24. júla 2018 SEO 24

Budúcnosť a hlasové vyhľadávanie

Hlasové vyhľadávanie: Čo prinesie budúcnosť?

Budúcnosť a hlasové vyhľadávanie SEOV kancelárii často diskutujeme o tom, ako technológia zmení náš každodenný život. Richard vie o všetkých novinkách, zatiaľ čo ja som pomalší a viac zdráhajúci sa technologickým zmenám. Naše diskusie sú dosť vášnivé. Takže, aký je Richardov názor na budúcnosť hlasového hľadania? Ako dominantné bude hlasové vyhľadávanie? A ako bude vyhľadávanie ovplyvnené? Rozprával som sa s Richardom, ktorý vyhľadáva jedine hlasom, aby vrhol svetlo a perspektívu vo veci hlasového hľadania. Tu zdieľame naše názory na to, ako by mohla vyzerať budúcnosť hlasového vyhľadávania.

Hlasové príkazy majú veľký zmysel

Richard má rád hlas. Rád hovorí so strojmi. RIchard požiada Siri, aby nastavila časovač, keď večer pripravuje a dáva príkazy domovskej stránke Google, keď chce počúvať nejakú hudbu. Takže čo ho priťahuje v hlasovom vyhľadávaní? „Mám rád hlas, kedykoľvek nemôžem písať,“ odpovedá Richard. „Takže ho používam počas varenia alebo keď sme spolu v aute a máme diskusiu. Použitie hlasového príkazu je rovnako jednoduché ako zadávanie kľúčového slova. A ak nemáte prístup k klávesnici, hlasové vyhľadávanie je obzvlášť užitočné. “

Myslím, že Richard má pravdu v tomto: hlasové vyhľadávanie dáva zmysel. Hlasové vyhľadávanie sa ľahko používa (pokiaľ je váš hlas správne rozpoznaný). Pre väčšinu ľudí je rozprávanie na počítači rýchlejšie ako písanie. A môžete použiť hlasové vyhľadávanie všade, dokonca aj keď robíte iné veci.

Hlasové výsledky nemajú (vždy) zmysel

Výsledky, ktoré nám dáva hlas, sú vždy jedinečné. Siri nastaví časovač, domovská stránka Google prehrá skladbu. Richard: „Hlasové výsledky majú zmysel len vtedy, ak hľadáte jedinečný výsledok. Ak chcete vedieť niečo konkrétne. Ak chcete ukončiť diskusiu, ktorú máte v aute a potrebujete presne vedieť, koľko ľudí žije vo Francúzsku. A tiež, ak hľadáte konkrétnu reštauráciu. Ale ak chcete mať večeru v príjemnej reštaurácii a nie ste si istí, ktorá z nich to bude, pravdepodobne budete radšej chcieť vidieť nejaké možnosti. A práve tam je to, kde si myslím, že hlasové výsledky prestávajú mať zmysel. “

Začal som nad tým premýšľať. Väčšina vyhľadávacích dopytov, ktoré používajú ľudia, nie je zameraná na jediný výsledok. Ľudia radi prehliadajú. Ľudia si chcú vybrať. Preto fyzické obchody majú veľa možností. Ľudia radi prehliadajú rôzne dvojice nohavíc predtým, ako si vyberú a kúpia. Online, budeme pravdepodobne pozerať na rôzne stránky alebo aspoň na iné modely pred tým, ako do nášho nákupného košíka pridáme džínsy.

Ak hľadáte informácie, ktoré sú dlhšie ako niekoľko viet, hlasový výsledok nie je ani veľmi užitočný. Je to preto, že je ťažké stráviť informácie iba počúvaním. Ako poslucháč ste veľmi pasívnym prijímateľom informácií. Ako čitateľ môžete skenovať text, môžete preskočiť kúsky informácií alebo dvakrát si prečítať dôležitý odsek. Nemôžete to urobiť ako poslucháč. Ako čitateľ máte oveľa viac kontroly. Takže ak hľadáte informácie o tom, čo robiť v Barcelone, je oveľa viac zmysluplné získať tieto informácie z knihy alebo obrazovky.

Vyhľadávače rastú smerom k jedinečným výsledkom

Richard si myslí, že vyhľadávacie stroje pracujú na jedinečných výsledkoch. Rozvíjajú tento typ funkčnosti. „Odpovede, ktoré vidíte vo výsledkoch vyhľadávania, sú príkladom toho,“ vysvetľuje Richard. „Vyhľadávače sa snažia poskytnúť jednu odpoveď na vyhľadávací dopyt. Ale vo väčšine prípadov ľudia nehľadajú jednu odpoveď. V mnohých prípadoch sa ľudia chcú rozhodnúť, chcú si prehliadnuť. “

Takže čo prinesie budúcnosť?

„Myslím, že uvidíte rôzne aplikácie, ktoré sa navzájom spájajú,“ odpovedal Richard, keď som sa ho spýtal, ako bude vyzerať budúcnosť hlasového vyhľadávania. „Siri napríklad bude pripojená k vašej Apple TV. Výsledky vyhľadávania a informácie sa zobrazia na obrazovke najbližšej k vám. Myslím, že hlas sa stane dominantným vyhľadávacím dotazom, ale myslím, že obrazovky budú naďalej dôležité pri prezentácii výsledkov vyhľadávania. „