19. júla 2018 SEO 24

Keyword stuffing a SEO

Keyword stuffing a SEO? Zlý nápad!

SEO a keyword stuffing

Existuje zdanlivo intuitívna ale v praxi nesprávna logika. Tá naďalej vedie marketingových pracovníkov na scestie, keď sa snažia optimalizovať obsah webových stránok pre SEO. Keďže vyhľadávacie nástroje sú navrhnuté tak, aby prijímali kľúčové slová ako vstupné a zobrazovali výsledky vyhľadávania, ktoré sú pre tieto výrazy najrelevantnejšie, môžete dôvod: „Prečo tieto kľúčové slová v čo najväčšej miere nepropilovať do môjho obsahu?“ No, pretože budete robiť oveľa viac škody než dobrého.

Táto praktika sa nazýva keyword stuffing a kedysi bola v skutočnosti dosť úspešná. Pokým sa vyhľadávacie nástroje nestali múdrejšími a začali tieto stránky naopak penalizovať. Dnes, keyword stuffing vášho obsahu môže spôsobiť vyradenie z rebríčka vyhľadávania. Dokonca môže spôsobiť aj to, že váš obsah bude úplne vymazaný z výsledkov vyhľadávania.

Prečo je praktika keyword stuffing tak problematická?

Vyhľadávacie nástroje sú v podnikaní spojenia publika s obsahom, ktorý uspokojí ich vyhľadávacie zámery. To znamená, že používajú algoritmy, ktoré sa snažia o to, aby uprednostnili kvalitný a informatívny obsah. Keď obsah nie je napísaný pre ľudské publikum, ale namiesto toho je štruktúrovaný ako algoritmus, výsledkom je zvyčajne spamové a umelé čítanie. To neslúži potrebám návštevníkov webu a (vo väčšine prípadov) si nezaslúži ich pozornosť.

V dôsledku toho sa keyword stuffing právom považuje za black hat techniku, ktorá je v rozpore s osvedčenými postupmi SEO.

Ako funguje vyčistenie kľúčových slov – a ako viete, či to robíte?

Bohužiaľ, mnoho obchodníkov a tvorcov obsahu stále praktikuje keyword stuffing (domnieva sa, že je to výhodná stratégia logiky popísanej vyššie). Avšak vďaka tomu môže a bude ochromené postavenie ich stránok pomocou vyhľadávačov.

Tu sú dva príklady bežnejších odrôd keyword stuffing (t.j. tieto nerobte):

Opakovanie kľúčového slova znova a znova v plnom zobrazení návštevníkovi vášho webu

Povedzme, že stránka s elektronickým obchodom s kuchynským spotrebičom chce obsahovú stránku zaradiť do výsledkov vyhľadávania výrazu „najdostupnejšie chladničky“. Príkladom by bolo, keby zbytočne obsahovali výraz „cenovo najvýhodnejšia chladnička“, dokonca aj zablokovanie v „najdostupnejšej chladničke“, kde je tento termín mimo kontextu alebo irelevantný pre obsahovú tému. Najvýhodnejší hriankovač. V najzávažnejších prípadoch môže obsah iba zopakovať kľúčové slovo v bloku textu. Spomenul som najdostupnejšie chladničky?

Existuje vlastne užitočná rovnica, ktorá by mala byť použitá ako osvedčená prax. Ako často by malo byť kľúčové slovo zaradené do určitého obsahu? Zatiaľ čo usmernenie je flexibilné, je najlepšie zamerať sa na hustotu kľúčových slov 2% alebo menej. Kde hustota kľúčových slov = počet zobrazení kľúčového slova v kópii vydelený počtom celkových slov v kópii. Napríklad vyššie uvedený odsek je 64 slov a obsahuje päťkrát najpredávanejšia chladnička s hustotou kľúčových slov 7,8% – príliš vysokou!

Zahrnutie kľúčového slova neviditeľne

V snahe vyhnúť sa odcudzeniu čitateľov tak, že budú čítať nevyžiadanú kópiu spamu, niektoré webové stránky obsahujú kľúčové slová, kde nie sú viditeľné. Môže to zahŕňať maskovanie textu tým, že sa vytvorí rovnaká farba ako pozadie webovej stránky, alebo sa umiestni text do kódu stránky, napríklad v značkách meta, alt a komentáre. Ešte viac, ako s viditeľnými technikami vypĺňania kľúčových slov, toto úsilie je zamerané výlučne na spotrebu robotizovaných vyhľadávačov a nie na skutočných ľudských čitateľov.

Tento pokus oklamať algoritmy, ktoré určujú poradie rebríčkov, nie je (znova) taký šikovný, ako by sa to mohlo zdať, pretože vyhľadávacie stroje skutočne dokážu a rozpoznajú toto nesprávne úsilie a potláčajú hodnotenie vyhľadávania stránok v odpovedi.

Správne používanie kľúčových slov

Rovnako ako u väčšiny aspektov života, robiť správnu vec sa oplatí, ak chcete, aby viditeľnosť vášho webu rástla. Pokúšať sa oklamať vyhľadávače s keyword stuffing skratkami nebude fungovať – ​​po legitímne osvedčených postupoch SEO bude.

Všetko sa začína vytváraním obsahu s reálnymi návštevníkmi a potom vytváraním obsahu na uspokojenie ich potrieb. Spoločnosť Google ponúka usmernenia na vytváranie kvalitných obsahových položiek okolo cielených kľúčových slov, čo naznačuje, že stránky by sa mali „sústrediť na vytváranie užitočného obsahu s bohatým obsahom informácií, ktorý používa kľúčové slová primerane a v kontexte“.

Jednou dôležitou technikou – ktorá je skoro naopak pri keyword stuffing – je, aby sa každá obsahová stránka sústredila na jediné primárne kľúčové slovo, ktoré je úzko reprezentatívne pre obsah ako celok. V ideálnom prípade by toto kľúčové slovo malo byť populárnym hľadaným výrazom s minimálnou konkurenciou, čím by sa stal zrelým cieľom, aby vaša stránka dosiahla vysokú úroveň. Zameraním každej stránky na samostatné kľúčové slovo výrazne uľahčíte vyhľadávacím nástrojom pochopenie toho, čo sa týka každej obsahovej stránky, a vyhnete sa kanibalizácii kľúčových slov (kde dve alebo viac vašich stránok skončia bojom o pozornosť).