočne sa nám páči objavovanie nových možností. Ak by ste chceli pomôcť s naším nadšením a pokusmi zdvojnásobiť našich nasledovníkov, tak asi viete kde nás hľadať.

A čo vy?

Sme zvedavý, zaznamenali ste v uplynulých šiestich mesiacoch niečo iné na vašej časovej línii Facebook (osobnej alebo profesionálnej)? Ste nejakým vydavateľom? A tiež by sme radi vedeli, aká je vaša taktika. Zameriavate sa na rôzne platformy sociálnych médií? A ktoré z nich? Alebo je Facebook stále najdôležitejší?