4. septembra 2018 SEO 24

Obsah sociálnych médií pre blog

Blogerský kútik: Písanie skvelého obsahu sociálnych médií pre váš blog

SEO Blogerský kútikAko sme písali už veľa krát, máme celý blogový tím, ktorý zabezpečuje naplánovanie príspevkov, bez gramatických alebo pravopisných chýb a publikuje ich na sociálnych médiách. Takže na mne je len prísť s myšlienkou, s ktorou mi často tím pomáha, a napísať post. Rozhodol som sa, že keby som niekedy zadával veci na vlastný blog, boli by to napríklad propagácie a sociálne médiá.

Môj boj so sociálnymi médiami

A potom sa stalo nevyhnutné. Po dokončení svojho predchádzajúceho príspevku som dostal správu: „Odteraz napíšte svoj vlastný úvod pre Facebook, Twitter a newsletter. Tu sú niektoré informácie. Ak máte akékoľvek otázky, dajte nám vedieť! „Držte sa! Áno, mám otázky! Začínam s: „Ako to urobím?“ A: „Máte nejaký nápad, aké ťažké je písať krátke správy? Je to dôvod, prečo nie som aktívny na Twitteri! „A tak začal môj boj a hľadanie konečných správ v sociálnych médiách.

Pretože pravdivo by som skôr napísal esej s 2000 slovami ako jednu vetu pre Facebook. Keď to čítate, už som vás upútal. Už ste sa v tomto bode dostali do môjho príspevku, čo znamená, že si chcete prečítať svoju správu. Na sociálnych médiách nemôžem napísať viac ako sto slov, aby som sa vyjadril. Ak áno, nemusíte kliknúť Zobraziť viac, prejsť okolo mojej správy a vôbec sa vám celá nezobrazí.

Kliknúť alebo nekliknúť?

Kedy kliknete na správu na Facebooku? Kedy stlačíte niektoré z tlačidiel? Kedy necháte odpoveď? A kedy sa vynasnažíte ísť do profilu niekoho a navštíviť ich doménu aj prostredníctvom Instagramu? Tieto otázky boli pre mňa najdôležitejšie v posledných niekoľkých dňoch, aby som zistil, čo to dokonalé posolstvo prináša. Ak chcete nájsť odpoveď na tieto otázky, potrebujete vedieť, kto je vaše publikum.

Pre môj blog je to dosť jednoduchá odpoveď: cieľové publikum pre môj blog je ja! A ľudia ako ja, samozrejme. Som priamo uprostred môjho publika. Chcem, aby sa ľudia aspoň pousmiali na mojich príbehoch, ale aj aby ich boj a život bol o niečo menej závažný, aby si mohli viac užívať život.

Experimentovanie

Zatiaľ čo ľudia, ktorí navštevujú môj blog, mi vždy hovoria, že mám skvelý zmysel pre humor – okrem mojej ženy, stále tvrdí, že nemám žiadny humor – moja Facebooková stránka vôbec neodrážala môj blog a zaujímalo by ma prečo.

Vzal som si zápisník a napísal, keď som mal záujem o príspevok na Facebooku od inej spoločnosti, a keď som prešiel okolo. A aj keď je to osobný (a nie dokonalý) výskum, funguje to pre mňa, pretože som odrazom svojho vlastného publika. Urobil som si poznámky o príspevkoch, na ktoré som klikal: aká bola správa, ktorú napísali? Aký bol názov príspevku? Zdalo sa mi to zaujímavé? A kedy som sa rozhodol neklikať na príspevok?

Zistil som, že kliknem na odkaz, ak tieto tri aspekty: text, titul a foto príspevku sú niečím zaujímavé. Existujú správy, ktoré som videl niekoľkokrát, ale neklikol som na ne, pretože obrázok na Facebooku nebol dostatočne lákavý, alebo vedúci text bol príliš vágny alebo proste nezaujal moju pozornosť.

Je to všetko o stratégii

Rovnako ako potrebujete plánovanie blogov, potrebujete aj plánovanie sociálnych médií a stratégiu. Ak uverejníte príspevok na Facebooku len raz týždenne, pravdepodobne nebudete oslovovať veľa ľudí. Ak však uverejňujete raz alebo dvakrát denne, uvidíte, že váš dosah začne stúpať. Tieto príspevky nemusia byť vždy odkazom na váš blog, hlavne nie keď blogujete len každý druhý deň alebo raz týždenne. Zdieľať obrázky, klásť otázky, zdieľať odkazy na iné blogy vo vašom výklenku alebo zdieľať citáty. Pozrite sa na vašu konkurenciu a pokúste sa nájsť nový uhol, ktorý by ste mali implementovať vo svojich profiloch sociálnych médií.